wrapped larvekit 30 mm. m. forsølvet 0,8mm tråd.

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Holdt hårdt men er ok tilfreds. Er noget blankere i virkeligheden og larvekitten har et skønt farvespil.
Billede

Er det, lavet i sølv tråd værdigt til en brud der skal giftes 2. gang i en mørke lilla kjole med mørke broderier og klare firkantede glas facetterede perler på kjolen?

Har også overvejet noget i bjergkrystal, men da hun er rimeligt bleg er jeg bange for den ikke kan ses så.
Og hun har sagt at hun foretrækker sølv farve frem for guld og kobber.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Har svaret dig på grøn forum, men nu ser jeg lige du har skrevet kjolen er mørkelilla. Hvorfor bruger du så ikke en ametyst eller lepidolit? Har hun ønsket smykket skulle være sølv, for kobber er jo faktisk ret flot til lilla og så var du ude over problemet med at det fs bliver grimt med tiden...
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Det er rigtig flot. Og problemerne med at det oxyderer kan jo løses nemt ved at putte det i en lufttæt pose når det ikke bruges. ;-)
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Charlottes skrev:Det er rigtig flot. Og problemerne med at det oxyderer kan jo løses nemt ved at putte det i en lufttæt pose når det ikke bruges. ;-)
Det holder sig stadig ikke pænt i længden, og vil næppe være pænt, hvis smykket en gang skulle gives videre til en eventuel datter...
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Den skulle være laves i sølv sølv. men hun har valgt en anden stil.
Pia
Opal
Opal
er der nogensinde nogen der har forsøgt staniol og salt rensning på forsølvet? det virker på 925, men måske det også virker på forsølvet. hvis det gør, så er vi ovre probl. med 'grimt med tiden' i det omfang, det ikke skyldes regulær slitage- så er der ikke noget at stille op.
Billede LOKE'S GHOST
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Pia skrev:er der nogensinde nogen der har forsøgt staniol og salt rensning på forsølvet? det virker på 925, men måske det også virker på forsølvet. hvis det gør, så er vi ovre probl. med 'grimt med tiden' i det omfang, det ikke skyldes regulær slitage- så er der ikke noget at stille op.
Problemet er at en rensning ofte fører til at man får slidt sølvet af, og så snart med når ind til kobberet, så er det ikke pænt længere. Jeg har kæmpet rigtig meget med det, fordi jeg ikke har råd til det pokkers sølv, men der er desværre ingen vej udenom hvis det skal kunne holde i mere end 5år
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Susanne i nord skrev:Den skulle være laves i sølv sølv. men hun har valgt en anden stil.
Nå okay... Hvad valgte hun så i stedet??
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
sidder ved min mors computer pt. Men er et viklet hjerte i 925 med små glasperler hvis ikke jeg kan få fat i små ametyster inden (hvilket jeg tvivler på da jeg skal aflevere det på søndag.) Men viser lige et billede af øve hjertet i kobber når jeg engang kommer hjem.
Besvar