Fik en halvfesen velkomst, ikke alle gad sige godmorgen, og kun få viste lidt "velkommen tilbage humør", Satte selv min computer og telefon op, for at få lidt tid til at gå, ingen havde noget jeg kunne gå igang med, hende der passer mit arbejde normalt, havde fri idag, så sad rent ud sagt og gloede ud i luften ca. 2½ time, og lidt på en konto plan, fik lov at afstemme lidt betalinger, og så glo lidt mere.
Korte af det lange, følte mig ikke rigtig velkommen, nærmest en halvlunken skulder. Men har ½ dage til at starte med for at få lille pigen kørt ind i dagplejen.
Hvilket vist var gået over al forventning, hun har leget, sovet, hygget spist godt, og leget lidt mere indtil jeg hentede hende.
Så det var jo dejligt, resten af dagen har hun også været sød og nem. Så er i det store hele end ok dag. Men glæder mig til at have noget at lave på arbejde. Ikke engang posten kunne jeg få lov til at åbne, selvom hun havde travlt og jeg intet havde jeg kunne gå igang med. Suk.... Betyder det at de er bange for hvis de ikke har travlt nok, så bliver der fyringer? Lidt utrygt, og vi har bestemt ikke på nogen måde travlt, siger min kollega. Ikke særligt betryggende når ens vikar er 25t/u hvor jeg er fuldtid.
Lidt stressende....
1 dag på arbejde, efter barsel.
Redaktør: rumlebumle
- Susanne i nord
- Opal

- Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Selvfølgelig ikke nogen fed fornemmelse...
Jeg synes du skal forsøge at bevare optimismen og gå-på modet. Det er jo lidt som at starte på et nyt arbejde den 1 dag. Alle andre har jo været i den der virkelighed hele tiden. Så du bliver nødt til at arbejde lidt på at etablere din plads i hierakiet igen. Held og lykke, og god arbejdslyst.
![smilie_xmas_097 [smilie=smilie_xmas_097.gif]](./images/smilies/smilie_xmas_097.gif)
Jeg synes du skal forsøge at bevare optimismen og gå-på modet. Det er jo lidt som at starte på et nyt arbejde den 1 dag. Alle andre har jo været i den der virkelighed hele tiden. Så du bliver nødt til at arbejde lidt på at etablere din plads i hierakiet igen. Held og lykke, og god arbejdslyst.
![smilie_xmas_097 [smilie=smilie_xmas_097.gif]](./images/smilies/smilie_xmas_097.gif)
Carpe diem!
Mkh. PIa
Mkh. PIa
Øv... Lidt glæde kunne man da godt udvise. Men er de bange for fyringer er stemningen nok generelt presset. Hvad arbejder du med?? Lyder som bank eller sådan noget??
- Susanne i nord
- Opal

