Fællesbestilling NU MED BILLEDER
Redaktør: rumlebumle
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Ikke hvis det selskab som leverer det ikke fortolder det. Vi betalte ikke told i sidste fmg bestilling.
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Kan det passe, at det ikke kan betale sig at købe sølvtråd der ?
efter hvad jeg har regnet ud koster 5 feet = 1,52 m 80 kr hos FMG
og hos Ravstedhus koster det 64 kr - kan det passe eller har jeg lavet en regnefejl ??
og hos Ravstedhus koster det 64 kr - kan det passe eller har jeg lavet en regnefejl ??
Bettina
-
rumlebumle
- Opal

- Geografisk sted: Virum
Når den sorte pris ganges med ca 8 er det selvfølgelig for told, moms og PORTO. Dog ikke portoen fra "mig til dig".Charlottes skrev:Fordi vi er så mange der bestiller sammen, så kommer vi op over 200 itums (2 strenge af samme slags tæller for 2 itums) og så får vi tingene til den billige pris hos fmg. Men når Lotte spørger hvor mange linier vi skal have, så tæller 2 strenge af samme slags kun for 1 linie (der skal jo bare skrives 2 x foran eller lægges 2 ens strenge på ønskelisten). Jeg håber det hjalp lidt (jeg forstod det heller ikke i starten).![]()
Lotte > Når du vil have penge for 8 gange det Amerikanske beløb, så er det forhåbentlig også inkl shipping og ikke kun told og moms?
Vejer du det når det kommer hjem til dig så prisen bliver fordelt ud efter hvor meget man køber ligesom sidst? Hvis der er for mange/for lidt penge for shippingen, hvordan vil du så fordele det? Og får vi pengene tilbage for told hvis du ikke betaler det?
-
rumlebumle
- Opal

Det kan sikkert godt passe. Der er nogle af tingene man lige skal tjekke op på, for det kan ikke altid betale sig, har jeg erfaret. Men hvis du har taget den sorte pris og ganger med 8 og det så bliver 80 kroner, så har du i hvert fald gjort det rigtigt. Man skal også være opmærksom på at hvis man køber sterling sølv og guld, så kan told prisen også godt forhøjes, da prisen for guld og sølv svinger. Det vil sige at den pris man ser på FMG idag på guld og sølv, kan være ændret den dag hvor jeg bestiller. Blot lige til information. Det drejer sig ikke om så meget, men et par dollars har vel også noget at skulle have sagt.FrkBettina skrev:Kan det passe, at det ikke kan betale sig at købe sølvtråd der ?
-
rumlebumle
- Opal

Vi er ved at være der hvor vi stopper for tilmelding, så det ikke bliver for uoverskueligt. Jeg ved ikke om I er klar til betaling eller om de fleste af jer vil vente til vi har rundet den første? For mig, er det underordnet, jeg følger bare strømmen og bestiller..

Men som sagt må I gerne begynde at gøre jer klar med jeres bestillinger.
I kan gøre det på 2 måder. Enten skriver i varernumrene ned til mig og det antal I skal have, eller også laver I en liste på FMG hvor I giver mig tilladelse til at kunne se den. Jeg ved ikke om der er nogen der har lyst til at lave en guide til hvordan man gør?
I kan gøre det på 2 måder. Enten skriver i varernumrene ned til mig og det antal I skal have, eller også laver I en liste på FMG hvor I giver mig tilladelse til at kunne se den. Jeg ved ikke om der er nogen der har lyst til at lave en guide til hvordan man gør?
Fandt jeg ud af, da jeg købte "smykketaske" hos fmg .... jeg fik efterfølgende en toldregning fra FedEx på told ..... ÆVCharlottes skrev:Ikke hvis det selskab som leverer det ikke fortolder det. Vi betalte ikke told i sidste fmg bestilling.
Mvh
Kirsten
:::::::::::::::::::::
Carpe diem
Kirsten
Carpe diem
-
rumlebumle
- Opal

Ja man skal være opmærksom på at toldregningen godt kan komme et stykke tid efter pakken er ankommet. Rigtig tarveligt!! 
Hmmm er jeg med ... eller har jeg bare "truet" med det ?rumlebumle skrev:Vi er ved at være der hvor vi stopper for tilmelding, så det ikke bliver for uoverskueligt. Jeg ved ikke om I er klar til betaling eller om de fleste af jer vil vente til vi har rundet den første? For mig, er det underordnet, jeg følger bare strømmen og bestiller..![]()
![]()
Mvh
Kirsten
Carpe diem
Kirsten
Carpe diem
- FrkBettina
- Opal

- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg er ikke helt klar endnu, da jeg troede vi havde god tid pga der står nævnt i første besked "det sættes i gang i løbet af ca 14 dage".. og det passede fint med mig, da jeg ikke kan betale før...rumlebumle skrev:Vi er ved at være der hvor vi stopper for tilmelding, så det ikke bliver for uoverskueligt. Jeg ved ikke om I er klar til betaling eller om de fleste af jer vil vente til vi har rundet den første? For mig, er det underordnet, jeg følger bare strømmen og bestiller..![]()
![]()
Så enten må jeg vente med betaling eller slettes fra listen ... ?
Bettina
Hej Lotte,
Såfremt du ikke helt har lukket
så vil jeg også godt være med på en lille smule
. Ved dog ikke hvor mange linier endnu.
Giv mig lige besked om det er OK.
Såfremt du ikke helt har lukket
Giv mig lige besked om det er OK.