7 hemmeligheder er ankommet, men shhhh. Nu med billeder!

Her er der mulighed for at snakke om alt det der ikke handler om smykker, bl.a hvad du får dagen til at gå med, dit arbejde, din familie, osv

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg tør næsten ikke skrive det for jeg er bange for at bringe uheld over det, så i må ikke fortælle det til nogen, :-$ men igår blev Silde (en af mine ildere) mor til 7. Indtil nu har de det alle fint men jeg ved ikke om der falder nogle fra når der er så mange.

Jeg kan godt tage et billede senere eller imorgen men lige nu er det bare en flok rejer. De har kun ganske få hår og øjnene er lukkede så de er lidt små-grimme, men bare vent til der kommer billeder når de får pels og åbner øjne. Så vil I alle falde for dem for ilder hvalpe er SÅ nuttede (indtil de begynder at bruge deres tænder, så kan man kun være nervøs for de farlige gulvhajer. For så er ens tæer i fare. Og hvis de alle 7 overlever, så er ens tæer i fare x 7. :-s ). :))

Det er første gang jeg prøver at få ilderhvalpe. Dvs jeg har prøvet det 1 gang for nogle år siden men hunnen fødte kun 1 hvalp og hvalpen døde efter nogle dage. Så jeg håber så meget at bare nogle af dem overlever i dette kuld. :ympray:

Her er der billeder af forældrene:
Mor Silde
Billede

Og far Charlie
Billede

Det er lidt et ups-kuld. Det var ikke planlagt at de skulle blive forældre. Normalt kan hannerne ikke helt finde ud af det når det er første gang så jeg troede at hun bare ville gå ud af brunst så hun kunne blive steriliseret. Da Sildes bror har hofteleds-dysplasi er det ikke så smart at der kom noget ud af det, for det er arveligt hos hunde. Og selvom vi ikke ved om det er arveligt hos ildere og Silde ikke har det, er der ingen grund til at tage chancen. Men jeg står ved mit ansvar, så jeg beholder de hvalpe der forhåbentligt overlever indtil de er gamle nok til at blive steriliseret og kastreret. Og hvis jeg så kan skille mig af med nogle af dem, så bliver det først når de er blevet snittet.

Men jeg tænkte at I måske havde lyst til at følge lidt med i de små hvalpes liv. Det var derfor at jeg lavede denne tråd. I bliver jo ikke bidt eller skal tørre bæ op igennem computeren. ;)-

De blev født igår for ca 24 timer siden så idag er dag 2. :)-
Senest rettet af Charlottes ons 24. feb 2010 11:36, rettet i alt 1 gang.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Charlottes
Opal
Opal
Charlie er blevet tjekket helt igennem og dyrlægen sagde god for at han måtte blive far. Det fik jeg gjort inden jeg satte ham ind til Silde "just in case". Men Silde snød mig jo så nu er der hvalpe. Så hvis jeg finder ud af at det ikke lige er mig at have ilder hvalpe, så kan jeg få ham kastreret. ;)-
Senest rettet af Charlottes søn 16. jan 2011 18:25, rettet i alt 1 gang.
rumlebumle
Opal
Opal
Geografisk sted: Virum
DEM vil jeg gerne se billeder af, tak.. :D :D :D

Hold da helt fast, så har du da godt nok noget at se til.. Tillykke med din Bedstemortitel.. For det bliver du vel i grunden eller?

Jeg glæder mig til at følge udviklingen af dem og priser mig lykkelig for at du har alle dine tæer endnu. Det kan jo være det ændres henad vejen.. gnæk gnæk..
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Stort tillykke Bedstemor og jeg glæder mig til at se billeder og følge med i denne tråd :ymhug:
Billede I LOVE CATS
ild-smykker.dk
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Gilleleje
Kontakt:
Stort tillykke med familieforøgelsen, og så hele 7 stk. :)-
Og ja... Vi må da se nogle billeder af de små "rejer" ;)- Har aldrig set sådan en før, så er lidt nysgerrig.
Mange hilsner
Irene
http://www.ild-smykker.dk
Charlottes
Opal
Opal
Jeg har ikke taget billeder af dem endnu fordi jeg forstyrer hende. Og hun bliver sur hvis jeg på nogen måde generer hendes hvalpe så de knirker højere end normalt. Så hun har altså også skarpe tænder kan jeg godt hilse og sige. ;)- Men hun har ikke bidt hul på min hud endnu. Det har kun lige været et bid for at vise mig at jeg ikke skal røre hendes hvalpe så det har jeg ladet være med. Men når jeg skal rengøre hendes bakke (hvilket den normalt bliver 1 gang i døgnet), så må jeg sætte hende ind i en transportkasse for at være sikker på at beholde alle 10 fingre. For hun vil ikke have det. Jeg har snakket med en ilder-kyndig kvinde som fortalte mig at det er godt at hun er sådan. Nogle førstegangs-fødende ilder-piger er ligeglade med deres babyer og lader dem bare liggge. Så godt Silde men av Silde. :-s :-ss ;))

Jeg har ikke rigtig noget arbejde i det endnu. Men når de skal lære at gå på bakke og lade folks tæer og fingre være, så får jeg rigtig meget at se til. Du må da gerne komme forbi til den tid og hjælpe Lotte? ;)-

Tak for alle lykønskningerne piger. :D
Charlottes
Opal
Opal
I andre må selvfølgelig også gerne komme og hjælpe med bidetræning når den tid kommer. ;)- ;))
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Tillyke med de små håber at det går godt.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Eva1950
Opal
Opal
WOW Charlotte

STORT TILLYKKE
Håber alt vel ;)-
Hilsen Eva1950
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
så mange fingre har vi ikke tilgode, så de skal tilbydes som bideringe.....hihihih....Tillykke med familie forøgelsen, håber de alle overlever og GERNE billeder........har heller ikke set sådanne nogle i mini udgaver før ;;)
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Besvar