Maj-Juli Konkurrence

Her kan oprettes konkurrencer af brugerne

Redaktør: rumlebumle

Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
hvor er den bare find din kæde og det er da genbrug så det gør noget. super super @};-
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Pia
Opal
Opal
jeg har lige set en filmtutorial om nåle filtning, spændende. og så undgår man vandplaskeri - super.
jeg tror jeg vender næsen i retning af et nyt hobby forsøg, og så er der alle de forførende farver til at trække mig i den retning.

betyder det at du lige så stille bearbejder kuglen med nålen fra alle retninger for at få den rund?
og endnu et ?: hvilke nåle-størrelser vil du anbefale til mohair?
Billede LOKE'S GHOST
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
jeg kan ikke nålefilte i moher jeg bruger kun kartet uld når jeg filter og jeg har fler forskellige nåle. jo støre nål jo støre huller så du kan bruge en lidt kraftig nål til at begynde med og så slutte af med en lidt finer nål.jeg vild andbefale dig at låne Bigitte Krag Hansens bøger om nålefilt der er mange gode tips i
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
mini123
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Himmerland
Som fingerregel har jeg altid brugt grov nål til lige at holde sammen på tingene, mellem nål til at grovforme, og den fine til at gøre arbejdet færdigt - hvis du forstår hvad jeg mener.

Ja jeg filter fra alle sider - men bruger jeg karteflor - laver jeg mange gange et lille garnnøgle af uldgarn - eller mohairegarn (hvad der nu lige er en rest af) og så kommer lidt karteflor deromkring....... Men har for filtet af uldgarn hvor der bare er trillet et lille garnnøgle, og så er det filtet......
Der er altid for meget at prøve, og alt for lidt tid....
http://www.123hjemmeside.dk/Design-by-mini
Pia
Opal
Opal
Ja, Mini og havfruen, jeg vil prøve med de tre nål-størrelser.
det er mohair jeg har købt i stof2000, så det må mit første forsøg ligges an på.
jeg vil reservere den bog du anbefale.

Tusind tak begge to :ymhug:
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
mini sikke dog en GRUM skæbne, tænk at være tvunget til at spise flere snøfler, for at kunne lave en halskæde.....suk !!!
Jeg FØLER virkelig med dig....hihihihiHAHAHAHAHAHA :)) :)) =)) =)) :ymsick:
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Hvor er den super sød og elegant :clap:

Og så har du en masse gode forklaringer og undskyldninger på, hvorfor du bliver nød til at spise slik mv. =)) =)) =))
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Pia
Opal
Opal
Pia skrev:Ja, Mini og havfruen, jeg vil prøve med de tre nål-størrelser.
det er mohair jeg har købt i stof2000, så det må mit første forsøg ligges an på.
jeg vil reservere den bog du anbefale.

Tusind tak begge to :ymhug:
Var på biblio og ude at købe nåle, fantastiske ting Birgitte Krag har lavet - jamen det er helt fortryllende-
jeg skal love for, at der sker noget med en filtenål og av hvor kan man prikke sig selv med den
stof2000 5kr pr. 15g er en permanent pris - har filtet min første perle - men minis er flottere-
det lover godt med det her hobbyforsøg
Billede LOKE'S GHOST
rumlebumle
Opal
Opal
Geografisk sted: Virum
Pia: sådan noget kan man da ikke skrive uden at vise frem. Vi skal da se dine spæde første forsøg ud i filtning.. :D :D :D Jeg har også engang prøvet at filte, det var dog en mus, som befinder sig på falster hos Lisbeth. Det er SUPER hyggeligt at filte. Det kunne være jeg skulle komme igang igen.
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Ja det er hygeligt fylder ikke så meget og så kan man godt se(høre)håndboldt samtidig. og det er altid godt med en rulde køkenrulde ved siden af sig når man filter Men det gør ikke ondt at tage nålen ud igen men det kan godt grisse lidt hvis du bløder meget.
Kærlig hilsen

Besvar