Jeg har fået en blok slibe/poler masse, den er hård som beton
Hvordan for jeg "betonkassen"
Hi
Ivan
Redaktør: rumlebumle

Tvivler, det kunne hurtigt blive noget smat.Ivan skrev:Jeg syntes at disse betonklodser er enorm hårde, men jeg prøver at give den fuld gas.
Det vil vel ikke hjælpe hvis jeg kørte gashåndtag med flamme hen over,eller hva'![]()
Nej nej nej - Lav-tech er fintIvan skrev:Der skal vaskes når der skiftes masse(en finere en), er det her at der kommer en ultralydsrenser ind i billedet![]()

Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har en ultralydsrenser, så jeg har ingen erfaringer med disse.Ivan skrev:Ok, det er måske lidt "overkill"med ultralydsrenser, men hvis nu det skal være high teck så er det en lydrenser der er på tale, ikk'
![]()
Hvad er vitriex?Ivan skrev:Lige et lille tillægssp: hvor lang tid kan vitriex bruges i syrepotten, jeg lavede en liter i mandags og nu kan jeg se at den er sort.

Jeg gruer også for den dag min dunk 96% H2SO4 løber tør, for 400kr for noget der burde koste 40kr er altså også lige i overkanten, synes jeg.Ivan skrev:Nu kan jeg ikke købe H2SO4, jeg har kikket rundt. Jo hos Ravsted til 400 kr for en liter, der tror jeg nok at jeg bliver nærig. Derfor Vitrex.
Klar.Ivan skrev:Hvilken farve har dit H2SO4 nu efter mange år?
Det må næsten komme an på en prøve. Har du ikke et lille stykke sølv, du kan teste på?Ivan skrev:Vitrex skulle efter sigende være ligeså god som H2SO4, men mit er blevet meget mørkt/sort efter en 3 dage.
Hvordan vil sølv se ud når det kommer op fra potten.

Ivan skrev:Mit er blevet mørkegrøn, det kan vel skyldes at jeg kommer messing - kobber - bronce i min potte.Blue skrev:Jeg har aldrig oplevet 10% svovlsyre har skiftet farve.
I teorien burde du kunne efterfylde med vand.Ivan skrev:Jeg har varme på potten hele tiden, der er fordampet omkring det halve.
Kan jeg bare lave lidt mere og fylde oven i?![]()