Jeg ønsker mig...

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Hvilke nye hovedtråde er der stemning for?

Teknisk Uheld
19
26%
Den ærlige mening
20
28%
Materiale Mayhem
19
26%
Sæt en prik her (for antal) ;)
14
19%

Afgivne stemmer: 72
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Charlottes skrev:Jeg synes ikke det er sødsuppe at lade være med at svine andres måske hårde arbejde til. Selvom jeg ikke kan lide et smykke vil jeg måske stadig kunne sætte pris på det store arbejde der er lagt i det så hvorfor nedvurdere det?
Synes jeg egentlig heller ikke vi gør... Vi skriver jo netop om håndværket, designet og stilen generelt. Det er jo en smagssag hvad vi kan lide... Personligt ville jeg blive smigret hvis et fora syntes mine ting var værd at diskutere uden jeg bad om det. Det er da ros på et højt niveau. Man viser jo et smykke som man selv synes er fantastisk flot, og så diskutere vi det bagefter. Det vil sige at det til at starte med er udvalgt fordi det er sindssygt flot = ROS! Jeg giver Pia ret i at det ikke er anderledes end at diskutere online om hvilket kamera, Harry Potter film eller lignende er bedst. Synes det var noget helt andet hvis vi gik ud og udvalgt grimme smykker, bare for at nedgøre dem og det er jo ikke tilfældet... Det grønne forum har jo "Se hvad jeg har fundet" som er nøjagtigt det samme...
Charlottes skrev: (og slet ikke når I ikke engang linker til dem).
Der bliver linket til skaberens hjemmeside, så det er ikke helt rigtigt ;)-
Charlottes skrev: Havfruen > Jeg tog bare et eksempel og du har det altså med at gentage dig selv.
Her kunne du jo også bare have skrevet til Havfruen, at du gerne ville have dig frabedt hendes kritik, i stedet for at bruge det her.. hmf... Og havde vi et kritik forum og et ikke kritik forum, vidste Havfruen hvor hun må give kritikken og hvor hun ikke må - et rigtigt godt eksempel hvorfor vi skal have det :D
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
nu er det ikke engang Charlottesting jeg har kivet kretik , det er faktis Camillas ender jeg har omtalt og hvis hun ikke ville have det motte hun jo bare skrive til mig, men jeg skal nok holde min mund for eftertiden.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Havfruen skrev:nu er det ikke engang Charlottesting jeg har kivet kretik , det er faktis Camillas ender jeg har omtalt og hvis hun ikke ville have det motte hun jo bare skrive til mig, men jeg skal nok holde min mund for eftertiden.
Og så blev der jo helt lukket for kritikken, så nu kan vi bare sidde og skulder klappe og bagtale hinanden i PM'erne istedet :-D folkeskole velkommen tilbage....

Jeg vil gerne høre om mine ender det er ski da kedeligt hvis det jeg laver altid bare er flot :-D
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Danagonia skrev:
Charlottes skrev:Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}
Det gør vi jo bare lige præcis ikke.... Man kunne også spørge hvad et ekstra fora kan skade?? Vi kan jo altid bare slette det igen hvis ingen bruger det... Brugernes smykker er det forum vi har langt flest indlæg i, så jeg kan ikke se hvad det ville skade at få det delt ud i to foraer...
Jeg tror det vil skade på den måde at f.eks jeg selv (og sikkert også andre) vil være i tvivl om hvilket fora vi så skal lægge det i og så ender med helt at lade være. For hvis man lægger det i brugernes egne... så vil det ende med kun at være ganske få der så gider skrive derinde og hvor sjovt er det?
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Pia
Opal
Opal
det tror jeg ikke du skal nære bekymring for, der skal alligevel en vis robusthed tilfor at stille op til konstruktiv kritik, tror det er en humørsag. der er dage, hvor vi kan bære orange og rødt og så er der dage, hvor vi hylder os i sort for hyggens, beskyttelsens og bekvemmelighedens skyld
Billede LOKE'S GHOST
Charlottes
Opal
Opal
BlueRaven skrev:
Charlottes skrev: sålænge man husker at alle har ret til at have deres mening og at min mening tæller mest
Ha-haaa - ja, næst efter min =))

