videresalg: er det ulovligt??

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Måske et underligt spørgsmål...

Men er der noget ulovligt i f.eks at købe noget på e-bay og så sælge noget af det videre???

Jeg er klar over at man skal betale skat af en evt. fortjeneste....moms er nok ikke rellevant;-)

Men er der andre ting man skal tage højde for??

Jeg spørger fordi jeg aldrig ser jer sælge noget "videre" men mere sælger "rester"-og fordi jeg direkte har spugt en om hun ville tage noget hjem fra udlandet og sælge videre (til mig)..og der tøvede hun meget.

Men der er da ikke noget galt i det vel?
(jeg mener ikke nødvændigvis herinde men f.eks på en hjemmeside eller noget? -og jeg taler ikke big time buissines ;) )

...skal gerne uddybe min hensigt om nødvændigt.
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Jeg ved faktisk ikke hvad lovgivningen siger, men når jeg sælger rester, er det fordi det er rester eller overskud der har ligget hen i år. Jeg er for tiden i gang med at rydde lidt ud, af den simple grund, jeg mangler plads. Ting jeg har købt for mange af og ting jeg ikke lige har planer for og nok ikke får planer for indenfor overskuelig fremtid kan lige så godt ryge videre. For mig svarer det lidt til salg i den blå avis.

Hvis du beder en om at få noget hjem til dig, kan man vel godt argumentere for, der er tale om en slags fællesbestilling, kan man ikke? :D

Billede
Billede
Pia
Opal
Opal
jeg kan ikke se noget ulovligt i det. men jeg kender ikke omstændighederne. vil nok sige, at hvis jeg mødte lignende tøven ville jeg afstå fra at presse på. måske en forøgelse af hendes omsætning vil udgøre et problem??? Måske det bare er en belastning? God knows
Billede LOKE'S GHOST
mace
Safir
Safir
vase skrev:Måske et underligt spørgsmål...

Men er der noget ulovligt i f.eks at købe noget på e-bay og så sælge noget af det videre???

Jeg er klar over at man skal betale skat af en evt. fortjeneste....moms er nok ikke rellevant;-)

Men er der andre ting man skal tage højde for??

Jeg spørger fordi jeg aldrig ser jer sælge noget "videre" men mere sælger "rester"-og fordi jeg direkte har spugt en om hun ville tage noget hjem fra udlandet og sælge videre (til mig)..og der tøvede hun meget.

Men der er da ikke noget galt i det vel?
(jeg mener ikke nødvændigvis herinde men f.eks på en hjemmeside eller noget? -og jeg taler ikke big time buissines ;) )

...skal gerne uddybe min hensigt om nødvændigt.
Jeg tror ikke der er noget ulovligt i det, der er da en masse der sælger ting på qxl som de har købt på e-bay
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
hvis man sin skat og eventuel moms er der jo ikke noget ulovlig at sælge vider det er jo det vi gør som har butikker for ellers ville vi jo ikke kunne leve og få nye vare hjem.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Geografisk sted: Randers
Mange tak for jeres svar.

jeg kan se at jeg ikke helt formulerede mig klart nok..... De præcise situationer jeg nævnte var bare baggrunden for min tvivl;-)

Jeg spørger fordi jeg til mine "behov" for materialer ofte har brug for mange forskellig ting (til engle) men ikke mange af HVER. Bla. derfor har jeg længe haft lyst til at købe billigt hjem og så videre sælge "overskudet" = det antal jeg IKKE får brug for.

Det giver mig mulighed for:
1. At kunne få de ting jeg gerne vil have billigere og hurtigere (frem for kun at kigge rester herinde)

2. få lidt anderledes ting (udlandet) (til englene som jeg hele tiden prøver at forny) UDEN at skulle betale porto 117 steder på nettet.

3. At dyrke min 2 hobby (sortering)

4. At få dækket mine egne materialeudgifter og i bedste fald med en lille fortjeneste.

5. At tilbyde andre det jeg selv havde glæde af i starten..lidt forskelligt uden at betale overpris/117 x porto eller bruge tid på at sætte mig ind i udenlandhandel.

Jeg gør mig ingen forhåbning om at kunne vurdere dyre sten osv. Men jeg har en lille drøm om at have Danmarks bedste udvalg i englevinger til rimelige priser! DET synes jeg mangler..og de færreste (mua. mig selv) har nok brug for 80 stk. af hver slags.......;-)

NU ved i det. ;) og det er selvfølgeligt meget hemmeligt med min drøm om de gyldne vinger så den ide skal i altså ikke give nogen vel? O:-)

Tak for jeres svar. så kan jeg godt arbejde videre med tanken....

For en ordensskyld skal i lige vide at jeg ikke har købt noget af jer der skal videresælges;-) Det er pga. min nye erfaring med e-bay og paypall jeg tænker at det er blevet en mulighed for mig.

Til de der ikke ved det tager jeg kun 10 kr. pr. stk for mine engle. Det kræver at man tænker sig om når man investerer i materialer til det formål.
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
vase jeg håber at din drøm går i opfyldelse, og håber at du får en masse englevinger hjem.Knus fra Fur
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
mini123
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Himmerland
Vase, det lyder spændene - og jeg er gerne aftager til lidt vinger - eller med på en fælles bestilling - det må du gerne huske på ved lejlighed :)
Der er altid for meget at prøve, og alt for lidt tid....
http://www.123hjemmeside.dk/Design-by-mini
butler
Opal
Opal
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
Jeg er også aftager af noget - sløjfer og hårnåle f. eks.
Har de ringe hvor man kan lime noget på.
Hold da op kan pludselig se jeg mangler en masse =)) =)) =)) =)) Det kan ikke passe, når jeg ser mig rundt i værelset.
x_x x_x x_x x_x
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Hvis du ligefrem vil lave em hjemmeside med materialesalg, er der nogle import regler du skal tjekke. Du skal nemlig betale moms af det du importere. Jeg er altså ikke super godt inde i reglerne, men ved det fra da vi importerede selskabskjoler. Måske Lene kan hjælpe dig... Men vil du bare sælge lidt på QXL og herinde, så tror jeg godt du kan snyde dig udenom. Det er mest hvis du bliver moms registreret at det har betydning
Besvar