Sterling sølv

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Ellers så tag chancen. Jeg er endnu ikke blevet taget med perler. Det er som jeg ser det, oftest størrelsen på pakken de går efter.
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Selvom du betaler per vare, så kan sælgerne godt finde på at sende det i samme kuvert alligevel. Jeg nøjes med at købe for ca 10 $ per sælger. Hvis der er mere jeg vil have fra samme sælger, så betaler jeg og venter nogle dage før jeg byder på mere. De fleste sælgere sætter de samme ting til salg igen og igen.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Love-Shopping
Opal
Opal
Okai. Ja nu må vi se, de 2 første betalte vare, er allerede blevet sendt har jeg fået besked om..!
Knus fra Katja
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Du kan være næsten helt sikker på, at det ikke er Sterling sølv, når du handler Kina og Hong Kong, selv om de kalder det Sterling sølv. Jeg har tidligere købt noget fra Kina og Hong Kong, som sælgerne lovede var ægte Sterling Sølv, mén når jeg har sendt det til Ædelmetalkontrollen for at blive checket, har det vist sig, at det har haft et sølvindhold på mellem 3,5 og 7 %, og det skal altså op på 92,5 % for at være Sterling sølv.

Du kan kun være sikker på, at det er Sterling sølv, hvis du køber det hos godkendte forhandlere her i Danmark.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Love-Shopping
Opal
Opal
Lise skrev:Du kan være næsten helt sikker på, at det ikke er Sterling sølv, når du handler Kina og Hong Kong, selv om de kalder det Sterling sølv. Jeg har tidligere købt noget fra Kina og Hong Kong, som sælgerne lovede var ægte Sterling Sølv, mén når jeg har sendt det til Ædelmetalkontrollen for at blive checket, har det vist sig, at det har haft et sølvindhold på mellem 3,5 og 7 %, og det skal altså op på 92,5 % for at være Sterling sølv.

Du kan kun være sikker på, at det er Sterling sølv, hvis du køber det hos godkendte forhandlere her i Danmark.
tak.. jeg ved godt at sansynligheden for at det er sterling. er meget lille.. Men nu får får vi at se :-D
Knus fra Katja
Lise
Opal
Opal
Kontakt:
Love-Shopping skrev:
Lise skrev:Du kan være næsten helt sikker på, at det ikke er Sterling sølv, når du handler Kina og Hong Kong, selv om de kalder det Sterling sølv. Jeg har tidligere købt noget fra Kina og Hong Kong, som sælgerne lovede var ægte Sterling Sølv, mén når jeg har sendt det til Ædelmetalkontrollen for at blive checket, har det vist sig, at det har haft et sølvindhold på mellem 3,5 og 7 %, og det skal altså op på 92,5 % for at være Sterling sølv.

tak.. jeg ved godt at sansynligheden for at det er sterling. er meget lille.. Men nu får får vi at se :-D
Desværre kan man ikke se, om det er Sterling sølv, heller ikke selvom det er mærket med 925. Den eneste måde man kan finde ud af, om det er Sterling sølv, er ved at få Ædelmetalkontrollen til at analysere det. Og det er dyrt.

Men hvis du har købt det billigt, er det jo også fint, hvis det er forsølvet.
Smykkehilsener
Lise

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
mace
Safir
Safir
Lise skrev:
Love-Shopping skrev:

Desværre kan man ikke se, om det er Sterling sølv, heller ikke selvom det er mærket med 925. Den eneste måde man kan finde ud af, om det er Sterling sølv, er ved at få Ædelmetalkontrollen til at analysere det. Og det er dyrt.

Men hvis du har købt det billigt, er det jo også fint, hvis det er forsølvet.
Man behøver ikke at sende det til Ædelmetalkontrollen, man kan teste det selv, det gør jeg.
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Desvære kan du kun teste overfladen og ikke hele indholdet for om det er sølv. og Lisa ved hvad hun taler om for hun havde en testet kæde som de tog med og tæstede og det var alså ikke sølv det som hun troede at det var. metaldpolitiet klipper det i stykker og puter det i en masse fordkelige kemikalier for at tæste det hele. det er ikke så nemt som vi tror alt det her med metaldpolitiet. og i /vi skal hele tiden huske på at det er for vores egen og kundens skyld at de findes og ikke kun for at genert folk der handler med smykker. I u landene putter de alt muligt i sølvet og kalder det stadig sølv og det er med til at folk kan få alagier. Her hjemme og i eu er der skrappe regler og det synser jeg er godt.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Lise
Opal
Opal
Kontakt:
Havfruen skrev:Desvære kan du kun teste overfladen og ikke hele indholdet for om det er sølv. og Lisa ved hvad hun taler om for hun havde en testet kæde som de tog med og tæstede og det var alså ikke sølv det som hun troede at det var. metaldpolitiet klipper det i stykker og puter det i en masse fordkelige kemikalier for at tæste det hele. det er ikke så nemt som vi tror alt det her med metaldpolitiet. og i /vi skal hele tiden huske på at det er for vores egen og kundens skyld at de findes og ikke kun for at genert folk der handler med smykker. I u landene putter de alt muligt i sølvet og kalder det stadig sølv og det er med til at folk kan få alagier. Her hjemme og i eu er der skrappe regler og det synser jeg er godt.
Det er helt korrekt. Man kan ikke teste det selv. Det kræver et stort laboratorium med en masse maskiner og nogle eksperter, for at finde ud af, hvad delene indeholder.

Det eneste man selv kan teste, er, om det indeholder nikkel. Og det er endda kun overfladen, man selv kan teste. Så der kan godt være gemt en hel masse giftige metaller under overfladen.
Vil man være sikker på, at det er ægte sølv, skal man enten købe det hos de godkendte forhandere her i Danmark (dem der er registret hos Ædelmetalkontrollen) eller sende delene til Ædelmetalkontrollen, for at få dem testet.
Derfor køber jeg kun sølv hos Ravstedhus og andre forhandlere, som er registreret hos Ædelmetalkontrollen .
Smykkehilsener
Lise

Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Jeg handler også kun sølv hos ravsted hus og de tager selv stikprøver som de sender ind til kontrold og de får også udtaget vare til kontrold for vi kan ikke stole på de uland som laver sølv ting de kan finde på at ændre på tingene fra gang til gang her jeg hørt Irene From udtale. hun gør det samme som ravstedhus. men hun er desvære også for dyr at handle hos for mig
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Besvar