Hold da helt op, tak skal I have!! I morgen vil jeg vise et par andre billeder jeg har af de få perler jeg har lavet indtil nu. Jeg kan godt sige jer, at det er fascinerende at sidde og lave perler i en gasflamme...det er simpelthen fægslende..! Jeg kan stærkt anbefale det.
Tak endnu engang! Ja, altså, her er min allerførste perle, der blev næsten helt rund. Det tager noget træning at få taget på det. Den blev lavet på et aof kursus jeg deltog i i foråret.
Her er et udvalg af de perler jeg har lavet efter min søster og jeg købte et begyndersæt sammen. Det er rimeligt kostbart, så derfor gik vi sammen om sættet. På et tidspunkt bliver jeg nu nok nødt til at få mit eget med et sammenklappeligt bord herhjemme, - så jeg kan starte brænderen når ånden kommer over mig.
Og en lidt stor perle her.
Jeg vil komme tilbage med mere når jeg har mere. Tak for interessen. Jeg kan love jer, det er sjovt at lege med glas og flamme.
Wawwwwwww hvor er de flotte og jeg kan godt forstå at du vil have dit eget sæt ,for med al vores perlerier ,så ved man aldrig når ånden kommer over os. Hvor lang tid tager det at lave en perle og farverne hvor er de smukke
Tak Lisbeth. Det er nemlig det med...når ånden kommer..! Det med hvor lang tid det tager?? Det kommer an på hvor stor perlen skal være, hvor mange lag glas man skal have lagt på. Hvis jeg bare skal lave en lille 'spacer' på omkring 10 mm, så kan jeg godt lave den på 5 minuter nu. Hvis jeg skal lave en større perle med flere farver, så kan det tage alt fra 15 minuter og opefter...sådan cirka.
Hvor er de smukke Det må være super hyggeligt at lave perler af glas
Jeg kan godt forstå, at de håndlavede smukke glasperler er så dyre, når det tager så lang tid.
Jeg glæder mig til at se, hvad du så får lavet af smykker med dine smukke glasperler. De må være utrolig flotte i en tyk sølv kæde eller på en lædersnor
Hold fast hvor er de også bare fantastiske! Jeg er virkelig imponeret over du selv sidder og laver dem. Super flot. jeg glæder mig til at så hvad du får lavet ud af dem..