Mor-barn smykkerne.
Redaktør: rumlebumle
De er flotte, og så perlonlige. En gave med meget stor omtanke.
Varebeskyttelse hvordan kan man få det. man kan vel ikke gøre noget ved, hvis andre " kopierer " en ide. Bare den ikke lige er helt nøjagtig efterlignet.Havfruen skrev:Det er bare så flot det du har lave![]()
t. Og det ligner ikke det hun laver her på Fur, hun sagde lige i dag at hun har fådet varebeskytelse på det hun laver. Så ups man må ikke lave noget magen til. men det har du heller ikke dit er meget genemført og bare i orden, jeg ville blive meget glad hvis det var mig der fik sådan et sæt. Og dejligt at du ogaå tæmker på far mand for det er jo også hans lille pige.
![]()
![]()
Kan da huske at hende med de kinesiske lykkearmbånd tabte den sag hun kørte, fordi andre efterlignede hende.
Tænkte bare lige på at det vil være svært at holde øje med det, hvis jeg for eksempel så et smykke som jeg syntes om og tog ideen og lavede et ud derfra.
Ja vi talte faktis om hende i dag. men hendes ide var ikke hendes egen den id med de armbånd var 200 år gamel. Hende jeg kender har betalt for at henes ide ikke må efterlaves i 5 år , men du har ret hvis der laves lidt om på iden kan hun ikke komme efter nogen. men hun fortalte at en guldsmed faktis havde sagt at han ville gå hjem og lave en magen til , og hun sagde til ham at det kunne han da bare gøre for så ville der bliver pusset en advokat på ham. så han lod være med at lave den samme slaks som hun har gjort.
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Det må være noget meget specielt hun laver.Havfruen skrev:Ja vi talte faktis om hende i dag. men hendes ide var ikke hendes egen den id med de armbånd var 200 år gamel. Hende jeg kender har betalt for at henes ide ikke må efterlaves i 5 år , men du har ret hvis der laves lidt om på iden kan hun ikke komme efter nogen. men hun fortalte at en guldsmed faktis havde sagt at han ville gå hjem og lave en magen til , og hun sagde til ham at det kunne han da bare gøre for så ville der bliver pusset en advokat på ham. så han lod være med at lave den samme slaks som hun har gjort.
Nej det synes jeg ikke hun setter et stor glashjerte og et mindre glashjerte på en sølv eller guld kæde i rosa eller lyseblåt og kalder der for mor og barn . og det er det hun har fådet beskyttet.
Kærlig hilsen

Jamen gud da. Sådan nogle har jeg da lavet for år tilbage. Det er der sgu da ikke noget nyt i. Her er det ikke inn mere. Nå så må jeg jo lade være med at lave sådan nogle mere. I amHavfruen skrev:Nej det synes jeg ikke hun setter et stor glashjerte og et mindre glashjerte på en sølv eller guld kæde i rosa eller lyseblåt og kalder der for mor og barn . og det er det hun har fådet beskyttet.
Varebeskyttelse - tja - Lego har jo haft patent på at lave legoklodser i mange år, og de har faktisk også vundet nogle sager. Men alligevel er der jo mange, der har efterlignet deres klodser gennem årene. Og det har været super dyrt for Lego at opretholde deres patent.
Og et smykke - tja, hvis det er meget særpræget, og der bliver brugt nogle helt unikke og hjemmelavede dele, kan man vel få patent - men det kræver da vist, at man kun bruger nogle specielt fremstillede dele, som man ikke kan købe alle mulige steder. Og hvordan hun vil sikre sig, at der ikke er nogen, der laver noget, der ligner - tja det må da være svært.
Vi hører jo tit om alle kopi produkterne, som der kører den ene sag efter den anden om. Det er jo kun ulovligt, hvis man laver noget der ligner præcis OG samtidigt kalder det, det samme. Hvis bare, der er en enkelt lille ting, ved varen, der er anderledes end originalen, kan man vist ikke køre en sag.
Og et smykke - tja, hvis det er meget særpræget, og der bliver brugt nogle helt unikke og hjemmelavede dele, kan man vel få patent - men det kræver da vist, at man kun bruger nogle specielt fremstillede dele, som man ikke kan købe alle mulige steder. Og hvordan hun vil sikre sig, at der ikke er nogen, der laver noget, der ligner - tja det må da være svært.
Vi hører jo tit om alle kopi produkterne, som der kører den ene sag efter den anden om. Det er jo kun ulovligt, hvis man laver noget der ligner præcis OG samtidigt kalder det, det samme. Hvis bare, der er en enkelt lille ting, ved varen, der er anderledes end originalen, kan man vist ikke køre en sag.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk
Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Lise
http://www.smykkekreationer.dk
Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Patent og ide beskytelse er ikke det samme. men ellers vil jeg give jer ret og det hun bruger er ikke noget hun selv har lavet men kun en måde hun sætter tingene sammen på. hvis det kom til en retsag er jeg ikke sikker på at hun vil få medhold.
Kærlig hilsen

Jamen hun må jo komme efter mig, hvis der er noget i det. Mine er bare gamle sager