Her er mit bud til ugekonkurrencen.
Et julesæt i glas og FS
Ved godt at billederne er mørke, men kan ikke få dem bedre, selvom jeg købte ny lampe i går. En kraftig spot, men den er heller ikke god.
Pia > Flot armbånd. Hvor har du købt de bjergkrystaller? Dem er jeg da helt vild med formen på.
Butler > Det er et rigtig sødt sæt du har lavet. Hvis du ikke sætter en dagslyspære i lampen, så vil du få den lidt "gullige" farve (det var det Lise lærte os). Du kan vist bestille en hjem via en fotoforhandler (mener jeg hun skrev).
Ikke hvis du vil have at billederne skal være klare og fine ligesom du har taget dem i dagslys. Det var den gamle Lise der skrev om det for jeg forstod heller ikke at min billeder altid blev i underlige farver og aldrig så lyse om om dagen når solen skinnede.
Charlotte - jeg tror de er fra kylinmore på ebay, men jeg ved ikke, om de stadig har dem, men ellers er betegnelsen crystal points. men lad mig advare: de er ikke så klare og transparent som man ønsker sig. jeg ved ikke, hvor man kan få de helt klare ideele spir, men jeg er sikker på, at man kommer til at betale kasse for dem. disse var bestemt rimelige af pris.
det er det sædvanlige: jeg sukker efter den ideelle sten. og hver dag vokser kravet en anelse.
Den gule tone i billederne kan du slippe af med på to måder. Den mest tidskrævende er ved hjælp af billedbehandling - så bliver resultatet noget ala dette: Billede1, Billede2 og Billede3
Den lette måde at slippe for de gule billeder på, er at indstille kameraets hvidbalance. Her er lidt om det (under ---).
Hvis det driller, kan du lige nævne dit kameramærke og model, så er der gode chancer for, jeg kan fortælle dig, hvordan du gør
BR > Kunne du ikke have skrevet det FØR vi alle tog billeder i denne snefyldte og dermed lysmanglende uge???
Jeg skal prøve det imorgen men når jeg slukker kameraet, hopper den tilbage til automatisk. Det er da irriterende. Kan man ikke indstille det så det bliver på tungsten? Jeg er ikke sikker på hvad mit kamera hedder (jeg snakker ikke med det så det har ikke præsenteret sig) men jeg tror jeg har et Casio Exlim EX-Z60
Og vil det så sige at vi ikke har behov for pærer med dagslys?