vase skrev:...og prøver at huske det der vedkommer mig;-)
Det kender jeg godt, derfor har jeg lavet mig en "How to..."-bog, hvor jeg nedskriver smarte ting, jeg med sikkerhed glemmer igen. På den måde er jeg sluppet for at opfinde den dybe tallerken mange gange...
vase skrev:Får helt lyst til en picasa (som jeg er vældig tilfreds bruger af) snak også, men vil nødigt bringe forvirring ind i billedet så sys med det;-)
Picassa kender jeg stort set intet til. Har kun stiftet bekendtskab med det en enkelt gang, hvor jeg skulle downloade nogle billeder derfra - og det var ved at drive mig beserk. Jeg synes det var ulogisk og ret svært at finde rundt i, så her må nogle af jer andre, med flere grå brikker end mig, lave en guide-tråd.
vase skrev:Raven er det det et andet sted omtalte program til screenshot (firefox) du bruger til at vise billed forklaring her og der???
Nej - FireFox-tilføjelsen virker kun på netsider og ikke på de programmer man har installeret på sin computer.
Det er især godt til at gemme billeder af lange sider, man ellers skulle tage flere billeder af - og så er det let fordi den kan gemme automatisk. Et klik, så er siden gemt, uden der er poppet noget op.
Til forklarings billederne bruger jeg selv [print screen] knappen på tastaturet og derefter [ctrl] [v] (indsæt/paste) i et billedprogram (i mit tilfælde PaintShopPro7). Her kan man også bruge Paint.
Som FrkBettina opdagede, har Win7 også et klippeværktøj (Start/Alle Programmer/Tilbehør/Klippeværktøj). Starter man det, skal man bare
trække en ramme om det man vil klippe ud, og når man slipper muse-knappen kommer man
automatisk ind i en mini-editor, hvor man har nogle få værktøjer f.eks en pen, så man kan
skrive eller tegne på udklippet. Herfra kan billedet også
gemmes. Jeg anbefaler der gemmes som
JPG.