Jeg ønsker mig...

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Hvilke nye hovedtråde er der stemning for?

Teknisk Uheld
19
26%
Den ærlige mening
20
28%
Materiale Mayhem
19
26%
Sæt en prik her (for antal) ;)
14
19%

Afgivne stemmer: 72
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Danagonia skrev:
Havfruen skrev:nu er det ikke engang Charlottesting jeg har kivet kretik , det er faktis Camillas ender jeg har omtalt og hvis hun ikke ville have det motte hun jo bare skrive til mig, men jeg skal nok holde min mund for eftertiden.
Og så blev der jo helt lukket for kritikken, så nu kan vi bare sidde og skulder klappe og bagtale hinanden i PM'erne istedet :-D folkeskole velkommen tilbage....

Jeg vil gerne høre om mine ender det er ski da kedeligt hvis det jeg laver altid bare er flot :-D
Du behøver vel ikke høre om dine ender for 500. gang? Du har jo hørt det før og laver vel ikke om på det alligevel så hvorfor blive ved? Man kan vel finde noget andet at kommentere istedet? Jeg bliver jo heller ikke ved med at skrive at jeg synes det er synd at du ætser dit kobber fordi jeg synes det er smukkere uden. Det har jeg skrevet, jeg har stadig meningen, vi har ikke samme mening, så er den heller ikke længere så jeg behøver ikke blive ved med at skrive det. ;)-

Og jeg sidder ikke og bagtaler andre herinde i PM´er (i tlf´en eller sms måske men ikke pm). ;)) Ja undskyld. Jeg kunne ikke lade være. :)) Ej, hvis jeg ikke synes om et smykke, så skriver jeg det enten ikke, eller også skriver jeg at det ikke er min smag men at jeg sætter pris på det store arbejde der har været i det (hvis jeg gør det). Jeg ER ærlig når jeg skriver (ligesom jeg er når jeg taler med folk). Måske nogen gange lidt FOR ærlig men hey, sådan er jeg. ;;)
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Charlottes skrev:
Danagonia skrev:
Charlottes skrev:Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}
Det gør vi jo bare lige præcis ikke.... Man kunne også spørge hvad et ekstra fora kan skade?? Vi kan jo altid bare slette det igen hvis ingen bruger det... Brugernes smykker er det forum vi har langt flest indlæg i, så jeg kan ikke se hvad det ville skade at få det delt ud i to foraer...
Jeg tror det vil skade på den måde at f.eks jeg selv (og sikkert også andre) vil være i tvivl om hvilket fora vi så skal lægge det i og så ender med helt at lade være. For hvis man lægger det i brugernes egne... så vil det ende med kun at være ganske få der så gider skrive derinde og hvor sjovt er det?
Guuud - jeg troede det var en del af forum-kultur, konstant at være i tvivl om, hvad man skal poste hvor.
Jeg er da konstant i tvivl (og ikke bare her). :))

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "For hvis man lægger det i brugernes egne... så vil det ende med kun at være ganske få der så gider skrive derinde". Er det indlæg, besvarelser eller begge dele, du mener?

Hvis det er indlæg du mener, tror jeg du tager fejl.

Min sidste post i "brugernes egne" var f.eks blevet postet der, selv om der havde været en "ærlig mening"-tråd. Jeg kunne sagtens selv se maaaaaange punkter, hvor jeg kunne forbedre teknikken, og havde ikke brug for at I andre skulle bruge tid på at analysere og gå i dybden med problemerne. Det ville være spild af jeres tid.
Jeg postede, fordi jeg synes der var muligheder i ideen og tænkte, andre måske kunne blive inspireret til at finpudse, videreudvikle eller omfortolke.

Ærlig mening tråden, ville jeg bruge, når jeg havde brug for andre øjne. Af og til kan jeg godt se, noget ikke fungerer, men kan ikke lige sætte fingeren på, hvor problemet er. Andre gange er det bare spændende at høre, hvordan I andre, ville have grebet sagen an - og det kunne sparke mig videre ud af en anden tangent.
Og som jeg vist har nævnt før, ville jeg bruge tråden til mange forskellige emner - ikke kun smykker.

Hvis det er besvarelser du mener, synes jeg da vi er meget gode til at kommentere hinandens indlæg, er vi ikke.
Mit mål er at kommentere det hele (jeg er godt nok konstant lidt bagefter), og jeg ville afgjort kommentere begge steder. Den ene tråd er jo ikke finere end den anden, den ene kræver bare mere arbejde. Det er nemlig ikke altid let at forklare HVORFOR man mener, som man gør, og det er for mig en stor del af det at give reel kritik.

