Jeg ønsker mig...

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Hvilke nye hovedtråde er der stemning for?

Teknisk Uheld
19
26%
Den ærlige mening
20
28%
Materiale Mayhem
19
26%
Sæt en prik her (for antal) ;)
14
19%

Afgivne stemmer: 72
sumadesign
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Århus v
Kontakt:
[quote="piasI øvrigt er der for mig en væsentlig forskel på at kommentere et "professionelt" smykke der sælges for knap seks tusinde kroner og på at kommentere andre forumdeltageres smykker. Hvis det var en anden forumdeltager der havde lavet et smykke jeg ikke kunne lide, ville jeg bare lade være med at kommentere det.[/quote]
Så er det nok derfor der ikke er nogle der har kometert mit smykke i ugen udfordring =))
Susanne
pias
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Dragør
Ja, ja, Susanne - jeg er da glad for, at du har tilføjet en grine-smiley til dit indlæg.
Jeg synes faktisk at det er et rigtigt sødt smykke, men det betyder jo så ikke at jeg altid får kommenteret det. Det kan da godt være at det er en fejl, men et eller andet sted, så har jeg det også sådan, at halvtreds indlæg som stort set er "flot smykke" bliver lidt kedeligt. Derfor kommenterer jeg mest, hvis jeg har lyst til at fremføre et eller andet specielt.
Carpe diem!
Mkh. PIa
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Charlottes skrev:Det kan godt være der ikke står fuck. Men "den er grim" er da netop brugt i dagens smykke for idag! Og når I vil have mere af stilen for dagens smykke i jeres nye underfora, så vil jeg mene det bliver negativt og det har jeg ikke lyst til at deltage i. Jeg holder mig bare væk derfra. Så er der ingen 3:-O på isen.
Jeg må blankt indrømme, jeg slet ikke er nået til (ons)dagens smykke endnu, så jeg er helt blank mht hvad det er, og hvad respons det har fået. Jeg fik også først kommenteret (tirs)dagens smykke i dag :ymblushing: , men det er da gået meget godt med mandag og tirsdag, synes jeg.
Jeg håber da ikke du holder dig helt væk, hvis vi får ÆM-tråden, for jeg vil da gerne låne dit blik, engang imellem :-D

Billede
Billede
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Nå?? jeg ser at i allerede er godt igang med "din ærlige mening tråden". :whistle:

Det er jo fint.... ;)

Jeg ser det sådan her:

Der er forskellige niveaur af smykkelavning herinde... nogle er hamrende gode og andre (som jeg selv) ikke.

Personligt driver jeg rovdrift på de mere erfarnes viden herinde... spørger som en vanvittig og finder inspiration i jer andres smykker.

Ind iellem for jeg "dårlig samvittighed" over ikke at bidrage med noget. (jeg bruger perler til, meget men ikke ofte til smykker). Når tiden er der lægger jeg så lidt fotos ind. det føler jeg at jeg "skylder". Og jeg bliver glad for en kommentar.
..MEN....jeg er en af de der IKKE tåler kritik mm. jeg har bedt om det. (kald mig bare en svagp....r)

Derfor ville det for mig være naturligt at FREMVISE et foto i en tråd jeg vidste var "kritikløs" om jeg så må sige.

Hvis jeg så en sjælden gang havde en sten eller perle jeg ikke vidste hvad jeg skulle stille op med....eller noget perleri der ikke kunne gå op.. ja så ville jeg lægge det i: din ærlige mening.

Hvor svært kan det være????

Og hånden på hjertet..så kan jeg sagtens følge de mere erfarenes lyst til at høre andres "kritik". De bruger trods alt en rum til på at hjælpe og opmuntre amatører som mig!

Med andre ord har jeg lige i denne tråd fundet ud af at ja-vi HAR brug for en din ærlige menings tråd!!
..........selvom jeg umiddelbart tænkte at den kommer de ikke til at se mig i! :-D
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Anne Marthin
Opal
Opal
Geografisk sted: Als
Hold da op, hvad sker der her?
Jeg er møg syg med feber og kan slet ikke følge med her :occasion-birthday:
Er der en hidsigprop på linien?
Jeg elllllsker vores lille smykkeland her :-D :-D :-D
(med hidsigpropper, provokatører og hvad deraf følger)
[smilie=santa3.gif] [smilie=santa3.gif] [smilie=santa3.gif]
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
I ville have en ærlig mening og det fik I. Hvis det så betyder at man er en hidsigprop, så må jeg jo hellere lade være med at skrive noget i fremtiden.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
butler
Opal
Opal
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
Charlottes skrev:I ville have en ærlig mening og det fik I. Hvis det så betyder at man er en hidsigprop, så må jeg jo hellere lade være med at skrive noget i fremtiden.
Du lyder bare så vred og udfarende Charlotte. Man kan godt have sin mening alligevel. Og det har både du og vi andre, og derfor kan vi godt respekterer hinanden.
Håber ikke du bliver vred på mig over jeg skriver dette, for jeg går alså ikke ind i en skrivediskution om det.
Der til synes jeg vi har haft for meget god dialog, så det skal ikke ødelægges. Ikke hos mig, og jeg tror heller ikke andre ønsker det, men må jo sige at det er helt op til dig om du vil " dele " her på forum med os andre. :ymhug: :ymhug:
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg er ikke vred på dig, Butler, eller på nogen andre. Men I vil have en ærlig mening og det får I. Nej jeg er ikke god til at pakke det ind i søde ord og 1000 smiley´er men jeg sidder tit og griner mens jeg skriver fordi jeg synes det er morsomt. Og jeg kan godt lide dette forum netop fordi vi har lov at have hver vores mening og stadig respekterer hinanden. Og er der noget jeg ikke bryder mig om, så lader jeg bare være med at svare i den tråd (eller det nye under-fora). :p ;))
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Charlottes skrev:I ville have en ærlig mening og det fik I. Hvis det så betyder at man er en hidsigprop, så må jeg jo hellere lade være med at skrive noget i fremtiden.
Tror vi var flere der gik ivrigt ind i diskussionen, så der er vist mere end én hidsigprop på forum :-D Ingen hader dig Charlotte, det kan man da ikke ;)- Du har haft nogle gode pointer, og jeg kan sagtens følge din tanke gang og det er bestemt ikke alt du har sagt jeg er uenig i. Det var en rigtig god og sund diskussion...
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Hold nu op! Jeg elsker din ærlige mening, selv om vi ikke er enige - og hvis der ikke var nogen, der turde sige, hvad de mente, kunne vi jo lige så godt være på grønt forum, hvor meninger er meget ilde set. Det er jo netop forskelligheden og friheden til at være forskellige, der gør dette forum til et, der tæsker grønt at banen, i en sådan grad,
at det stadig må ringe dem for ørerne med klokkeklang... - fra sidste jul! BilledeBillede

