Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"
Jeg også sådan en , og den kan klare mange ting, men bliver din indfatning lidt stor kan den ikke klare det for den kan ikke varme hele sølvpladen op så slaglodemidlet kan flyde . så nu har jeg en der skal på en gasflaske.
Anne Marthin skrev:Wauawauwwauww..
Sikke meget!!!
Nu må det da krible i fingrene for at komme igang
Rigtig rigtig meget endda. Kunne jo ikke vente til imorgen, skulle liiige afprøve. Har nu 6 hjemmelavede kobber perlestave som ligger i citronsyre. så nu håber jeg bare jeg kan få dem til at blive pæne, ellers kommer flux osv. imorgen så skulle det nok kunne lykkes. vente vente vente.......
Min personlige mening er at de små loddepistoler der kører på lightergas ikke giver nok varme, for lille flamme og skal fyldes for ofte, men hvis du kun skal lodde tråd eller små stykker tynd plade så er de meget fine
ADVARSEL REKLAME!!
I min shop sælger jeg kun den her http://smedehytten.dk/guldsmedev%C3%A6r ... istol-maxi
som kører på 190gr "campinggas" dåser og holder i rigtig rigtig lang tid, og er kraftig nok til at smelte metaller!
Som mit tip siger: En loddepistol kan ikke blive for stor, en stor loddepistol kan sagtens lodde små lodninger ved svag flamme men en lille kan ikke smelte eller lodde store ting.