Beadcaps...

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Jeg har leget med min disc cutter og lavet beadcaps til nogle meget flotte lampwork perler jeg har byttet mig til....

Den første her var perlen meget skæv. Så jeg brugte det til at lege med formen og overdrev skævheden, synes det er blevet ret sjovt.

Billede

Billede

Billede

På denne er de midterste spiraler wire wrapped...

Billede

Billede

Billede

Den sidste her ved jeg ikke helt hvad jeg skal bruge til endnu....

Billede

Billede
mjanneh
Smaragd
Smaragd
Det var da en glimrende ide - og det ser godt ud! Har du hamret cap'sne over en dorn eller hvordan?

Næste model må næsten være med en avanceret, savet udskæring? :-)
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Hvor er de cool!!!

Så kan østen altså godt daffe af, men deres kedelige massefabrikationer.

Den "skæve" er fantastisk - der er noget ufo over den :))
Ser jeg spor af, at du har hugget hullerne rundt i kanten? :-?

Super flot osse, hvor du har hamret struktur i nogle af pladerne. Al den vekslen med form, størrelser og strukturer gør dine små mesterværker uhyre interessante.

To ting springer dog i øjnene, når jeg monterer det kritiske blik (= tager mine briller på):

1. Den store ring der går på kæden, ser bare ud til at være klippet med en bidetang.
Hvis du laver en spiral og saver dem, kan de lukkes helt tæt. Det er selvfølgelig ikke vildt vigtigt, men det giver lidt mere finish, synes jeg.

2. Med dine evner - og al den tid du ikke har, forventede jeg nok hjemmesmedede kobberperler :)) =))

Billede
Billede
Tenna
Perle
Perle
Kontakt:
Jeg vil også have en disccutter! Fantastisk fine ting man kan få ud af sådan en fidus. Ved godt jeg bare kan gå i gang med saven, men ville nu stadig gerne have en... Det må vidst være noget af det jeg skal have sparet sammen til i fremtiden...
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Godt fundet på.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
BlueRaven skrev: Den "skæve" er fantastisk - der er noget ufo over den :))
Ser jeg spor af, at du har hugget hullerne rundt i kanten? :-?
Jeg har bare brugt min boremaskine til at bore små huller langs kanten. Det er nemt og synes faktisk det giver en god effekt. Så skal man bare være bedre til at bore dem helt lige langs kanten, så er den hjemme :))

To ting springer dog i øjnene, når jeg monterer det kritiske blik (= tager mine briller på):

1. Den store ring der går på kæden, ser bare ud til at være klippet med en bidetang.
Hvis du laver en spiral og saver dem, kan de lukkes helt tæt. Det er selvfølgelig ikke vildt vigtigt, men det giver lidt mere finish, synes jeg.

Det er billige købte øksner, er for doven til at lave dem selv, men du har helt ret =))

2. Med dine evner - og al den tid du ikke har, forventede jeg nok hjemmesmedede kobberperler :)) =))

Ja dovenskab igen... Det kommer måske med tiden. Kunne ikke vente på også at lave perler, jeg ville se det færdige resultat =))
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
mjanneh skrev:Det var da en glimrende ide - og det ser godt ud! Har du hamret cap'sne over en dorn eller hvordan?

Næste model må næsten være med en avanceret, savet udskæring? :-)
Jeg skærer runde skiver ud med min disc cutter.

Billede

Så tilføjer jeg textur...

Billede

Bagefter runder jeg dem i min dapping block.

Billede

Og tilsidst bliver de oxiderede og polerede.
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Danagonia skrev:Jeg har bare brugt min boremaskine til at bore små huller langs kanten. Det er nemt og synes faktisk det giver en god effekt.
Enig - super effekt! Det kommer tit bag på mig, hvor dekorative huller kan være.
Danagonia skrev:Så skal man bare være bedre til at bore dem helt lige langs kanten, så er den hjemme :))
Når placeringen af et boret hul, har skulle være nøjagtig, har jeg tit hamret et lille "hul" som mine bor kunne få fat i. Ellers kan de godt danse hen over pladen og få fat det forkerte sted - og det kan godt være svært af ændre igen.

Præ-hul:
Billede

Billede
Hul:
Billede

Billede
Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Kontakt:
Det gjorde jeg også. Mit problem er at få dem placeret lige langt fra hinanden og lige langt fra kanten. Det er mit øjemål der ikke er særlig godt :))
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Genialt fundet på. :clap: :clap: :clap: Dem kan du godt lave mange af og sælge dem til os herinde :D Super flotte
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Besvar