Disse ørekroge

Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling

Redaktør: rumlebumle

Stine72
Perle
Perle
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hej

To spørgsmål

1)
Skal wire være blød, halv hård eller hård, hvis man vil bruge den til at lave ørekroge?

http://www.perlefiskeren.dk/shop/soelv-159c1.html

Og

2)hvad hvis man vil forme sølvtråden til brug som vedhæng - skal tråden så være halv hård eller hård?

Mange hilsener
Stine :)
Mange hilsener
Stine :-)
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
jeg vil sige halv hår. blød så knækker den nemmer når du arbejder med den og så skal den ikke være tynder en at dine perler kan gå på for for tynd så har den heller ikke noget holdbarhed
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Jeg bruger selv halvhård i enten 0,6 mm eller 0,8 mm sterling sølv - alt afhængig af hvor tunge/store perlerne er.

Du kan købe sterling sølv wire i disse tykkelser hos www.smykkebixen.dk
Jeg kan se, at de ikke har det hos perlefiskeren.

Jeg har noget blødt sølvtråd, og det kan overhovedet ikke bruges til ørebøjler mv. - det er alt for blødt.

Jeg bøjer mine ørebøjler enten over en kuglepen eller over en rundtang - afhængig af, hvordan jeg vil have dem til at se ud - men bøj dem først, når du har sat perlen på.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
mace
Safir
Safir
Jeg laver også næsten alle mine selv
jeg bruger 0,6 - 0,8 1,0 alt efter hvilke jeg laver, og jeg bruger halvhård tråd, når jeg har formet mine
kommer de en tur i tromlen det gør den hårdere og så bliver de skarpe kanter slebet væk, og så er de klar til brug.
Jeg laver gerne 30 til 50 par af gangen.
Stine72
Perle
Perle
Hej Mace

Hvad er det for en "tromle" du bruger til at slibe med?

Mange hilsener
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Prøv at se nedrest på den side da er der en tromle
http://shop.ravstedhus.dk/products/prod ... ext=tromle
Og jeg er en af dem som bruger Ravstedhus til alle mine sølv ting.Og har kun gode efaringe med dem.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
mace
Safir
Safir
Stine72 skrev:Hej Mace

Hvad er det for en "tromle" du bruger til at slibe med?

Jeg bruger den tromle havfruen har linket til, den kan jeg ikke undvære den både sliber de skarpe kanter og polere
samtidig så mine ørehængere bliver helt blanke.
Stine72
Perle
Perle
Det er en halvdyr investering...:)
Mange hilsener
tullen72
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Odense
Jeg bruger en almindelig metal-neglefil til at slibe spidser med og den fungerer fint. Bruger nu også 0,8mm halv-hård tråd. Både sterling sølv og forsølvet. Har også en fin samling af diverse spritusser, som er supergode at bøje hoops over :dance:
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Selvom jeg har en tromle, så bruger jeg en metal neglefil til at file spidserne på mine ørebøjler. Det går hurtigt, og er super let.

Så du behøver bestemt ikke investere i en tromle, for at få dine ørebøjler filet til i enden, så de ikke river.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Besvar