jeg tror jeg gerne vil være med jeg har aldrig pøvet før men jeg har ikke en pasta maskine og alt det der men kan man godt rulle dem når der er 5 ruller jeg kan ikke lige forstille mig det men jeg glæder mig til at prøve.. jeg tænker at købe 3 farve eller sådan noget og så laver man bare en rund kugle i ensfarvet "ler" som skal være indeni ??
kan jeg købe det i panduro og hvad skal jeg købe?? men endnu et spørgsmål hvordan får man hul i og brænder dem osv.
undskyld alle spørgsmålende men jeg ved virkelig ikke noget om det her..
Konkurrencen!!!
Redaktør: rumlebumle
-
Smykkeunivers
- Opal

- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Natasja, du kan købe alt i panduro, dog pas på med deres lak.
JEg bruger en meget tynd strikke pind til at lave huller, man du kan også bruge tandstikke eller nål. Du brænder perlerne i ca. 30 min ved 125 eller 130gr. det står på lerpakke hvor meget varm skal du have.
JEg bruger en meget tynd strikke pind til at lave huller, man du kan også bruge tandstikke eller nål. Du brænder perlerne i ca. 30 min ved 125 eller 130gr. det står på lerpakke hvor meget varm skal du have.
jeg må i panduro i morgen tror jeg.. det hedder da bare fimo ik?? ej jeg har virkelig bevæget mig ud i noget jeg intet ved om. skal de have lak efter eller før de er blevet brændt?? hmm men når man laver hul i mister de så ikke formen og kan de bare godt ligge å en bage plade uden at miste formen haha jeg bliver ved og ved og er ikke engang gået igang endnu haha...
Natasja de skal have lak efter de er bagt. du kan krølle noget stanioel sammen til en løs kugle hvori du kan stikke dine tandstikker hvorpå du har din perle sedende. Jeg startede med at rulle mine plader ud med en flaske og det kan man godt , du behøver ikke en pastamaskine til at starte med. Hvis du bager dine perler direkte på pladen mister de formen. Spørg bare løs det er dejligt at du har lyst til at være med

Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
-
Smykkeunivers
- Opal

- Kontakt:
Natasja, du behøver ikke lakere perler, nogle gange ser de bedre ud uden lak.
Havfruen bruger lak fra CChobby, jeg kan godt lide Studio by Scalpey.
Havfruen bruger lak fra CChobby, jeg kan godt lide Studio by Scalpey.
-
Smykkeunivers
- Opal

- Kontakt:
Natasja du starte med 400 sandpapir og slutter med 1000 elller 1500. Men hvis du bruger latex handsko så slipper du sandpapir, fordi latex handsko giver ikke fingeraftryk på perlerne.
Jeg vil lige skriv at jeg faktis har brugt almindelig gulv lak, på vand basig, som er købt i hjem og fix da det var noget jeg havde stående. men den kæde jeg fik solgt ikke fik noget lak overhodet. Jeg er også begyndt at bruge hansker heletiden da jeg ikke har kræfter til aldt det sliben og jeg kan bare ikke holde til det i mine hænder. Vi har prøvet at outte noget i vores trumle men det er for hård for perlerne, så de blev ødelagt alle sammen. så handsker er en god løsning. 
Kærlig hilsen