Billede

Shit, I skriver hurtigt. Jeg er jo nærmest en side bagud her. Nå, jeg poster alligevel... :D
Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Charlottes skrev:Jeg sælger ikke mine smykker. De er til mig selv og min mor, så igen, ingen dør fordi der lige er en vikling der ikke er så pæn på den ene ørering som den er på den anden. Det er forstørret meget op på billeder herinde og så tydeligt er det altså ikke irl!
Det er jo det der netop er forskellen ;)- De menneskers smykker som vi kommentere på i dagens smykker, sælger deres ting. Når man vælger at sælge sine ting, vælger man også at hele verden kan se det, og mange vil have en mening om det. Når man skal betale 400kr eller 5000kr for et smykke, så må man også kunne regne med en vis standard, og derfor er det efter min mening okay at diskutere dem, ligesom vi kan diskutere Post Danmark. Når Havfruen kritisere mine ufilede ender er det jo netop også fordi jeg sælger mine ting. hun siger ikke noget, som en kunde der købte mine ting ikke kunne finde på at sige. Så der er selvfølgelig forskel på det, og så på at lave noget til sig selv, og det ved vi jo også alle sammen godt. Jeg har lært tingene på den hårde måde og fået ting retur fordi de ikke var lavet ordentligt, så jeg synes faktisk kritikken er rar nok.

Jeg tror ikke man ville kommentere mindre på brugernes egne smykker, fordi vi også havde en kritik tråd. Det er jo bare to forskellige ting... Man kunne også kalde det "Jeg vil gerne sælge mine smykker, og derfor har jeg brug for kritik af hjemmeside, banner og smykker" Det andet forum kunne så hedde noget med "Se mine smykker jeg har lavet, helt til mig selv"
Charlottes
Opal
Opal
Lene > Vi kan jo ikke rigtigt bruge afstemningen til noget da det jo heller ikke fremgik hvad den med mekanikken var (at det var alt andet end smykker). Jeg har kun stemt den nederste men da dem der havde stemt før mig ikke alle havde gjort det, så duer den jo ikke som "der er nogle der ikke vil have nogle af dem"tæller.

Men lav dem dog bare. Så kan vi andre bare ignorere de tråde hvor det hele skal hagles ned. Og så kan vi åbenbart ikke få noget god kritik i brugernes egne... 8-|
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Charlottes skrev:
Charlottes skrev:Men vi kunne jo også bare beholde det vi har og skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" ligesom VI HELE TIDEN HAR GJORT!!!!!!!!! (hvor mange gange skal jeg skrive det før I læser det og forstår det)? 8-}
BlueRaven skrev: Mange mange mange gange. Jeg har lige været gennem den seneste side af "Brugernes egne smykker" og én gang fandt jeg et "Hvad synes i?" fra dig, så det at skrive: "jeg vil gerne bede om konstruktiv kritik" er da ikke vildt udbredt i handling :D
Og det gør jeg netop fordi jeg ikke gider høre det. Min "hvad synes I?" var bare om folk kunne lide det eller ej og ikke en åbning for kritik. :ymsmug: Hvis du kigger så har jeg 1 gang lavet noget med en vikling og i den skrev jeg at jeg godt vidste at enderne ikke var filet, netop fordi jeg ellers vidste at kommentaren ville komme. I en kæde med noget guldfarvet skrev jeg at jeg godt vidste at guldfarven på låsen ikke var samme farve som guldfarven på nogle af perlerne, netop fordi jeg vidste at kommentaren ellers ville komme. Jeg gider ikke de kommentarer for jeg er ikke blind og kan godt selv se det. Jeg føler det er en nedgøring af ens arbejde når der kun kommer negativitet så den frabeder jeg mig ved at skrive at jeg godt ved hvad "fejlen" er.
Nej, hov :ymblushing:
Den fik jeg ikke formuleret korrekt, kan jeg godt se.
Hvad jeg mente var, at ud af alle indlæg, var der kun ét enkelt "Hvad synes I?"- så det er jo ikke noget der generelt praktiseres (endnu).
"fra dig" - kommentaren var egentlig bare, fordi det var pudsigt, du var den eneste, der skrevet noget, der lidt strakt kunne tolkes som at havde bedt om en mening :))
Men vildt dårligt formuleret - sorry...

