Side 1 af 1
Smykke renser maskine
: tirs 21. apr 2009 08:29
af Havfruen
Vi var en smut i Holsterbro i går for at ose lidt runt .Og i Harelnyborg købte vi en ultralydsrensermaskine til briller og smykker. Til den nette sum af 225.kr og den virker.

Der skal kun almindelig vand i og en smugle opvaskemidel hvis det er meget snavset det der skal ranses.

Når vi har smykker i butikken bliver sølvet hurtig mørkt og det er fordi vi ikke kan have det ligende i plastposer. Og de blev også fine igen efter en tur i maskinen.

Re: Smykke renser maskine
: tirs 21. apr 2009 08:38
af lene
Det lyder da som en rigtig god ide, Havfrue, og det var da også billigt, syntes jeg. Det er da altid rart at der er nogen ting der ikke koster en bondegård.

Re: Smykke renser maskine
: tirs 21. apr 2009 09:25
af butler
Havfruen skrev:Vi var en smut i Holsterbro i går for at ose lidt runt .Og i Harelnyborg købte vi en ultralydsrensermaskine til briller og smykker. Til den nette sum af 225.kr og den virker.

Der skal kun almindelig vand i og en smugle opvaskemidel hvis det er meget snavset det der skal ranses.

Når vi har smykker i butikken bliver sølvet hurtig mørkt og det er fordi vi ikke kan have det ligende i plastposer. Og de blev også fine igen efter en tur i maskinen.

Sådan en købte vi til jul, da den var på tilbud her i byen til vores briller, og andet.
Vi har nogle stykker på arbejde hvor vi renser skærene på " herrenes " barbermaskiner en gang om ugen. Det er nemlig utrolig hvor snavset sådan nogle bliver, selvom de bliver børstet og tømt efter hver gang. Det barberer som ny, når de har fået en tur i den maskine. Man skal bare passe på KUN at bruge rent vand til brillerne, hvis man har antireflex på sine plasticglas, sagde min brillemand
Re: Smykke renser maskine
: tirs 21. apr 2009 10:33
af Danagonia
Det lyder da genialt... Jeg har overvejet at købe en tromle, men det her kunne da være en billig start... Kan smykker med perler på godt tåle maskinen??
Re: Smykke renser maskine
: tirs 21. apr 2009 10:42
af Havfruen
Ja vi har haft nogle agater i her i dag. men den ranser kun så du kan ikke samelligne med en tromle.