ferskvandsperler og rav

Her kan du vise dine egne kreationer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
thecobra
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Kontakt:
Lise skrev:Flotte smykker - jeg er vild med halskæden i rav, sikke en dejlig varm rød-brun farver :dance:

Er det ikke de rav perler, du købte på e-bay for et stykke tid siden :?:

Jo det var dem jeg købte:D de er virkelig smykke. og jeg kan ikke se at de er manmade :D
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
thecobra skrev:
Lise skrev:Flotte smykker - jeg er vild med halskæden i rav, sikke en dejlig varm rød-brun farver :dance:

Jo det var dem jeg købte:D de er virkelig smykke. og jeg kan ikke se at de er manmade :D
Manmade - er de kunstigt lavet? eller stod der i beskrivelsen af dem, at det er presset fossilt rav? For der er forskel, men uanset hvad, så er de utroligt smukke. Og det er jo det, det handler om ;)-

Manmade er en betegnelse for kunstigt fremstillet rav (retsin).

Presset fossilt rav betyder, at det er jordrav, som er smeltet ved temperaturer mellem 140 og 200 grader, så bliver det næsten flydende og kan presses til diverse former. Og det er ægte rav, blot hjulpet lidt på vej til de ensrettede former ;)-
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
Super lækre begge to :clap: - perler er jo altid klassiske og dit rav....hvor store er ravperlerne....de må da have kostet en bondegård ??
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
thecobra
Smaragd
Smaragd
Kontakt:
Lise skrev:
thecobra skrev:

Manmade - er de kunstigt lavet? eller stod der i beskrivelsen af dem, at det er presset fossilt rav? For der er forskel, men uanset hvad, så er de utroligt smukke. Og det er jo det, det handler om ;)-

Manmade er en betegnelse for kunstigt fremstillet rav (retsin).

Presset fossilt rav betyder, at det er jordrav, som er smeltet ved temperaturer mellem 140 og 200 grader, så bliver det næsten flydende og kan presses til diverse former. Og det er ægte rav, blot hjulpet lidt på vej til de ensrettede former ;)-

Jeg er ikke sikker, Men jeg mener der stod noget med at det var fossil, men jeg prøver lige at se om de har flere til salg og se hvad der står :D
Brugeravatar
thecobra
Smaragd
Smaragd
Kontakt:
Linda skrev:Super lækre begge to :clap: - perler er jo altid klassiske og dit rav....hvor store er ravperlerne....de må da have kostet en bondegård ??
De er 18 mm store

tror også jeg fik skrevet det :S jo de var sådan rimelig dyrer. men det var oki.
canto
Perle
Perle
Uhhu hvor er det flotte smykker du har lavet,virkelig et unikt armbånd
og rav sættet er også flot,jeg er ellers ikke til rav men det er meget flot.

Hilsen Canto
mooshi.dk
Perle
Perle
Geografisk sted: Kastrup
Kontakt:
Super flot sæt og rigtig skønt armbånd :-D
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
thecobra skrev:
Linda skrev:Super lækre begge to :clap: - perler er jo altid klassiske og dit rav....hvor store er ravperlerne....de må da have kostet en bondegård ??
De er 18 mm store

tror også jeg fik skrevet det :S jo de var sådan rimelig dyrer. men det var oki.
Ja, jeg vil tro, at de ikke var helt billige ;)- Men man betaler jo også for kvalitetsvarer ;)- Og de er bare så dejlige :x-

Hvor har du købt dem :?: Vil du være sød lige at lægge et link til forhandleren :?:
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Brugeravatar
thecobra
Smaragd
Smaragd
Kontakt:
Lise skrev:
thecobra skrev:
De er 18 mm store

Ja, jeg vil tro, at de ikke var helt billige ;)- Men man betaler jo også for kvalitetsvarer ;)- Og de er bare så dejlige :x-

Hvor har du købt dem :?: Vil du være sød lige at lægge et link til forhandleren :?:
Jeg ledte og ledte idag, og kunne ikke finde sælgeren. men vis du skriver "amber 18mm" i søgefeltet kommer der nogle frem magentil.
Besvar