hej,
når jeg vil køber noget på ebay, skal jeg så søget efter noget som er uden "nickel" og uden "lead"? der står kun "metal" under beskrivelse...
mvh,
Becca
spørgsmål om nikkel
Redaktør: rumlebumle
Senest rettet af Becca T søn 30. maj 2010 13:38, rettet i alt 1 gang.
-
rumlebumle
- Opal

- Geografisk sted: Virum
Du skal i hvert fald søge efter det der er uden nikkel. Selvom der står metal er der jo ingen garanti for at der ikke er nikkel i, så det bedste ville være selv lige at tjekke det når du får det hjem. Man kan købe et nikkel tester sæt på apoteket. Det er lidt dyrt, men det er det værd hvis du skal sælge dine smykker.
tak for svaret! je jeg har nikkel tester hjem, problemet er bare at jeg har tænkt mig at køber 150 låser og hvis de viser at har nikkel i dem..... ja... men jeg har skrivet en mail til sælger, så har jeg i hvert fald en garanti at jeg kan sender dem retur hvis han skriver at det er uden nikkel. 
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
De fleste sælgere derinde ved nok ikke om der er nikkel i. Jeg tror de sælger mest til USA og derovre går de op i at der ikke er bly i. Jeg har fundet nogle faste sælgere som jeg holder mig til når det drejer sig om metal og nogle enkelte gange tager jeg chancen med nye sælgere (igen når det drejer sig om metal) men uanset hvor jeg får det fra, så tester jeg det ALTID med test-sættet fra apoteket som Rumle skriver. 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Charlottes skrev:De fleste sælgere derinde ved nok ikke om der er nikkel i. Jeg tror de sælger mest til USA og derovre går de op i at der ikke er bly i. Jeg har fundet nogle faste sælgere som jeg holder mig til når det drejer sig om metal og nogle enkelte gange tager jeg chancen med nye sælgere (igen når det drejer sig om metal) men uanset hvor jeg får det fra, så tester jeg det ALTID med test-sættet fra apoteket som Rumle skriver.
ja... jeg har tænkt at tager chance og så tester jeg det når jeg får det hjem. det er billig så jeg taber ikke så utrolig meget hvis det har nikkel i det.
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Netop.
Bare husk at lade være med at købe noget der er nickel plated. Det er der selvfølgelig nikkel i.

Bare husk at lade være med at købe noget der er nickel plated. Det er der selvfølgelig nikkel i.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
hehe yeppCharlottes skrev:Netop.![]()
Bare husk at lade være med at købe noget der er nickel plated. Det er der selvfølgelig nikkel i.![]()
er EU standarden til nikkel den sam som den Danske standard eller er Danmark mer strikt på den område? jeg har en ebay sælger som svarer at hans produkter svarer til EU standard men jeg ved ikke hvis det er densamme som Danske standard
har fundet svar og det er yeppRebecca Turpeinen skrev:er EU standarden til nikkel den sam som den Danske standard eller er Danmark mer strikt på den område? jeg har en ebay sælger som svarer at hans produkter svarer til EU standard men jeg ved ikke hvis det er densamme som Danske standard
og så er det man netop tager sig til hovedet ikke
nickel plated, jeg fatter simpelthen ikke hvorfor man vælger at belægge noget som helst med nickel....

Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??