Side 1 af 1

Pecan småkager

: fre 28. jan 2011 09:27
af Lise Sonne
Vi elsker disse småkager hjemme hos os :
Pecan småkager
Billede
Opskrift :
125g smør
6spsk olie (bruger normalt raps)
150 g sukker
1/4 tsk salt
1 æg
250g mel
1 tsk bagepulver
100 groft hakkede pecan nødder
hele pecan nødder til pynt
smelt smørret, rør det sammen med olie ,sukker, salt og æg
Rør resten af ingredienserne i dejen.
Sæt småkagerne med 2 teskeer, tryk dem flade med en pecan nød og bag ved 190 grader i 12 min.

Bager normalt 4dbl portion ellers har manden og ungerne støvsuget dem samme aften.

Re: Pecan småkager

: fre 28. jan 2011 11:45
af Pia
de ser lækre ud - fint med pecan (valnødder kan være barske)

Re: Pecan småkager

: fre 28. jan 2011 12:33
af miska
Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)

Re: Pecan småkager

: fre 28. jan 2011 16:12
af lene
Uhmm, hvor ser de lækre ud, måske man skulle prøve dem. :ymhug:

Re: Pecan småkager

: fre 28. jan 2011 17:41
af Charlottes
De ser rigtig lækre ud.

Re: Pecan småkager

: lør 29. jan 2011 08:40
af Lise Sonne
miska skrev:Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)
Den er købt i Frankrig i en af mine yndlingsbutikker dernede ; La Cure Gourmande

Re: Pecan småkager

: lør 29. jan 2011 08:53
af miska
Lise Sonne skrev:
miska skrev:Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)
Den er købt i Frankrig i en af mine yndlingsbutikker dernede ; La Cure Gourmande
Paris..??!!

Re: Pecan småkager

: lør 29. jan 2011 08:57
af Lise Sonne
miska skrev:
Lise Sonne skrev:
miska skrev:Nu er jeg ikke så meget til søde sager, men kagedåsen måtte gerne stå mit køkken ..!! Hvor er den fin :-)
Den er købt i Frankrig i en af mine yndlingsbutikker dernede ; La Cure Gourmande
Paris..??!!
I mange af de 'lækre' byer ; Avignon, Aix en Provence, Pezenas, Marseille, Nimes..... og sikkert også i Paris, men der har vi ikke opholdt os så meget. www.la-cure-gourmande.fr/ - der kan du se hvor de har butikker.

Re: Pecan småkager

: man 31. jan 2011 15:08
af anna-edith
Ja Lise, de er nemlig også gode, jeg laver tit en pecanpie, den er også rigtig god :-D