Elastik?

Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling

Redaktør: rumlebumle

butler
Opal
Opal
Indlæg: 1463
Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
Linda skrev:og husk at lægge den dobbelt,,,,,,den skal jo bære lidt og hives i mange gange......
0,8 lægger jeg ikke dobbelt. Jeg har ikke haft nogen som er sprunget og jeg limer knuden lidt.
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Så er der bestilt elastik fra Lene, samt en liiiiiiiiille smule ekstra :shhh: Nu har jeg vist også lidt at gå igang med.. :dance:
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Indlæg: 2205
Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Jeg bruger faktisk noget tyndt noget fra gurkemeje... Det virker ganske udemærket, men nu er jeg ikke den store elastiker, så de andres bud er nok bedre :-D
Amaida.dk
Perle
Perle
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs 5. maj 2009 21:03
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Jeg bruger en klar nylon elastik i 1mm til næsten alle stenperler. Den er super holdbar og trævler aldrig. Den trækker sig tilbage hvis den er blevet trukket lidt for lang. Og så er den bare rigtig nem at binde knuder på :-)
Og sidst men ikke mindst skal man ikke bruge nål fordi den er stiv nok i sig selv.
Direkte link kommer her:
http://www.amaida.dk/?page=productdetai ... %E5d-1,0mm

Vh Sidsel
www.amaida.dk
Salg af smykkematerialer & perler
butler
Opal
Opal
Indlæg: 1463
Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
Amaida.dk skrev:Jeg bruger en klar nylon elastik i 1mm til næsten alle stenperler. Den er super holdbar og trævler aldrig. Den trækker sig tilbage hvis den er blevet trukket lidt for lang. Og så er den bare rigtig nem at binde knuder på :-)
Og sidst men ikke mindst skal man ikke bruge nål fordi den er stiv nok i sig selv.
Direkte link kommer her:
http://www.amaida.dk/?page=productdetai ... %E5d-1,0mm

Vh Sidsel
Synes bare at 1 mm nogen gange er for tyk at bruge, og kan være svær at få igennem nogle perler
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Indlæg: 2269
Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Geografisk sted: falster
Husk også at trække i den et par gange når du har klippet den af inden du bruger den og jeg giver knuden lidt hypo cement (lim)og trækker knuden ind i en af hullerne ;)- limen kan du også købe hos Lene
Senest rettet af lisbeth tirs 16. jun 2009 09:34, rettet i alt 1 gang.
Billede I LOVE CATS
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Min elastik er 0,8 og købt hos lene , men jeg laver også kun armbånd af lava og sten perler så da passer den fint. Det enest er at jeg ikke kan få gemt knuden da den bliver for tyk til at gå ind i perlerne og det er jeg lidt ked af.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
gurkemeje
Perle
Perle
Indlæg: 47
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 11:36
Kontakt:
Jeg bruger tynd elastik ca. 0,5-0,6, Jeg bruger en "big eye needle" og dobbelt tråd.

Det tråd jeg har i butikken kan strækkes meget og er fin til perler, der ikke er for tunge.
Ved store/tunge perler bruger jeg stretch magic som er meget stærk og ikke giver sig så meget. Her bruger jeg også dobbelt tråd.

En big ey needle er sådan en som er vist her:
http://www.eebeads.com/ideas/51_BigEyeNeedle.html
Amaida.dk
Perle
Perle
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs 5. maj 2009 21:03
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Havfruen skrev:Min elastik er 0,8 og købt hos lene , men jeg laver også kun armbånd af lava og sten perler så da passer den fint. Det enest er at jeg ikke kan få gemt knuden da den bliver for tyk til at gå ind i perlerne og det er jeg lidt ked af.
Har du hørt om knudeskjulere? De er bare super smarte, jeg får altid lige listet sådan en om knuderne, så ses de ikke.
Dem jeg bruger ser sådan her ud:
http://www.amaida.dk/?page=productdetai ... re,-10-stk

Vh Sidsel
www.amaida.dk
Salg af smykkematerialer & perler
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Tak for tippet den slaks kender jeg ikke de se da fine ud
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Besvar