Rigtig hjertelig velkommen til dette forum.
Jeg håber at du bliver glad for at være her, og at du vil vise lidt af hvad du går og laver
Herinde hjælper vi gerne hvis der er spørgsmål der trænger sig på, og der er næsten altid hjælp at hente, hvis man er gået i stå med et smykke, eller der er noget man er i tvivl om, så bare spørg
Velkommen også fra mig jeg er også ny ca.1år har jeg "lavet"smykker,men jeg
har ADHD og har lidt svært ved at holde mig til det samme,jeg prøver også at
male,men jeg håber det en dag lykkedes for mig,jeg bruger siden til at skrive
lidt og få inspiration.Du har da fået lavet nogle flotte ting på hjemmesiden.
Endnu engang tak for modtagelsen. Synes virkelig det er et fint forum med mange gode og interessante tråde
Til "butler": Jeg har købt creolerne på QXL hos "Pedersen-smykker" til 30 kr. for 10 par. De har en trådtykkelse på 1 mm. og er 30 mm. i diameter. De er både bly -og nikkelfri. Jeg synes de holder faconen fint.
Jeg vil gerne igang med at lave halskæder. Har tænkt mig at det skal være nogle lange (ca. 150 cm.)kæder med både små og store sten/perler. Min tanke er at lave dem på vokset hørtråd. Er der nogen der har erfaringer med det, eller har andre forslag til tråd?
Jeg har ikke efaring med andet en weiertråd. men det kommer jo også meget and på dit design.du skal bar lige være klar over at tråde ikke holder så længe som veier. Og det har også noget at gøre med hulstørelsen i dine perler og støtelsen på dine perler. og ig en på dit desigen.
Jeg har lavet lange kæder på både vokset bomuldstråd og lædersnøre, alt afhængig af hvilken hul der er i perlerne.
Jeg harnok ikke gjort det at je ghar sten/perler på hele tråden. Den bliver meget tung, men har slået knuder og lavet afstand i forskellige mål imellem perlerne. De er faktisk blevet pæne, synes jeg selv. Jeg har heller ikke fået lov til at beholde dem længe
Du skal bare beregne meget tråd . Knuderne sluger meget.
Jeg har heller ingen erfaring med hørtråd, men kunne forestille mig, at den ikke holder så længe. Jeg har set en hel del af de lange halskæder lavet med tynd lædersnor, og det ser fantastisk ud. Og læder er mere holdbart end hørtråd.
Og du skal lige være klar over, at det, du sælger fra din hjemmeside, er omfattet af dørsalgsloven og købeloven, d.v.s. der er 2 års reklamationstid og ½ års garanti. Så hvis smykkerne ikke holder i 2 år, skal du enten erstatte dem med nye eller give pengene tilbage. Så det gælder om at lave noget, der kan holde.
Da jeg ikke er erhvervsdrivende er jeg ikke omfattet af dørsalgsloven. Og i købeloven er jeg kun omfattet af de regler der gælder for handel mellem private. Dette fremgår også af handelsbetingelserne på min hjemmeside. Jeg har ingen planer om, at lave en stor forretning ud af mit smykkesalg, men blot sælge lidt ud af alt det jeg har lavet for at få lidt penge til at købe nye materialer - ellers kan jeg ikke fortsætte med at "perle", da det jo er en forholdsvis dyr hobby, og jeg når aldrig at bruge flere hundreder smykker selv.
Men tak for påmindelsen, det fik mig til lige at tjekke loven en ekstra gang
velkommen til jeg kan desværre heller ikke komme ind i produkter da skærmen ændre sig når musen kører og min computer er helt ny så det burde ikke være derfor..
Jeg har desværre ikke noget svar på, hvorfor den driller. Jeg har ikke oplevet det før, med mindre man bruger en gammel version af Explorer. Tak for updaten, må se at få kigget på det