Jeg ønsker mig...

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Hvilke nye hovedtråde er der stemning for?

Teknisk Uheld
19
26%
Den ærlige mening
20
28%
Materiale Mayhem
19
26%
Sæt en prik her (for antal) ;)
14
19%

Afgivne stemmer: 72
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Ja man kan jo også bare skrive at man gerne vil have feedback og ris og ros modtages meget gerne og så skal man også være modtagelig for ris uden at tage det for nært :-D og tage kritikken til sig og arbejde videre med den hvis man har lyst,men betyder meget for mig også at få ris og ikke kun ros
Senest rettet af lisbeth tors 2. dec 2010 15:51, rettet i alt 1 gang.
Billede I LOVE CATS
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Blueraven: Det er da muligt, vi ikke behøver en nu tråd til det. Alternativt kunne vi måske aftale en smiley som symboliserede at al kritik er velkommen - både positiv, negativ, "dybdegående" og "overfladisk"
Måske denne :violence-smack: i starten af indlæget? (Og den er ment som en joke - ikke en opfordring :)) )
Det er da en hurtig og nem måde, at bede om kritik på.
JA, det var en super idé ;;) Og det er sagt, af en kvinde der ikke tåler kritik :))
Kritik, er bare så negativ ladet - kan bedre lide ordet Vurdering :D
Bettina
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Br > Jeg værdsætter da også jeres mening og jeg har intet imod en god diskution (faktisk kan jeg godt lide at diskutere sålænge man husker at alle har ret til at have deres mening og at min mening tæller mest). ;)- Ja ja, jeg giver lige mig selv en b-( ;))

Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}

Hvis jeg kunne få sådan en konstruktiv kritik som du lige har lavet på armbåndet, så siger jeg da ja tak også selvom jeg ikke er enig. Men at høre at jeg skal file enderne på mine viklinger igen og igen? %-( :-q Så vil jeg hellere undvære og kun høre dem der kan lide det jeg laver for så er det jo ikke konstruktivt men kun negativt. :-@
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
ja nu føler jeg st det er mig du skyder på Charlotte når du direkte skriv at der er en der skriver at der skal files noget mer. og jeg mener ikke at den her diskitioun skal blive personlig for så gider jeg ikke mere.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Pia
Opal
Opal
mht kritik af fremmedes smykker o.lign. så synes jeg ikke, der skal gælde særlige sarte normer for smykker, baseret på at skaberen måske en dag kigger forbi og kunne tage anstød af det skrevne. irl gøres alle ting til genstand for kritik og den får tit med grovfilen, hvis vi ikke bryder os om film, politik eller bøger eller naboens nye sko. jeg kan ikke se.hvorfor smykker skulle skånes på den konto.
jeg tror såmænd også tendensen vil være at vise noget vi virkeligt kan lide og som måske ligger på vippen ift normen, men som vi ønsker at dele med andre, og det skal vi have lov til og det er en berigelse.
vi skal passe på vi ikke drukner i sødsuppe, det er der en del stilstand i.
Billede LOKE'S GHOST
Charlottes
Opal
Opal
Jeg synes ikke det er sødsuppe at lade være med at svine andres måske hårde arbejde til. Selvom jeg ikke kan lide et smykke vil jeg måske stadig kunne sætte pris på det store arbejde der er lagt i det så hvorfor nedvurdere det? Min mening tæller ikke mere end din så hvorfor tillader du dig at gøre dig til dommer over om en andens arbejde er godt eller dårligt? Det er jo kun ophavsmandens/kvindens smag der egentlig tæller. Og hvis du vil have en diskution om dit smykke, så vis det men vær sød ikke at vise andres (og slet ikke når I ikke engang linker til dem).
Og jeg synes der er stor forskel på om jeg snakker i tlf med Lisbeth om min nabo´s nye sko og når vi sidder herinde og skriver det. Mellem Lisbeth og jeg bliver det sagt og så er det det. Herinde bliver det liggende sålænge forummet kører og måske endda efter (hvis Google har opsnappet det kan man jo se det efter at forummet er nedlagt så det ligger faktisk online til evig tid). Ville du synes det var ok at andre kunne se at dit smykke blev svinet til og endda uden du havde bedt om det? Det ville jeg ikke.

Havfruen > Jeg tog bare et eksempel og du har det altså med at gentage dig selv. Så nej, det var ikke ment som en personlig hetz mod dig.
Charlottes
Opal
Opal
PS: Pia jeg ved godt du har linket til smykkerne men det er der andre der ikke har og det er altså ulovligt hvad enten I tror på det eller ej!
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Charlottes skrev:Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}
Det gør vi jo bare lige præcis ikke.... Man kunne også spørge hvad et ekstra fora kan skade?? Vi kan jo altid bare slette det igen hvis ingen bruger det... Brugernes smykker er det forum vi har langt flest indlæg i, så jeg kan ikke se hvad det ville skade at få det delt ud i to foraer...
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Charlottes skrev: sålænge man husker at alle har ret til at have deres mening og at min mening tæller mest
Ha-haaa - ja, næst efter min =))
Charlottes skrev:Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}
Mange mange mange gange. Jeg har lige været gennem den seneste side af "Brugernes egne smykker" og én gang fandt jeg et "Hvad synes i?" fra dig, så det at skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" er da ikke vildt udbredt i handling :D
Charlottes skrev:Men at høre at jeg skal file enderne på mine viklinger igen og igen? %-( :-q Så vil jeg hellere undvære og kun høre dem der kan lide det jeg laver for så er det jo ikke konstruktivt men kun negativt. :-@
Tja, jeg kunne ikke finde på at sige du skulle file enderne, men jeg tror altså godt, jeg kunne skrive, at jeg ville file enderne lidt til for en mere fuldendt finish, men at ufilede ender på den anden side, kan give et lidt mere skarpt og råt udtryk. Så er det jo op til dig om du er til det ene elle andet - og jeg må hellere skynde mig at sige, det er en teoretisk udtalelse, for jeg har ikke set/lagt mærke til dine ender.

-------

Mht til at diskutere andres smykker - hvorfor ikke? Man diskuterer da også kunst.
Det udvidder horisonten, og jeg havde aldrig set den fantastiske "svampe-kæde" fra i mandags, hvis det ikke var for Pias ide.

Billede
Billede
Pia
Opal
Opal
jeg har egentlig ikke lyst til at jokke andre over tæerne- men det sker alligevel. vi kunne jo sætte en præmisse om at den kritik, som leveres skal kunne tåle at læses af skaberen sidenhen- forstået som den art konstruktive kritik, som havfruen fremhævde. det vil koste lidt mere omtanke, når vi udformer den, men den vil stadig være interessant at læse for mig. det ville være kedeligt at afstå fra at diskutere, hvad der rører sig i smykkeverdenen, det er nu engang vores hobby.
jeg kan ikke se nogen verdens grund til ikke at diskutere andre smykker eller lignende. vi har brug for input og vi har brug for at lufte vores indtryk. det ville være fattigt alene at begrænse sig til vores egne skabelser.
det sker også rundt omkring på diverse blogs og fora. det kan sagtens gøres på en lødig måde

nå jeg kan se der er postet, men poster lige alligevel
Billede LOKE'S GHOST
Besvar