Kan bide-tangen slibes??

Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Min bidetang er blevet sløv, er der nogen der ved om den kan slibes, og i så tilfælde hvordan??
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Den er jo slebet fra fabrikantens side, og så kan man vel også selv.

Men hvordan, er jo straks et vanskeligere spørgsmål.

Jeg tænker på, om sådan en slibesten man kan få til knive, måske kunne bruges? Men der er jo ikke megen plads. Næste tanke er smergelpapir?

Jeg har en gammel meget slidt bidetang derhjemme, så den kan jeg eksperimentere med i aften - så vender jeg tilbage.

Men hvis andre har et bud eller viden om dette, så kom endelig frem! ;)

Billede
Billede
Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
Man kan få ret små slibesten til rosensakse - kan prøve også iaften på en af mine håbløse bide-tænger, jeg har indtil nu bare købt en ny, men hvis det her virker, så er det da en meget bedre løsning.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Jeg har også bare købt nye, og forsøgte så med en lindstrom i håbet om at den ville holde. Det har den ikke gjort, men har tilgengæld kostet en bondegård, så den vil jeg da egentlig gerne have slebet.
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Jeg har prøvet med fil og slibepapir nu, men det har IKKE været en succes. Det er svært at holde den rette vinkel, og der skal ikke megen vippen til, før man kommer til at sløve (runde) skæret i stedet for at skærpe.
Så hovedet må i blød igen...

Billede
Billede
Pia
Opal
Opal
jeg arvede en fancy sløv saks, som jeg sleb på en dims til køkkenknive, den blev endnu sløvere og røg ud lige på stedet
Billede LOKE'S GHOST
Besvar