Linda skrev:Der er vist en der er gået i Camillas fodspor/blevet smittet!! hihihihi..... nøj de er flotte, hvor køber du oxyderet kobber - i udlandet eller her ?? og er vild med de sidste grønne sten og kobberet de klær' virkelig hinanden.!!
Jeg har selv oxideret kobberet. Jeg handler kun metaller i Danmark, og jeg har ikke fundet noget i DK. Men det er nu også ganske let at oxidere selv.
Jeg er også vild med de grønne sten sammen med kobberet
jeg ved jo godt hvor dygti du er så det er også der for jeg lige nevner det og nu jat camilla jo lært at mit blik lige fanger det hvis hun ikke er omhygelig nok. Og det er for at jeg synes det er en skam at i laver det flotte arbejde og så ikke lige får det sidste med, jeg ved godt at jeg er lidt krakilsk, men heller mig en kunderne.
Havfruen skrev:jeg ved jo godt hvor dygti du er så det er også der for jeg lige nevner det og nu jat camilla jo lært at mit blik lige fanger det hvis hun ikke er omhygelig nok. Og det er for at jeg synes det er en skam at i laver det flotte arbejde og så ikke lige får det sidste med, jeg ved godt at jeg er lidt krakilsk, men heller mig en kunderne.
Jeg er glad for dine kommentarer
Det er så let at kigge sig blind på noget, man har siddet med i hænderne. Og jeg kan godt se, at der er flere steder, hvor jeg bør være mere vågen fremover. For tingene skal være i orden.
Linda skrev:Der er vist en der er gået i Camillas fodspor/blevet smittet!! hihihihi..... nøj de er flotte, hvor køber du oxyderet kobber - i udlandet eller her ?? og er vild med de sidste grønne sten og kobberet de klær' virkelig hinanden.!!
Jeg har selv oxideret kobberet. Jeg handler kun metaller i Danmark, og jeg har ikke fundet noget i DK. Men det er nu også ganske let at oxidere selv.
Og tak for jeres mange søde kommentarer
Har du oxideret før eller efter du wrappede? Hvad brugte du til oxideringen? Jeg købte noget dyrt noget hos Ravstedhus som fik mig fra selv at gøre det
Danagonia skrev:Jeg synes de er rigtig fine Lise. Hvis jeg skal være kritisk, så måtte dine coils på siderne godt være endnu strammere, det ville gøre at trådene du vikler ekstra omkring ville sidde pænere på dem. Det gør avs i fingrene, men det er det værd. Hvad tykkelse tråd bruger du? Så er der selvfølgelig Kirstens evige ender Men derudover synes jeg det er flot. Lav 5 mere og så sidder den lige i skabet med alle de små detaljer, det tager nemlig tid at lærer hvordan tråden funker, jeg er stadig ikke selv færdig med det
Jeg har brugt 1,5 mm til selve "formen" og viklet med 0,8 mm - og det er hårdt for fingrene! Mine fingerspidser på højre hånd er simpelhen bare så ømme - så i går aftes måtte jeg droppe at lave wirewrap p.g.a. smerter
Nej - Kirsten - enderne er ikke skarpe, de er pænt rundede efter en omgang i tromlen, men du har ret i, at de ser skarpe ud. Jeg skal vist lige være mere OBS fremover
Jeg ville nok bruge 0,6mm til coilsne rundt om rammen, og så 0,8mm til spiralerne. Ved det gør avs, jeg har heller ikke ret mange af coilsne i mine designs af samme årsag. Dog er jeg begyndt at have mere efter jeg fik min coiling gizmo.
Og tak for jeres mange søde kommentarer
Har du oxideret før eller efter du wrappede? Hvad brugte du til oxideringen? Jeg købte noget dyrt noget hos Ravstedhus som fik mig fra selv at gøre det
Jeg oxiderer først, når smykket er færdigt. Jeg bruger også det dyre væske fra Ravstedhus, og det er faktisk let, når man lige får taget.
Jeg hælder væsken op i en passende form og sætter den i microovenen i 1 min, så tager jeg det ud og lægger de færdige smykker i. De ligger der, til jeg synes, de har fået en passende kulør. Så skyller jeg dem og tromler dem 1 times tid i tromlen. Og vil man have lidt mere af det oxiderede af, kan man enten give den længere tid i tromlen eller bruge en stålbørste.
Væsken kan bruges mange gange, jeg opbevarer den i et tætlukket glas.
Lise skrev:
Jeg hælder væsken op i en passende form og sætter den i microovenen i 1 min, så tager jeg det ud og lægger de færdige smykker i. De ligger der, til jeg synes, de har fået en passende kulør. Så skyller jeg dem og tromler dem 1 times tid i tromlen. Og vil man have lidt mere af det oxiderede af, kan man enten give den længere tid i tromlen eller bruge en stålbørste.
Væsken kan bruges mange gange, jeg opbevarer den i et tætlukket glas.
Ja okay, har ikke microbølge ovn, vil da lige prøve nede hos mor så... På komfuret fordampede det temmelig hurtigt.
Hmmm ..... hvordan bip for du stenen til at sidde. Har lige lavet et "skelet" hvor jeg vil have en nyindkøbt sten ind i ... jeg vikler og vikler .... men det virker ikke ....
Æv æv
Kirsten skrev:Hmmm ..... hvordan bip for du stenen til at sidde. Har lige lavet et "skelet" hvor jeg vil have en nyindkøbt sten ind i ... jeg vikler og vikler .... men det virker ikke ....
Æv æv
Jeg vil foreslå dig, at du køber en tutorial - Camilla har lagt et link i den anden tråd. Godt nok koster det dig penge, men de er givet godt ud. Alternativt kan du komme og besøge mig, så skal jeg hjælpe -