Er bogholder, og er vist kommet til at sige halvvejs op pga. fustration over at ½delen af mit arbejde er blevet fjernet og der er intet tilbage der kan opbygge kompetencer, og det har bare gået mig helt enormt på.
Er meget overrasket over hvor meget det kan gå en på, og hvor kort der var til at man gik ned over det.
Med at sige halvvejs op, mener jeg følgende: jeg har haft snakket med manden, og med fagforeningen og til sidst min chef, som jeg sagde til at jeg ikke kunne trives med det arbejde de har sat mig i udsigt, så de må varsle den væsentlige ændring til mig skriftligt, og jeg så må afslå at acceptere den også må det fungere som en opsigelse.
Er meget overrasket over hvor meget det kan gå en på, og hvor kort der var til at man gik ned over det.
Med at sige halvvejs op, mener jeg følgende: jeg har haft snakket med manden, og med fagforeningen og til sidst min chef, som jeg sagde til at jeg ikke kunne trives med det arbejde de har sat mig i udsigt, så de må varsle den væsentlige ændring til mig skriftligt, og jeg så må afslå at acceptere den også må det fungere som en opsigelse.
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Åhh nej. Tror du ikke bare det var fordi det var første dag og de måske ikke lige tænkte på at det var den dag du kom tilbage (dine kollegaer, ikke din chef) så det var derfor der ikke lige var noget arbejde du kunne lave? Er det ikke bedre at møde op igen imorgen og "starte forfra" og se om det ikke bliver bedre i løbet af lidt tid? Hvis de er stressede vil de måske have svært ved at finde noget til dig fordi de selv er bange for at blive fyret? Med det skrevet, så vil jeg sige øv til at du fik sådan en start når du nu vender tilbage. Jeg håber at dagen imorgen bliver bedre. 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Medmindre du ikke har et andet job på hånden, ville jeg lige se tiden lidt an og håbe på det bliver bedre....
Ikke sjovt, at være ledig i dagens Danmark - kan være ret stressende og frusterende...
Håber det bliver bedre
Ikke sjovt, at være ledig i dagens Danmark - kan være ret stressende og frusterende...
Håber det bliver bedre
Bettina
Jeg kan huske da jeg startede op igen efter næsten ½ år, da jeg havde haft brud på ryggen. Jeg følte mig også helt overflødig og der gik nogen tid inden jeg igen følte mig som en i gruppen. Når man er væk så lang tid, ændres dynamikken og man skal lige finde sin plads igen. Jeg kan huske at jeg også syntes det var svært og mærkeligt, men ved nærmene eftertanke kunne jeg jo godt forså, at hverdagen var gået videre hos dem og der var sket ændringer og andet. Men jeg er glad for at jeg " holdt " ud, så derfor er min opfordring til dig, at prøve at finde din plads i gruppen igen og så skal du se, at du bliver superglad for dit arbejde igen
Sys altså os du skal slå koldt vand i blodet... du skal lige kommer ordentligt tilbage igen... i skal finde ud af hvor i har hinanden osv...
Sys du skal give det et par måneder... tror det er meget rigtigt det Butler skriver... hverdagen fortsatte jo uden dig..
Håber min overgang blir nemmere, netop fordi jeg ikke skal arbejde SAMMEN med nogle... skal bare sætte mig ud og passe min lille verden...
Sys du skal give det et par måneder... tror det er meget rigtigt det Butler skriver... hverdagen fortsatte jo uden dig..
Håber min overgang blir nemmere, netop fordi jeg ikke skal arbejde SAMMEN med nogle... skal bare sætte mig ud og passe min lille verden...

Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Glemte lige:
Jeg ved ikke hvordan det er indenfor dit fag, men indenfor mit hedder det ikke:
Tilbage til det du havde før og på den afdeling du var før. Der hedder det: Tilbage til arbejde indenfor dit fagområde og hvor der mangler i kommunen. Derfor kan man faktisk blive flyttet til en hel anden arbejdsplads, når man vender tilbage. Og det sker faktisk !!!!!!!!!!!!!
Det er ikke så sjovt.
Jeg ved ikke hvordan det er indenfor dit fag, men indenfor mit hedder det ikke:
Tilbage til det du havde før og på den afdeling du var før. Der hedder det: Tilbage til arbejde indenfor dit fagområde og hvor der mangler i kommunen. Derfor kan man faktisk blive flyttet til en hel anden arbejdsplads, når man vender tilbage. Og det sker faktisk !!!!!!!!!!!!!
Det er ikke så sjovt.
- Susanne i nord
- Opal

Der problemet ligger er at alle kollegaer og chefen selv siger der ikke er mere. og de ikke kan finde mere. hader tanken om at tage på arbejde for at glo. vente på der måske kommer noget når der er post. i følge fagforeningen må de ikke ændre mine opgaver væsentlig uden varsel. Sandheden er jeg nok hellere vil gøre rent under press end sidde og lave ingenting. Gider ikke dovent arbejde, det bliver man kun mere doven af. også er det mega svært at komme op i fart nar behovet er der. fordi man er vænnet til at være doven.