Smykker i commission

Her er der mulighed for at snakke om alt det der ikke handler om smykker, bl.a hvad du får dagen til at gå med, dit arbejde, din familie, osv

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Jeg har solgt nogle smykker til et online firma i Hong Kong. Jeg havde en masse bøvl med at få det sendt derover, men det lykkedes, og nu har de lagt den første halskæde ud. Det er lidt sjovt at se ens smykker på denne måde, de har jo taget nye billeder af dem.

Billede

Billede

De tager 389kr for denne halskæde... Kan da godt være jeg tager ALT for lidt for mine ting :-D De købte den af mig for 160kr (De fik så også mængde rabat fordi de løb med 14 stk ialt, men alligevel)... Det var dem der kontaktede mig, men det er da en dejlig nem måde at sælge sine ting, selvom man tjener lidt mindre på denne måde.

Her er butikken

http://www.shelterflair.com/34-one-of-a ... y-designer
Eva1950
Opal
Opal
Wooow

Hvor er de flotte kan godt forstå de har skrevet: Unika-dansk Designer
^:)^ ^:)^ ^:)^
Hilsen Eva1950
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Det er bare herligt, at du får solgt dine smykker via dem :clap: :clap: :clap: Og det med prisfastsættelse - tja - det er svært, men du må jo vurdere, om du skal sætte priserne op næste gang.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Lise skrev:Det er bare herligt, at du får solgt dine smykker via dem :clap: :clap: :clap: Og det med prisfastsættelse - tja - det er svært, men du må jo vurdere, om du skal sætte priserne op næste gang.
Kunne da måske godt finde på at sætte priserne i butikken op, så de passer til det de tager, og så bare give endnu mere rabat hvis de købe på commission, så det stadig kan betale sig
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Camilla det er ikke noget galt med dine angro priser det er dig som setter dine egne smykker i din net handel for bilig. Hvis du sælger vider til andre er du levandøren og den neste led skal også tjæne på dine ting. Så der for skal du have den same pris som dine sælger sælger til . Vi har nogle glas i butikken som vores levandør også selv selger hjemme fra og kunderne skalgive det samme hos henne som hos os. så hun tjæner mer ved selv at selge dem en hvis vi sælger dem da vi jo også skal tjæne på det.Tilykke med salget det er super flot gådet.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Havfruen skrev:Camilla det er ikke noget galt med dine angro priser det er dig som setter dine egne smykker i din net handel for bilig. Hvis du sælger vider til andre er du levandøren og den neste led skal også tjæne på dine ting. Så der for skal du have den same pris som dine sælger sælger til . Vi har nogle glas i butikken som vores levandør også selv selger hjemme fra og kunderne skalgive det samme hos henne som hos os. så hun tjæner mer ved selv at selge dem en hvis vi sælger dem da vi jo også skal tjæne på det.Tilykke med salget det er super flot gådet.
Ja det er jo det jeg godt kan regne ud :-D Men det er jo altid svært at prissætte sig selv. Var også mine priser i nethandlen jeg mente var for lav. Når et firma mener de godt kan tage så meget, så burde jeg jo også kunne...
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Ja på din net side skal du op på den same pris som de andre tager for dine ting ellers konkurere du med dine egne kunder. Og du har rat det er meget svær at sette priser på de ting man selv laver. vores priser på mine smykker er heller ikke så høje ,men vi vil også heller sælge mange og tjæne meget en at sælge en og ikke tjæne noget Jeg tager ikke timelønd for at lave dem men tjæner helt godt aligevel. Men det er nok også der for at kunderne synes de er bilige for hos en guld smed kommer der jo mange flere led på før de kommer ud til kunderne.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
gurkemeje
Perle
Perle
Kontakt:
Det er da fantastisk Camilla. Tillykke med det.

Ofte er man tilbøjelig til at fastsætte priserne ud fra materiale og arbejsløn og glemme omkostningerne ved at få varen solgt og tabet på det der ikke blev godt. Derfor kan du roligt gange den pris du først regner ud med 2 og lægge 25% til.

Så vil du nok ligge på et niveau, der er mere passende.
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Camilla stort tillykke hvor er det dejligt for dig og du er one of a kind og så også i det store udland HURRA :happy-wavemulticolor: :text-bravo: :greetings-clappingyellow: :-bd ^:)^ :clap:
Billede I LOVE CATS
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Hvor godt at du har fået dine smykker videre!

Jeg holder også på at du skal prissætte efter hvad DE sælger dine smykker for. Det skal vel kunne betale sig for dig at dine kunder handler hos dig i din shop. Det er jo også meget nemmere for danskere at købe af dig så de skal vel ikke have det billigere OVEN i det...

Bortset fra det så..undskyld jeg siger det...men jeg synes nu din styling af billeder (de jeg har set på forums) er bedre end deres..... det irriterer mig at de skriver deres navn lige hen over fokus på din kæde.... og så synes jeg at det kunstige "genskin" i kæden ikke passer til kobber...altså de er skide flotte!...men dine egne fotos i naturlig belysning synes jeg er mere rustikke og endnu flottere.

1000 tillykke med salget!
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Besvar