Smykker på dagpenge.

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Ja, jeg er godt klar over man ikke må have bi-erhverv uden man oplyser timerne... Overvejer, at ringe til dem. :think:
Bettina
sumadesign
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Århus v
Kontakt:
Bettina hvis du ringer så må du enlig fortælle hvad du finder ud er selv på dagpenge.
For hvor går grænsen er der ok f.eks er det ok at slæge brugt børetøj på qxl og måske tjene 200 på det om månde men ikke ok at tjene 200 på smykker ???????
MVH susanne
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Ja,lige nøjagtig ... skal nok give besked .
Bettina
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg ved med sikkerhed at du ikke må tjene penge som selvstændig hvis du er på dagpenge, for så kan du ikke få dagpenge. Og da du ikke er ansat af et firma til at lave smykker for dem, så vil det hedde sig at du er selvstændig. Så gør dig selv den tjeneste at lade være. ;)-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Ja, men tænker på om der er en grænse eller hvordan de forholder sig til det. Der er jo maaaasser der sælger alle mulige hobbyting på diverse netsider, lige fra små kort til nisser..
:)-
Bettina
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg gentager: Jeg ved med sikkerhed at du ikke må tjene penge som selvstændig hvis du er på dagpenge, for så kan du ikke få dagpenge. Og da du ikke er ansat af et firma til at lave smykker for dem, så vil det hedde sig at du er selvstændig. Så gør dig selv den tjeneste at lade være.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Ja okay :-D
Bettina
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Der er også mange som bliver taget på de messer da told og skat kommer på uanmeldte besøg og så kan det bliver meget dyr for dig og det er det ikke hver. At andre omgås loven gør det jo ikke lovligt at man selv gør det. og man må ikke tjæne noget hvis man er på støtten eller på bistand og sådan er det bare. Og dem der er i arbejde skal også opgiv hver en krone de tjæner. det du har hørt er at der er en grandse for hvornår man skal betale moms og den er på 50000kr. Så jeg synes du skal passe på dig selv og tænke dig meget grundig om før du gør noget som kan skade dig selv.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Eva1950
Opal
Opal
Ja jeg ville også give dig det råd som Charlottes og Havfruen lad for guds skyld være med at lade dig friste for du bliver betragtet som selvstændig og du vil miste dine dagpenge

Så vent til du har fået et job igen så kan du sælge dine smykker

og hjemmesider er skat og told også igang med + den blå avis
Hilsen Eva1950
sumadesign
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Århus v
Kontakt:
ja jeg er selv på dagpenge men jeg har ingen hjemmeside pt. men er på amio som er oprettet i min mands navn samt hvis du køber hos mig går deind på min mands konto.
Susanne
Besvar