Stort behov for adspredelse.. (nu flere billeder)

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
Hej A....det er meget lig med Peyote stich, men dog syer man under tråden, istedet for at sy igennem en perle.....ligesom man skulle engang imellem i grøndlansk perlsyning....men ellers er der rigtig mange videoer på Youtube...bla. denne her...

http://www.youtube.com/watch?v=XO1c5ZDShXM

men det er samme præncip, man lægger/bygger perlerne som "mursten" på et hus...deraf sikkert navnet :doh:
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Indlæg: 963
Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Tak Linda. En god wideo som jeg vil få glæde af. :D :D
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
velbekommen....tror sågar at man kunne "overføre" prencippet fra noget korsstingsbroderi til denne teknik....ligesom man selv lavede sine egne mønstre på ternet papir i gamle dage........jeg har en skabelon jeg selv har lavet....ala ternet papir, smider den lige til dig Anne-Edith....så kan du gå igang med at lege....
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Indlæg: 963
Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Tak Linda.
Nu vil jeg gå i gang med at lege lidt, tror godt jeg kan klare lidt i dag. :-D
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Indlæg: 954
Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
Velber... ;) og god fornøjelse.....så må du vise det når du er færdigt.... :-B
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
Diddah
Opal
Opal
Indlæg: 658
Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Kontakt:
:) Så kom du Linda mig i forkøbet.

Jeg skulle forklare det til en anden her den anden dag som ikke forstår engelsk og der var jeg virkelig på den.. men skal lige huske den med at bygge med mursten, det er jo ganske rigtigt.

Jeg synes Brick stitch er meget nemmere end Peyote, de fleste Peyote (hvis ikke alle) kan laves som brick stitch i stedet, jeg er ved et projekt lige nu, håber på at få det færdigt snart ;D
AnneSkovsgaard
Perle
Perle
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 13. okt 2010 11:56
Kontakt:
WOW!!!! :dance: Jeg er lige blevet forelsket i seed beeds :-bd
Mon du kan lokkes til at fortælle opskrifterne på dem, du ikke allerede har lagt ind?? Det MÅ jeg simpelthen prøve (1. skridt må nok være at købe lidt perler...)

Hvilken slags tråd bruger du? Alm sytråd???
Håber du vil hjælpe...
Brugeravatar
Diddah
Opal
Opal
Indlæg: 658
Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Kontakt:
hejsa

Jeg bruger ikke almindelig sytråd, til ringe bruger jeg fireline (tynd fiskeline 0.22 mm - det bruger jeg også til at sy tasker sammen med og køber det i Bilka)

Af tråd bruger jeg de små ruller fra jm-perlen. ;D Jeg sender lige en pb med link ;)

Også der jeg køber perler, som hovedregel bruger jeg Toho str 11 perler frem for andet, du kan bare sige til hvilke du vil have opskrift på så skal jeg finde det til dig ;D
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Indlæg: 1215
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Er vild med den lille gule sløjfe og de hjerte øreringene i kobber. Super søde.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
Diddah
Opal
Opal
Indlæg: 658
Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Kontakt:
Armbånd lavet i brickstitch , måske lidt påskeagtig, men pasteller er åbenbart rigtig ind for tiden så tænkte den nok gik, er faktisk blevet ret glad for det. ;) Mangler blot at finde den rette lås

Billede
Billede
Billede
Besvar