Mht hidsigprop - jeg sad faktisk og tænkte på, om det var mig Billede
Men hvis det er, er jeg revnende ligeglad, fordi jeg ved, vi alle er forskellige. For nogle er dette måske en vild diskussion, for nogle (hvis man ikke ser det glimt i øjet , jeg fornemmer er her) er det måske en vred diskussion, for mig er det en interessant meningsudveksling og andre igen, finder den måske kedelig og ret ligegyldig.

Jeg vil straks tilslutte mig
Anne Marthin skrev:Jeg elllllsker vores lille smykkeland her :-D :-D :-D
og tilføje - med alle dem der er i det (så nu kan alle føle sig lidt trådt over tæerne =)) =)) =)) )
Billede
denne smiley er faktisk ikke dækkende, for som i nok bemærker er alle ens - og det ville være synd at beskylde vores forum for det

Vase, jeg må lige kommentere...

Nu vil jeg være en lille smule opblæst, og betragte mig selv som en af de erfarne (inden for visse områder).

Jeg synes på ingen måde, du eller andre der spørger driver rovdrift. Def på rovdrift er hensynsløs udnyttelse af resurser, med fare for at bruge dem op, og når I stiller spørgsmål er det jo nærmest det modsatte.
Ved at stille spørgsmål og blive dygtigere, bliver i selv en del af resurserne, som vi andre kan trække på (for hver enkel tilføjer jo sit eget twist til den basisviden man har opnået).
Det hele hænger sammen. Når den enkelte bliver dygtigere, bliver vi samlet dygtigere,
og når vi samlet bliver dygtigere, forplanter det sig, så de enkelte bliver dygtigere.
Verden er sgi et smukt sted at være :x-

Dårlig samvittighed? Tag den, og pak den væk. Du bidrager lige så meget, som alle andre der poster. Det er jo også bidrag at skrive en kommentar, poste billeder af alternativ perleudnyttelse, eller sætte en smiley som respons på noget en anden har skrevet.
Som jeg ser det, skal et forum ikke være omdrejningspunket i ens liv, men et lækkert krydderi, man kan drysse ud over det, så det er lidt op og ned med, hvor meget tid man har at bruge. Nogle gange er man meget aktiv, andre gange ikke, og jeg går selvfølgelig ud fra, ALLE andre, har det på samme måde. :))

Man er ikke en svagpisser, fordi man ikke ønsker kritik!
Hvis jeg har lavet noget, jeg er vanvittigt glad for, og som betyder noget vigtigt for mig, er det komplet ligegyldigt, hvad andre mener. I sådan et tilfælde, vil jeg bare vise frem.
Hvis jeg har lavet et eksperiment, som ikke går helt efter planen, men som i sig selv har givet mig nogle erfaringer, jeg kan arbejde videre med, og som jeg mener, måske kan give jer andre inspiration, ja så er det også bare "vise frem" der er brug for.
Men hvis jeg sidder fast i noget, eller hvis jeg er i tvivl og i indre diskussion med med selv om noget, så kan jeg godt have brug for andre øjne på sagen, der kan give mig nye vinkler og forslag. I det tilfælde ville jeg sætte pris på kritik (i ordets neutrale forstand), og hvis den ikke er ærlig, er den jo i bedste fald ubrugelig og i værste fald vildledende.

I løbet af denne tråd, er det blevet klart for mig, at det jeg egentlig mener er formålet med "Den ærlige mening" er at have et samlet sted, hvor vi kan bede hinanden og en lidt dybere analyse, af et smykke, en hjemmeside, en holdning, et problem eller noget andet, end vi ellers foretager. At have et sted, hvor man, når man besvarer noget, lidt "forpligter" sig til at gå dybere og granske tingene lidt mere end et hurtigt blik og et "den er flot". Her må man også argumentere for, HVORFOR den er flot.

Vase, du mente ikke du bidragede med så meget, men den sidste erkendelse kom faktisk, mens jeg sad og skrev kommentaren til dig, såååå ;) :-D :-D

Billede
Billede
Besvar