Side 1 af 2

Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 14:41
af Danagonia
Her er en lille tutorial i at oxidere smykker uden kemikalier!!

Advarer; den er altså lidt klam :-D

Billede

Her er et fint skinnende kobber smykker... Meen det ville være flottere oxideret (Altså mørkt, ligesom når smykker er blevet gamle)

Her kommer opskriften

1 Kog 2 æg (Har du mange smykker, koger du bare flere æg)

Billede

2 Find en beholder der kan lukke tæt! - Kan også være en plastik pose med selv luk!!

Billede

3 Mas æggene godt nede i din beholder- med skal og det hele!

Billede

3 Læg dine smykker ned til æggene og sørg for der er lukket godt til!

Billede

4 Så skal vi bare vente...

5 Jeg havde nok ikke fået kogt helt nok æg til alle mine smykker! Sådan ser de ud efter 4timer:

Billede

Billede

Billede

6 Det eneste der har fået den farve jeg gik efter er kæderne:

Billede

Så nu har jeg kogt nogle flere æg (1 æg pr smykke) og så giver vi det en omgang mere...

Konklusion: Metoden er god til små ting, som ringe, kæder, ørekroge og lignende... Men store ting som dette virker det altså ikke på... Jeg vil derudover ikke anbefale metoden, der er alt for meget griseri og vente tid... Jeg køber mig noget svovllever istedet :-D

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 15:03
af lene
Det ser sørme spændende ud Camilla, jeg glæder mig til fortsættelsen. B-) B-) :ymhug:

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 15:05
af Havfruen
Jamen så venter vi bare. (-|

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 16:05
af butler
Camilla hvor længe skal vi vente.
Der må da snart være masser af svovlgasser i den beholder fra blommen. Pas på den ikke "explumderer" =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =))

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 17:19
af lisbeth
ja du må vist gå udenfor når den skal åbnes ellers må du advarer Christian hvis han er hjemme når det sker hi hi ;)-

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 17:22
af butler
lisbeth skrev:ja du må vist gå udenfor når den skal åbnes ellers må du advarer Christian hvis han er hjemme når det sker hi hi ;)-
Ja han skulle jo nødig tro at C har fået dårlig mave =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) =)) :)) :)) :)) :)) :))

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 17:24
af Havfruen
=)) =)) =)) =)) =)) :)) :)) :)) :))

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 17:47
af NatasjaA
haha.. jah må vi se det færige resultat.

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 17:54
af Danagonia
=)) =)) =)) Jamen synes det virker meget lagsomt, så har lagt to æg mere i... Skal hen og tjekke det igen nu...

Re: Oxidering uden kemikalier!!

: tirs 12. maj 2009 18:58
af Danagonia
Så er der lidt indtil videre billeder...