På denne hjemmeside kan man få smeltet noget aske fra ens kremerede kæledyr ind i en glasperle. Det er ikke billigt men jeg ville lige vise jer det alligevel for så ved I at I har muligheden.
http://www.mindeperlen.dk/
Mindeperlen
Redaktør: rumlebumle
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Kan ikke bestemme mig for om det er en fantastisk ide, eller lidt uhyggeligt. Det er i hvert fald bedre end dem der får dyrene udstoppet. Rart at vide muligheden er der, dog. 
Ja, selve ideen er god, men priserne er da helt til grin. Den slags gør mig faktisk lidt sur.
Der er jo ikke noget svært eller kompliceret ved lige at rulle en perle i aske under skabelsesprocessen, og 750 kr for en helt enkel (og ret grim) perle er da vanvid. Det er jo næsten billigere selv at gå i gang (og så har man jo en undskyldning for at købe udstyr)
Nej , skulle formuen endelig ofres på et kæledyrsminde, ville jeg da gå "ædelt" til værks,
og få kullet raffineret og lavet til en diamant.
Dyrt, ja, men her er der i den mindste en kompliceret arbejdsproces bag...

Der er jo ikke noget svært eller kompliceret ved lige at rulle en perle i aske under skabelsesprocessen, og 750 kr for en helt enkel (og ret grim) perle er da vanvid. Det er jo næsten billigere selv at gå i gang (og så har man jo en undskyldning for at købe udstyr)
Nej , skulle formuen endelig ofres på et kæledyrsminde, ville jeg da gå "ædelt" til værks,
og få kullet raffineret og lavet til en diamant.
Dyrt, ja, men her er der i den mindste en kompliceret arbejdsproces bag...
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Og mig der mente at 750 kr var dyrt. De diamanter er da HELT VILDT DYRE!!! 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Men de er i det mindste diamanter - de andre er bare glas, man selv kan lave hjemme ved køkkenbordetCharlottes skrev:Og mig der mente at 750 kr var dyrt. De diamanter er da HELT VILDT DYRE!!!
Hvorfor kremere sine kæledyr i første instans- hvorfor ikke bare begrave dem i baghaven7forhaven eller ude i skoven?
jeg synes vi er ved at være langt ude på visse felter og det er endnu et udtryk for at folk har for mange penge mellem hænderne
lød det fra en perloman
![naughtsanta [smilie=naughtsanta.gif]](./images/smilies/naughtsanta.gif)
jeg synes vi er ved at være langt ude på visse felter og det er endnu et udtryk for at folk har for mange penge mellem hænderne
lød det fra en perloman
LOKE'S GHOSTMen er det lovligt at sende asken helt til UK?? Tror nu bare Balder skal have en fin plads et sted i haven, når den tid engang kommer
Charlotte det bliver da godt nok også noget af en investering for dig, du har jo temmelig mange dyr, så vidt jeg husker 
For folk der ikke har børn, kan kæledyrene jo have nærmest mennesker status, så kan sagtens sætte mig ind i det. Egentlig er jeg enig med dig, men jeg må da indrømme at min egen vovse her hjemme, nok også er forkælet udover hunde statusPia skrev:Hvorfor kremere sine kæledyr i første instans- hvorfor ikke bare begrave dem i baghaven7forhaven eller ude i skoven?
lød det fra en perloman![]()
![]()
Enig!Pia skrev:Hvorfor kremere sine kæledyr i første instans- hvorfor ikke bare begrave dem i baghaven7forhaven eller ude i skoven?
Men jeg forstår samtidigt godt ideen med et "minde-smykke". Selv ville jeg nu nok bare klippe lidt hår af kræet mens det var i live, rulle en glødende glasperle i dem (så de blev aske) og så lægge klart glas ovenpå, hvis jeg ville have en mindeperle. Eller lave "uldkugler" af hundehår