Lurende allergi-problemer...

Her er der mulighed for at snakke om alt det der ikke handler om smykker, bl.a hvad du får dagen til at gå med, dit arbejde, din familie, osv

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Vi snakker jo meget om, hvad de forskellige metallegeringer indeholder af skadelige/allergifremkaldende stoffer, men åbenbart kan læder også være et problem. Hvem havde forestillet sig det?

Artikel fra Ingeniøren om allergifremkaldende sko.

Billede
Billede
Pia
Opal
Opal
så er det tanken går til erin brokowitz, hvilken slags chrom? nå- jeg skal bare spille klog-

due-møg skulle også være godt tilblødgøring af læder - så jeg forleden.

første tanke: Krom?? i sko???

anden tanke: hvordan er miljø-styrelsen overhovedet kommet i tanke om at teste for krom i sko-læder?

tredie tanke: måske det er sund fornuft? Måske er der noget om det?

fjerde tanke: Måske miljø-styrrelsen er befolket af kreative teknokrater, hvis fantasi langt overgår enhver perlomans?

femte tanke: måske teknokraterne slår eu-alarm for at skabe opmærksomhed omkring sig?

alt i alt skal jeg vel blot være taknemmelig for at have en til tider meget vågen miljøstyrrelse
Billede LOKE'S GHOST
mjanneh
Smaragd
Smaragd
Pia skrev: første tanke: Krom?? i sko???
Jo da - det er en del af garveprocessen. Det har det været siden Ruder Konges tid :-) Måske de også havde allergiproblemer dengang?
Brugeravatar
brumbear
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Kolding
Det er også derfor man skal holde sig fra de billige arbejdshandsker, med læder, fra byggemarkederne....
Helt galt bliver det hvis man sveder i dem f.eks. ved havearbejde ;)
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
ja min far havde crom allegi og han motte ikke sede i lædermøbler hvis han havde direkte kropskontagt med dem , så det er en gammel nyhed at læder kan give alegi, da min far har været død i over 20 år . han fik også at vide at farven grønd kunde indeholde krom. så det er ikke til at hvid hvor dan man skal leve livet uden at få skader, moske man bare skal leve og nyde det så længe man kan @};-
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Besvar