Billede
Billede
sumadesign
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Århus v
Kontakt:
Charlottes skrev:Pia > Hvad de gør på det andet forum har INTET med os at gøre.
Hvis folk beder om konstruktiv kritik, så kan I da bare give den. Hvis de så ikke kan tåle den, jamen så kan de jo lade være med at bede om den næste gang. Det ændre et nyt underfora jo intet ved.
Dagens smykke har jo intet med vores egne smykker at gøre. Jeg synes det er dårlig stil at sidde og bedømme og vurdere og rakke en andens smykke ned når personen ikke selv har bedt om det. Og jeg synes det er direkte tarveligt sådan som der blev skrevet om den ring. Ja hun er måske ny men derfor har hun da stadig lov til at sætte sin ring til salg og til den pris hun ønsker og lade den have det udtryk som den nu har.

Camilla > Hvis man ikke engang kan høre om andre kan lide ens smykke eller synes at nogle ting måske skal være lidt anderledes, hvorfor så vise dem??? Så må man så kun vise dem hvis man vil finde sig i kritik??? Så dropper jeg bare at komme her for hvor hyggeligt er her så? Så vil jeg ikke engang kunne skrive at jeg kan lide Lisbeths brune halskæde for det er jo ikke kritik. [-(
åhhhhh nej hvad har jeg dog gjort jeg fandt ikke dagen smykke for at træde nogl over tærene men fordi jeg syntes det var lidt speciel og jeg gerne ville høre hvad andre ment
Susanne :text-imsorry: :text-imsorry:
Charlottes
Opal
Opal
sumadesign skrev:
Hvis folk beder om konstruktiv kritik, så kan I da bare give den. Hvis de så ikke kan tåle den, jamen så kan de jo lade være med at bede om den næste gang. Det ændre et nyt underfora jo intet ved.
Dagens smykke har jo intet med vores egne smykker at gøre. Jeg synes det er dårlig stil at sidde og bedømme og vurdere og rakke en andens smykke ned når personen ikke selv har bedt om det. Og jeg synes det er direkte tarveligt sådan som der blev skrevet om den ring. Ja hun er måske ny men derfor har hun da stadig lov til at sætte sin ring til salg og til den pris hun ønsker og lade den have det udtryk som den nu har.

Camilla > Hvis man ikke engang kan høre om andre kan lide ens smykke eller synes at nogle ting måske skal være lidt anderledes, hvorfor så vise dem??? Så må man så kun vise dem hvis man vil finde sig i kritik??? Så dropper jeg bare at komme her for hvor hyggeligt er her så? Så vil jeg ikke engang kunne skrive at jeg kan lide Lisbeths brune halskæde for det er jo ikke kritik. [-(
åhhhhh nej hvad har jeg dog gjort jeg fandt ikke dagen smykke for at træde nogl over tærene men fordi jeg syntes det var lidt speciel og jeg gerne ville høre hvad andre ment
Du har ikke noget at sige undskyld for. Om det var det her smykke der blev rakket ned, eller et andet er jo ligemeget. Nu var det bare det her der var med til at starte det hele pga nogle brugeres måde at rakke ned på. Så op med humøret. Ingen hader dig (de hader kun mig). ;))
Charlottes
Opal
Opal
BR > Ja den misforstod jeg. Jeg tror der har været flere der har bedt om konstruktiv kritik (evt med andre ord så du kan nok ikke bruge søgemaskinen) men jeg gider helt ærligt ikke lede efter det. Det er jo ligemeget. Nu har I jeres negative underfora. Og god fornøjelse med det. Jeg kan bare hoppe over på et ilderforum hvis jeg skal have negativitet. Det er der rigeligt af der. :doh:
sumadesign
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Århus v
Kontakt:
Charlottes skrev:
sumadesign skrev:

Du har ikke noget at sige undskyld for. Om det var det her smykke der blev rakket ned, eller et andet er jo ligemeget. Nu var det bare det her der var med til at starte det hele pga nogle brugeres måde at rakke ned på. Så op med humøret. Ingen hader dig (de hader kun mig). ;))
Nu tør jeg ikke at finde dagns smykke mere

susanne
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Tror ikke, der er nogle der hader hinanden herinde....Vi behøver vel for pokker ikke have samme mening alle sammen..
anyway, jeg stemmer stadig for de nye sites.... ;;)
Bettina
Besvar