Jeg tror vi har nogenlunde samme dårlige humor. ;)) [smilie=naughtsanta.gif]
Charlottes skrev:Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}
BlueRaven skrev: Mange mange mange gange. Jeg har lige været gennem den seneste side af "Brugernes egne smykker" og én gang fandt jeg et "Hvad synes i?" fra dig, så det at skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" er da ikke vildt udbredt i handling :D
Og det gør jeg netop fordi jeg ikke gider høre det. Min "hvad synes I?" var bare om folk kunne lide det eller ej og ikke en åbning for kritik. :ymsmug: Hvis du kigger så har jeg 1 gang lavet noget med en vikling og i den skrev jeg at jeg godt vidste at enderne ikke var filet, netop fordi jeg ellers vidste at kommentaren ville komme. I en kæde med noget guldfarvet skrev jeg at jeg godt vidste at guldfarven på låsen ikke var samme farve som guldfarven på nogle af perlerne, netop fordi jeg vidste at kommentaren ellers ville komme. Jeg gider ikke de kommentarer for jeg er ikke blind og kan godt selv se det. Jeg føler det er en nedgøring af ens arbejde når der kun kommer negativitet så den frabeder jeg mig ved at skrive at jeg godt ved hvad "fejlen" er.
Charlottes skrev:Men at høre at jeg skal file enderne på mine viklinger igen og igen? %-( :-q Så vil jeg hellere undvære og kun høre dem der kan lide det jeg laver for så er det jo ikke konstruktivt men kun negativt. :-@
BlueRaven skrev: Tja, jeg kunne ikke finde på at sige du skulle file enderne, men jeg tror altså godt, jeg kunne skrive, at jeg ville file enderne lidt til for en mere fuldendt finish, men at ufilede ender på den anden side, kan give et lidt mere skarpt og råt udtryk. Så er det jo op til dig om du er til det ene elle andet - og jeg må hellere skynde mig at sige, det er en teoretisk udtalelse, for jeg har ikke set/lagt mærke til dine ender.
Det er da også mere konstruktivt end bare at skrive "du skal file dine ender". Nej, det er ikke mig der har problemet med de ufilede ender (bortset fra den ene gang). Jeg troede bare at folk ligesom fattede at det måske ikke var aktuelt at blive ved med at skrive det når vedkomne heller ikke filer enderne gangen efter eller gangen efter eller gangen efter eller... (nu har du vist fattet det). ;)-
-------
BlueRaven skrev:Mht til at diskutere andres smykker - hvorfor ikke? Man diskuterer da også kunst.
Det udvidder horisonten, og jeg havde aldrig set den fantastiske "svampe-kæde" fra i mandags, hvis det ikke var for Pias ide.

Billede
Det er selvfølgelig rigtigt, men det står altså online til evig tid så det skal kunne tåle at blive læst af alle (også kunstneren selv) og det mener jeg ikke det hele kunne. Man kan godt skrive tingene på en pæn måde og ikke bare slynge ens dårlige dag ud over et smykke. Det er så min mening og jeg holder mig bare væk fra de tråde så jeg ikke behøver blive blandet ind i det hvis en kunstner en dag kommer ind og er ked af de ting der er skrevet ligesom jeg ville have været det hvis det var om mit smykke.
Charlottes
Opal
Opal
Pia skrev:jeg har egentlig ikke lyst til at jokke andre over tæerne- men det sker alligevel. vi kunne jo sætte en præmisse om at den kritik, som leveres skal kunne tåle at læses af skaberen sidenhen- forstået som den art konstruktive kritik, som havfruen fremhævde. det vil koste lidt mere omtanke, når vi udformer den, men den vil stadig være interessant at læse for mig. det ville være kedeligt at afstå fra at diskutere, hvad der rører sig i smykkeverdenen, det er nu engang vores hobby.
jeg kan ikke se nogen verdens grund til ikke at diskutere andre smykker eller lignende. vi har brug for input og vi har brug for at lufte vores indtryk. det ville være fattigt alene at begrænse sig til vores egne skabelser.
det sker også rundt omkring på diverse blogs og fora. det kan sagtens gøres på en lødig måde

nå jeg kan se der er postet, men poster lige alligevel
Det er jeg enig i. Man må lige gå en tur ud i køkkenet og tage noget at drikke og læse ens indlæg igen før man poster det. Måske kan denne DU (dig der læser dette) tage det, men hvem siger at hende der har lavet smykket kan? Så pak det da lige lidt pænt ind. ;;)
Charlottes
Opal
Opal
Danagonia skrev:
Charlottes skrev:Jeg synes ikke det er sødsuppe at lade være med at svine andres måske hårde arbejde til. Selvom jeg ikke kan lide et smykke vil jeg måske stadig kunne sætte pris på det store arbejde der er lagt i det så hvorfor nedvurdere det?
Synes jeg egentlig heller ikke vi gør... Vi skriver jo netop om håndværket, designet og stilen generelt. Det er jo en smagssag hvad vi kan lide... Personligt ville jeg blive smigret hvis et fora syntes mine ting var værd at diskutere uden jeg bad om det. Det er da ros på et højt niveau. Man viser jo et smykke som man selv synes er fantastisk flot, og så diskutere vi det bagefter. Det vil sige at det til at starte med er udvalgt fordi det er sindssygt flot = ROS! Jeg giver Pia ret i at det ikke er anderledes end at diskutere online om hvilket kamera, Harry Potter film eller lignende er bedst. Synes det var noget helt andet hvis vi gik ud og udvalgt grimme smykker, bare for at nedgøre dem og det er jo ikke tilfældet... Det grønne forum har jo "Se hvad jeg har fundet" som er nøjagtigt det samme...
Igen: Jeg er altså ligeglad hvad det andet forum gør. Jeg kommer der kun når jeg skal købe noget eller forleden hvor jeg lige skulle spørge til de blå sten/glas. Ellers har jeg ikke skrevet derinde LÆNGE pga måden det hele er på derinde!
Det er fint at du har det sådan, men jeg ville blive ked af det hvis jeg kom forbi et forum og der sad 1 og kunne lide mit smykke mens resten skrev dårligt om det.
Danagonia skrev:
Charlottes skrev: (og slet ikke når I ikke engang linker til dem).
Der bliver linket til skaberens hjemmeside, så det er ikke helt rigtigt ;)-
Ja lige i dagens smykke men se på ugens sten. Hvor mange smykker er der ikke lagt derind hvor der ikke er et eneste link til?

