Jeg kan godt tage et billede senere eller imorgen men lige nu er det bare en flok rejer. De har kun ganske få hår og øjnene er lukkede så de er lidt små-grimme, men bare vent til der kommer billeder når de får pels og åbner øjne. Så vil I alle falde for dem for ilder hvalpe er SÅ nuttede (indtil de begynder at bruge deres tænder, så kan man kun være nervøs for de farlige gulvhajer. For så er ens tæer i fare. Og hvis de alle 7 overlever, så er ens tæer i fare x 7.
Det er første gang jeg prøver at få ilderhvalpe. Dvs jeg har prøvet det 1 gang for nogle år siden men hunnen fødte kun 1 hvalp og hvalpen døde efter nogle dage. Så jeg håber så meget at bare nogle af dem overlever i dette kuld.
Her er der billeder af forældrene:
Mor Silde
Og far Charlie
Det er lidt et ups-kuld. Det var ikke planlagt at de skulle blive forældre. Normalt kan hannerne ikke helt finde ud af det når det er første gang så jeg troede at hun bare ville gå ud af brunst så hun kunne blive steriliseret. Da Sildes bror har hofteleds-dysplasi er det ikke så smart at der kom noget ud af det, for det er arveligt hos hunde. Og selvom vi ikke ved om det er arveligt hos ildere og Silde ikke har det, er der ingen grund til at tage chancen. Men jeg står ved mit ansvar, så jeg beholder de hvalpe der forhåbentligt overlever indtil de er gamle nok til at blive steriliseret og kastreret. Og hvis jeg så kan skille mig af med nogle af dem, så bliver det først når de er blevet snittet.
Men jeg tænkte at I måske havde lyst til at følge lidt med i de små hvalpes liv. Det var derfor at jeg lavede denne tråd. I bliver jo ikke bidt eller skal tørre bæ op igennem computeren.
De blev født igår for ca 24 timer siden så idag er dag 2.