Værktøj

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Et andet sæt tænger jeg bruger rigtig meget er disse:

Billede

http://www.etsy.com/shop/Romazone?section_id=5477951

Du må aldrig bruge dine lindstrom til tykkere metaller end 1mm og helst kun 0,8mm
Hvis du skal arbejde i tykkere tråd anbefaler jeg tængerne ovenover, de holder simpelthen til alt hvad jeg udsætter dem for. De kan ikke lave så små fine spiraler, men du gør simpelthen din lindstom skæv hvis du bruger den, og det er altså for dyrt :-D
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Så er det nok billedet der snyder. Jeg har en rundtang som jeg er glad for. Det var bare fordi du skrev at deres spidse buede fladtang var så god. Så måtte jeg jo lige kigge mig om efter den. Yderst tak for svaret.

Men du bruger den jo til kobber som er blødere end det zebra wire jeg bruger. Så er det måske bedst slet ikke at bruge en Lindstrom overhovedet? :-\
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Charlottes skrev:Så er det nok billedet der snyder. Jeg har en rundtang som jeg er glad for. Det var bare fordi du skrev at deres spidse buede fladtang var så god. Så måtte jeg jo lige kigge mig om efter den. Yderst tak for svaret.

Men du bruger den jo til kobber som er blødere end det zebra wire jeg bruger. Så er det måske bedst slet ikke at bruge en Lindstrom overhovedet? :-\
Hm... Det kommer an på tykkelsen af tråden. Jeg kan sagtens bruge lindstrommen til bronze som også er hårdt, men ikke tykkere end 0,8mm. Du kan ligesom mærke det hvis det er ved at gå galt. Så vrider du tangen mere end metallet.
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Så skal jeg vist lige tænke lidt over det. Nu var den ellers røget på ønskelisten hos FMG.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Ravnemor
Perle
Perle
Geografisk sted: Skanderborg
Jeg har købt mine tænger i en en elektronik foretning. Jeg vil helst ikke købe dem på nettet da det er meget individuelt hvordan man synes det er at holde på, og at bruge. Ofte er de heller ikke så dyre der som i hobby foretninger :D
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Ravnemor skrev:Jeg har købt mine tænger i en en elektronik foretning
Hvis man gør det, skal man lige huske at tjekke, at tængerne ikke har riller i spidsen, det har mange elektroniktænger nemlig - her er formålet jo et fast greb, ikke et uridset materiale som i smykkeverdenen.

Billede
Billede
Besvar