Gizmo. Fra dims til armbånd.

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg er begyndt at bruge den gizmo jeg købte forrige søndag og selvom jeg ikke altid er venner med den (I kan spørge Lisbeth hvor meget jeg bander og har lyst til at kaste den ud af vinduet når den driller og hvor hurtigt jeg ændrer mening til at jeg elsker den når den er god :ymblushing: ), så kan I her se hvad jeg har brugt den til.

Først lavede jeg en dobbelt dims (lad os kalde den en gizmo-perle) og så 2 gizmoperler med perler på.
Billede

Det blev så til en idé om at lave et armbånd med gizmoperler med perler i een lang gizmoperle (uden at de er klippet op imellem dem).
Billede

Her uden gizmoen.
Billede

Det trak jeg så på en wire og satte en lås på og WUPTI man har et armbånd.
Billede
Billede
Ja ja, der er lidt fejl her og der men det er første gang jeg prøver. #:-s

Perlerne er ca 10/0 (ca 2.3 mm i diameter når man måler den lange led ved at lægge dem ned så hullet peger ned i bordet). De er lys lilla med en mørkere lilla inderside og det giver armbåndet lidt ekstra synes jeg. Jeg har flere idéer som nok bliver udført de næste dage. Nu hvor jeg er kommet igang med den, kan jeg ikke stoppe igen. Jeg skal bla lave noget alá dette men med sort tråd og en midter gizmoperle med perler i en anden farve end resten. ;;)

Og så lavede jeg også lige et Lise Sonne inspireret sæt forleden. Her er halskæden (undskyld billedkvaliten men det er taget med blits).
Billede
Såvidt jeg ved er det meste hvid jade og så er der lidt mat hvid glas.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
rumlebumle
Opal
Opal
Geografisk sted: Virum
Det ser da knald hamrende godt ud!

Hvis du mangler de små perler så tror jeg, jeg har en røvfuld du kan arve.. :D :D :D Har både nogle i 2 mm og nogle i 4 mm i blandede farver. Du kan jo lige kigge om der er nogle du kan bruge når vi ses.
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Få søren hvor er det flot og så det er første gang ^:)^ den hvide kæde er bare mums også :clap:
Billede I LOVE CATS
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
hammer fed ide!!!
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Det er da blevet rigtig flot. Godt gået C :clap:
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
Wow, flot Charlotte :ymhug:
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Godt gået Charlotte og så i første forsøg hehe, den hvide kæde er super flot. :clap: :clap: :clap: :clap:
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Charlottes
Opal
Opal
Mange tak for rosen. :ymblushing:

Har været ude og rippe Panduro for små perler idag. Ej, ikke helt men Lisbeth og jeg skulle have 5 poser hver og med en pris på 34 kr stykket, så fik jeg da lige et chok da der skulle betales. Jeg købte også lige noget forsølvet kobbertråd i 0,6 mm. Det skal jeg lege med i nat (kom til at sove til middag og kunne ikke vågne så jeg kommer nok til at sidde oppe hele natten). #-o

Perlerne er iøvrigt 2,7 mm og ikke 2,3 som jeg skrev. :-?

Jeg fik lavet samme lilla nuance og hvid på sort tråd igår og hvid på sort tråd er virkelig ikke pæn. Men den lilla er faktisk flot så det skal lige laves til et armbånd i nat. Jeg har fået kreativiteten tilbage. Weeeeeeeeee. :D
butler
Opal
Opal
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
Har du set de flotte rocailles perler Perlefest har .De er så fede i farverne synes jeg og så koster de 15 kr for en pose. Har lige købt 3 farver
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
Charlottes
Opal
Opal
Tak Butler men de er ikke særlig kønne. Det ser ud til at der er alle mulige former og farverne er jo matte. Det er jeg ikke til. Så vil jeg hellere give noget mere og få nogle jeg kan bruge. Men tak for at du skrev det. :)- De har iøvrigt gratis porto til og med d. 17.
Besvar