Danagonia skrev:
Charlottes skrev: Havfruen > Jeg tog bare et eksempel og du har det altså med at gentage dig selv.
Her kunne du jo også bare have skrevet til Havfruen, at du gerne ville have dig frabedt hendes kritik, i stedet for at bruge det her.. hmf... Og havde vi et kritik forum og et ikke kritik forum, vidste Havfruen hvor hun må give kritikken og hvor hun ikke må - et rigtigt godt eksempel hvorfor vi skal have det :D
Jeg skriver NETOP til havfruen at jeg ikke vil have hendes kritik når jeg skriver at jeg godt ved at låsens guldfarve er en anden guldfarve end de guldfarvede perler. Jeg pakker det bare lidt pænt ind og det ville det også klæde havfruen og andre at gøre når I diskuterer andres smykker når de ikke har bedt om det. ;)-
Charlottes
Opal
Opal
Havfruen skrev:nu er det ikke engang Charlottesting jeg har kivet kretik , det er faktis Camillas ender jeg har omtalt og hvis hun ikke ville have det motte hun jo bare skrive til mig, men jeg skal nok holde min mund for eftertiden.
Ja og fordi du har skrevet det igen og igen og igen (og Camilla stadig ikke filer hendes ender) så skulle man tro at du havde forstået at Camilla altså ikke filer enderne uanset hvor mange gange du skriver det, og at du så ville holde op med at kommentere det. Jeg gav bare et eksempel. Men dine kommentare til alle gør at jeg føler mig nødsaget til at kommentere på mine smykkers "fejl" hvis jeg viser dem herinde (hvilket jeg faktisk næsten ikke gør mere netop pga det), fordi jeg som tidligere skrevet ikke er blind og godt selv kan se det. Jeg sælger ikke mine smykker. De er til mig selv og min mor, så igen, ingen dør fordi der lige er en vikling der ikke er så pæn på den ene ørering som den er på den anden. Det er forstørret meget op på billeder herinde og så tydeligt er det altså ikke irl!

Jeg glemte lige at skrive en ting til dig Kirsten. Jeg har engang lært noget:
hvis du giver kritik, så skal du også kunne tage kritik.
Den burde du måske lige tage til dig og det er ikke ment på en ond måde, for jeg er ikke selv god til at tage imod kritik, men jeg prøver at blive bedre til det. Det burde du måske også prøve. ;)-
Senest rettet af Charlottes tors 2. dec 2010 18:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
Jeg har lige været over indlæggene her i tråden, og jeg syntes da at der er gang i diskutionen, og det er da fint :D
Jeg syntes også godt om initiativet til de tre nye tråde, så jeg vil gerne oprette dem hvis der er stemning for det.
Jeg kan se at den der er mest snak om er den, om den ærlige mening. Jeg læser det som om at man kan give sin ærlige mening om hvad som helst, ikke kun smykker, men måske også vejret, politik, julen [smilie=naughtsanta.gif] eller hvad som helst, og jeg syntes da at det er sundt, og sjovt, med en lille menings udveksling. Det hele foregår selvfølgelig i vores samme dejlige hyggelige tone som vi er vandt til på vores allesammens hyggelige forum, og der er ingen der skal gøres kede af det, det tror jeg også at det var meningen at det skulle være sådan fra starten.
Syntes i at jeg bare skal oprette dem nu, eller vil i gerne stemme færdig.
I så fald vil jeg gerne vide når der er faldet en afgørelse på hvilke tråde i vil have, og i må gerne få dem alle, det er fint nok med mig. [smilie=santa3.gif]
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
Besvar