3D Smykker

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Smedehytten
Perle
Perle
Geografisk sted: Viby, Roskilde
Kontakt:
Efter at have trawlet siden igennem og kigget på alle de fede kreative ting folk laver (og indset at jeg laver nogle ret kedelige ting) synes jeg lige at jeg burde byde ind med noget ret alternativt ;)

Siden jeg gik i lære for 16 år siden har jeg arbejdet med computere og maskiner, og de sidste mange år har jeg fokuseret meget på at designe mine ting i 3d på computeren og få det printet ud i voks og senere støbt.. . .

Her er lidt kræs fra den senere tid.

Rubin ring som jeg lavede til kunde
Billede
Simpel perle ring
Billede
Broche
Billede
guld "perler" til læder snøre m.bríller
Billede
Og et kææææmpe smykke (udkast til skulptur) :)
Billede

Lidt nørd er man altid ;)
www.smedehytten.dk
fra idé til virkelighed.
rumlebumle
Opal
Opal
Geografisk sted: Virum
Wauw, jeg er virkelig imponeret. Hold fast nogle smukke smykker du har lavet. Fuldstændig stilrent.
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Gad godt være guldsmed, er bare bange for der ikke er arbejde når man engang blev færdig....
Men ville godt nok være en drøm at kunne leve af sin hobby.

Men du er da super dygtig, flotte smykker i 3d, kan især godt li perleringen. Den har noget ungt tidløst klassisk over sig.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Fantastisk... Men sådan en maskine er vel ikke lige til at komme til for os dødelige. Tilbyder du evt. at printe det ud for en, hvis man nu anskaffede sig 3D programmet??
Så kunne man måske selv anvende modellerne til sandstøbning eller hvordan?
Det kunne da være en ret interessant mulighed for os hobbyfolk.
Jeg gætter på det smarte ved dette også er, at man nemt kan få masseproduceret sine smykker. Så sender man vel bare 3D skitsen til Kina, og får dem til at sætte en produktion i gang, og vupti så er du den nye pandora :-D

Super spændende! Ville gerne se billeder af udprintningerne...
Brugeravatar
lene
ADMIN
ADMIN
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:
Wow, hvor er det flotte ting du laver, om så det er stort eller småt. :-bd
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook
Brugeravatar
Smedehytten
Perle
Perle
Kontakt:
@Susanne i nord
Hvis du har spørgsmål omkring det at blive guldsmed skal du bare spørge, jeg har nemlig været lærer på guldsmedeskolen i en del år ;)

@Danagonia
Ja jeg printer også voksmodeler for folk, til sandstøbning vil printede plast modeller dog være bedre og billigere.

Voksprintet støber man på maskine så det bliver helt perfekt,polerer det og laver en gummiform så kan lave så mange nye man vil i voks.

Det er nemlig sådan at alle de store smykkefirmaer gør (ingen nævnt ingen glemt.)

Her først et billede af et gipsprint, som man bruger for at se om modelen er som kunden vil have den.
Billede

Og her nogle voksprint
Læg mærke til ringen der er gjort klart til at blive fattet med små sten.

Billede
www.smedehytten.dk
fra idé til virkelighed.
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Hold da helt op hvor du kan her kan vi små hjemme kunstner ikke hvære med .
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Pia
Opal
Opal
de er mere end flotte - især 'perlerne' til lædersnoren

men jeg skal lige være med. den proces der ligger i 3-d er den ensbetydende med at genstanden/smykket går fra computerens tegnebræt via beregninger til en computerskabt model i plastik/gips? uden at den skal en tur i hånden og bearbejdes med hånden - jeg er ikke rigtig med?!?
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Det er rigtig spændende! Det må man sige. Det sværeste ved at blive guldsmed er vel sådan set at få lærepladsen. Jeg ville enormt gerne være gået den vej, men da jeg ligesom kunne se på det hele, at jeg var nødt til at tage imod læreplads ligegyldigt hvor i landet jeg blev tilbudt en, sprang jeg fra ideen. Der er jo også en mand og familie, at tage hensyn til. Men jeg tror nu nok du skal få arbejde hvis du først slipper igennem nåleøjet.
Brugeravatar
Smedehytten
Perle
Perle
Kontakt:
Havfruen skrev:Hold da helt op hvor du kan her kan vi små hjemme kunstner ikke hvære med .
Det er jeg nu ikke enig i :)
Der findes ikke godt og dårligt eller rigtig og forkert.

Kun glæde.
Glæde ved at skabe og glæde ved at bære et smykke :)

@Pia
Ja voksmodellerne bliver printet fra computeren som med en normal blækprinter, den gør det bare i mange vokslag ned til 0,02mm af gangen. Printet er så god kvalitet at det bare skal poleres eller smergles fint efter støb :)

De 2 voksmodeller som er til højre og venstre i billedet ville måske tage et par timer at lave tegninger på, meget simpelt, og nærved umulige at lave i hånden.
www.smedehytten.dk
fra idé til virkelighed.
Besvar