kobberplader og tilbehør

Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Ja hvor køber i jeres kobberplader... hvilke tykkelser osv..

Og hvad med værktøjet til at bearbejde det.. stempler med bogstaver, former osv... ?

Har nogle ideer der bobler indeni mig... men er det ik en halv dyr investering?
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Plader har jeg købt hos Ravstedhus, men der masser af steder på webbet de kan købes også... Ud af en stor kobberplade fra RH kommer der rigtig mange smykker, så selvom den koster en 250kr er der rigtig meget i den. Jeg bruger mest 0,4mm og 0,8mm plade, det nemmest at skære i.

Du skal bruge en sav, en pladesaks, metalfile og en boremaskine eller hultang. Har du det kan du altså komme langt. Så der selvfølgelig meget mere værktøj der sjovt at have. Jeg har købt en del værktøj herfra; http://www.fundametals.net/index.php?ma ... =9_108_110 Stempler har jeg primært købt fra Etsy, men hos RH er en sav, pladesaks og file ikke voldsomt dyrere heller. Synes faktisk metalarbejdet her er noget af det billigere at komme i gang med. I hvert fald i forhold til at lodde eller forteksempel metal clay
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Man kan i alt fald få nogle metalplader i hobby forretningen i gågaden bag Aalborg hovedbibliotek. (tænker du også er ret lokal kendt.) fik 50* 10 cm 0,5mm blank messing der.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Susanne i nord skrev:Man kan i alt fald få nogle metalplader i hobby forretningen i gågaden bag Aalborg hovedbibliotek. (tænker du også er ret lokal kendt.) fik 50* 10 cm 0,5mm blank messing der.
Ku være vi sku ta hinanden i under armen en weekend og ramponere samtlige smykke/hobby forretninger i byen? hehe... @-)
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
kallie skrev:
Susanne i nord skrev:Man kan i alt fald få nogle metalplader i hobby forretningen i gågaden bag Aalborg hovedbibliotek. (tænker du også er ret lokal kendt.) fik 50* 10 cm 0,5mm blank messing der.
Ku være vi sku ta hinanden i under armen en weekend og ramponere samtlige smykke/hobby forretninger i byen? hehe... @-)
Av min arm - det lyder dyrt 8-} :)) :)) =)) =)) God tur !
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Lise Sonne skrev:
kallie skrev:
Av min arm - det lyder dyrt 8-} :)) :)) =)) =)) God tur !

Hehe... ku da godt være man lige skulle vinde i lotto først? :ympray: $-)
Billede
Women are angels!

Billede
Lise Sonne
Opal
Opal
Kontakt:
[Hehe... ku da godt være man lige skulle vinde i lotto først? :ympray: $-)[/quote]

Så kommer I da aldrig afsted..... eller rettere jeg har kun vundet maks. 45 kr, det kommer man ikke langt for :)) :))
Besvar