Wire wrapping for første gang

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Uhh sikke meget man kan lære af at læse med herinde. Havde din mand ikke en hammer der kunne bruges???

Tak for titlen på bogen:) Vil prøve om jeg kan finde den på biblo så jeg kan se hvad biblo numre den slags står under.:)

Havruen vil det sige at kobberet (eller sølvet som du skriver) IKKE ændrer udseende når man bruger plast/gummihammer???

Følger spændt med her..og glæder mig til der kommer nye eksperimenter med vikling:)
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Ja hvis du ikke slår helt vildt i mange timer så hærder du metalet i stedt for at slå det flat. men vil man have hammert metal skal man bruge en hammer med stål7jern hoved og det kan være meget smugt med hammert metald. men husk at det skal være en hammer hvor der ikke er merker eller risser i da den ellers vil lave forkerte merker.
http://shop.ravstedhus.dk/products/prod ... =213865her et link til den slaks hammer jeg skriver om og de har mange andre hos Ravstedhus.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
tullen72
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Odense
Læste mig frem til at man kan sætte tape(eller maler-tape) på sine tænger, så minimerer det mærkerne på wiren. Har prøvet det og bortset fra at jeg skulle skifte tape(brugte isolerings-tape) ofte, fordi jeg er så hårdhændet :D , så virkede det. Satte også tape på min mands hammer og der på hvor jeg lagde wiren og det virkede fint :clap:
Vil nu alligevel overveje en plastic-hammer og bedre tænger, for så fedt er det heller ikke at tape værktøj =))
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
jeg så lige i går at hamerne kan købes i harelnyborg og da er de billiger en hos ravstedhus,
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
tullen72
Rubin
Rubin
Sjovt du skriver det, Havfrue, for jeg var lige forbi Harald Nyborg idag og købte en fin hammer med plast-hoved. Min søn på 16 mdr synes også den var fin. Han ville gerne hamre på alle mine fint ophængte smykker =)) =))
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
det er da dejligt at han begynder så tidligt at ville lære og lave smykker så skal han nok blive en stor og dygti guldsmed en dag.
Kærlig hilsen

Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
hæhæ til det sidste havfrue;-)

Tak for info. det er virkelig lærerigt at læse med her...og mon ikke man skulle tage en tur i Harald Nyborg snart?? Jeg har en hel ubrugt gummihammer tror jeg det er til at slå teltpløkker i men den er jeg ikke så sikker på at man kan bruge til noget???
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Jeg har god erfaring med at sætte ventilgummi på mine tænger, det holder bedre end tape
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
Jeg synes det er meget fint og flot at du har kastet dig over wire wrapping :clap: :clap: - jeg synes faktisk at det er halvsvært at gå igang med :shifty: mine forsøg indtil nu har været sådan :whistle: :whistle:
tullen72
Rubin
Rubin
Anna-Edith: Genial idé med ventil-gummi :dance:
Besvar