metal tykkelser

Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Indlæg: 2205
Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Anne Marthin skrev:Ja,men det er mit osse, Mystisk..
Jeg fandt jo først idag ud af hvordan jeg kunne bruge det (ved at HAMRE det i mindre stykker),
Men måske skal du ha mere styrke på varmegraderne??
Jeg laver et forsøg mere, som er større og ser hvad som sker.
Hvad slags brænder har du?? Jeg har mig sådan et sæt:

http://shop.ravstedhus.dk/pi/Loddes%C3% ... _2082.aspx
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Det er også den brander der bruges når man er hos ravstedhus på kursus men den kan jo justeres i varmen så man kan give mer eller mindre varme og det er jo også noget med hvor i flammen den giver bedst varme og den bedste efekt .
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Anne Marthin
Opal
Opal
Indlæg: 874
Tilmeldt: fre 7. aug 2009 07:13
Geografisk sted: Als
Min er en minibrænder (Sievert, 435000), den fungerer upåklageligt :-D
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Indlæg: 1201
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Her er min - og den er åbenbart blevet så gammel, at man ikke kan få den mere.
(Nu er den blevet grå istedet - men ting har det jo også med at gråne med tiden)
Den er så mokket på 11kg flaskegas, som er en del mere, end man lige skulle tro :-D

Billede

Billede
Billede
smykke damen
Smaragd
Smaragd
Indlæg: 197
Tilmeldt: fre 13. aug 2010 18:10
Geografisk sted: Vester Åby
Kontakt:
HEj BR
Hvad bruger du de forskellige mundstykker til? Hvis sådan noget hedder mundstykker ellers viste jeg ikke lige hvad jeg skulle kalle dem.
Hilsen Smykke damen
Pia
Opal
Opal
Indlæg: 1086
Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Jeg har en créme brûlee brænder eller en mini torch fra fmg- der lades med lighter gas :)) :((
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Indlæg: 1201
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
smykke damen skrev:Hvad bruger du de forskellige mundstykker til?
Det brænderhoved der sidder på brænderen, er det jeg bruger mest,
og det bliver brugt til næsten alle lodninger og al udglødning (blødgøring) af metallerne.

Billede
Billede

Det lille bruger jeg en sjælden gang imellem til små præcise lodninger, da det kan lave en lille spids flamme.

Billede
Billede

Det store er til at udgløde store mængder (hvilket jeg aldrig gør), og til at smelte metal til støbning.

Billede

Billede
Billede
smykke damen
Smaragd
Smaragd
Indlæg: 197
Tilmeldt: fre 13. aug 2010 18:10
Geografisk sted: Vester Åby
Kontakt:
super tak BR. så blev jeg lidt kloger på et. jeg har en mini brænder. men havde overvejet om jeg skulle have noget andet.
Hilsen Smykke damen
Besvar