Side 4 af 4

Re: metal tykkelser

: lør 8. jan 2011 09:21
af Danagonia
Anne Marthin skrev:Ja,men det er mit osse, Mystisk..
Jeg fandt jo først idag ud af hvordan jeg kunne bruge det (ved at HAMRE det i mindre stykker),
Men måske skal du ha mere styrke på varmegraderne??
Jeg laver et forsøg mere, som er større og ser hvad som sker.
Hvad slags brænder har du?? Jeg har mig sådan et sæt:

http://shop.ravstedhus.dk/pi/Loddes%C3% ... _2082.aspx

Re: metal tykkelser

: lør 8. jan 2011 09:56
af Havfruen
Det er også den brander der bruges når man er hos ravstedhus på kursus men den kan jo justeres i varmen så man kan give mer eller mindre varme og det er jo også noget med hvor i flammen den giver bedst varme og den bedste efekt .

Re: metal tykkelser

: søn 9. jan 2011 11:16
af Anne Marthin
Min er en minibrænder (Sievert, 435000), den fungerer upåklageligt :-D

Re: metal tykkelser

: søn 9. jan 2011 14:09
af BlueRaven
Her er min - og den er åbenbart blevet så gammel, at man ikke kan få den mere.
(Nu er den blevet grå istedet - men ting har det jo også med at gråne med tiden)
Den er så mokket på 11kg flaskegas, som er en del mere, end man lige skulle tro :-D

Billede

Billede

Re: metal tykkelser

: søn 9. jan 2011 14:11
af smykke damen
HEj BR
Hvad bruger du de forskellige mundstykker til? Hvis sådan noget hedder mundstykker ellers viste jeg ikke lige hvad jeg skulle kalle dem.

Re: metal tykkelser

: søn 9. jan 2011 14:26
af Pia
Jeg har en créme brûlee brænder eller en mini torch fra fmg- der lades med lighter gas :)) :((

Re: metal tykkelser

: søn 9. jan 2011 15:52
af BlueRaven
smykke damen skrev:Hvad bruger du de forskellige mundstykker til?
Det brænderhoved der sidder på brænderen, er det jeg bruger mest,
og det bliver brugt til næsten alle lodninger og al udglødning (blødgøring) af metallerne.

Billede
Billede

Det lille bruger jeg en sjælden gang imellem til små præcise lodninger, da det kan lave en lille spids flamme.

Billede
Billede

Det store er til at udgløde store mængder (hvilket jeg aldrig gør), og til at smelte metal til støbning.

Billede

Billede

Re: metal tykkelser

: tirs 11. jan 2011 22:34
af smykke damen
super tak BR. så blev jeg lidt kloger på et. jeg har en mini brænder. men havde overvejet om jeg skulle have noget andet.