Julekalender

Her kan du vise os allesammen hvad du har købt af spændende ting til smykkefremstilling, det være sig perler, tilbehør, værktøj, o.a

Redaktør: rumlebumle

Lise
Opal
Opal
Indlæg: 1028
Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Min voksne datter bor på Island, og hun kommer først hjem den 17. december. Så for at hun ikke skal savne de danske juletraditioner alt for meget, har jeg bestemt, at hun også skal have julekalenderpakker i år.

Jeg har købt en sød julekalender til at hænge pakkerne på:

Billede

Og så er jeg begyndt at købe nogle små sjove pakker til at hænge på. Det koster godt nok en bondegård at sende en pakke til Island. Men så bliver pakkerne bare lidt billigere end de plejer.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Indlæg: 2205
Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Rigtig god ide!! Sidste år var min første jul væk hjemmefra, og mors julekalender betød super meget for mig :-D Er helt sikker på hun bliver rigtig glad for det
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Jeg bliver helt misunjeg har aldrig haft en pakkekalender. I mit hjem havde mine forældre ikke råd til pakkekallende da vi var børn. men i den sidste uge op til jul havde vi vores pusser i vinduet og da havde julemanden været hver nat og lagt en lille ting i den en apelsin eller en pakke rosiner eller noget tildsvarende. Vores egne børn fik adventsgaver, for da var vores penge små men de skulle nu have lidt . og nu går de bar ikke op i julen de er faktis lidt kedelige vores unger. De vil gerne have hyggen og maden , og nok også lige en lille gave men så er det også det. I vores hjem havde vi da jul meget mer en den 24, men her i vores lille familie er det faktis kun mig der synes det er dejlig med mere jul , Men vi har heller ikke nogle små børen i familen det kan godt være at det er det som gør det.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Lise
Opal
Opal
Indlæg: 1028
Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Endelig - nu har jeg fået pakket 17 små sjove pakker ind og hængt på julekalenderen, og i dag bliver den sendt til Island. Jeg håber, den er fremme inden den 1. december. Og så er jeg spændt på, hvad det kommer til at koste!

Det blev til lidt af hvert - det er svært at finde noget, der ikke vejer ret meget, og ikke koster alt for meget, og som alligevel kan bruges af en voksen datter. Men det er lykkedes :clap:

Der er godt nok nogle lidt skøre ting imellem, bl.a. et "Rudolf med den røde tud" hårbånd med gevir og tilhørende rød næse med lys i - men pyt, hun kan vel bruge det til en fest???? Eller hænge det på væggen????

De resterende pakker kan jeg vente lidt med, hun kommer først hjem den 17. om aftenen, men der skal jo også være nogle små pakker til de sidste dage inden jul.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Lise Sonne
Opal
Opal
Indlæg: 1064
Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Kontakt:
Jeg er sikker på at hun bliver enormt glad - det er specielt rørende, når man bor i udlandet - boede selv i England i 13 år og elskede når jeg fik juleting hjemmefra - så jeg er sikker på at det hele falder i god jord.
Lise
Opal
Opal
Indlæg: 1028
Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Så fik jeg afleveret pakken på posthuset, det blev 222 kr. godt nok lidt dyrt - men billigere, end hvis jeg selv skulle komme forbi og aflevere den. Og jeg ved den modtages med glæde :ymhug:
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
ja det er dyrt at sende ting der op.Vi har også valgt at sige at vi ikke sender uden for vores egne graqndser i vores netbutik for det koster en krig og det kan kunderne ikke forstå. vi har nemlig prøvet at skulle sende til grøndland og det blev så vilt dyrt at kunden valgte at droppe det. Men jeg kan godt forstå at du sender til din datter det er jo noget ganske andet. @};-
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Lise
Opal
Opal
Indlæg: 1028
Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Havfruen skrev:ja det er dyrt at sende ting der op.Vi har også valgt at sige at vi ikke sender uden for vores egne graqndser i vores netbutik for det koster en krig og det kan kunderne ikke forstå. vi har nemlig prøvet at skulle sende til grøndland og det blev så vilt dyrt at kunden valgte at droppe det. Men jeg kan godt forstå at du sender til din datter det er jo noget ganske andet. @};-
Ja, det er dyrt at sende pakker til udlandet, jeg synes nu også, det er ret dyrt bare at sende her i Danmark. Men Danmark er vist også et at de dyreste lande at sende pakker i. Lidt underligt at de bliver ved med at hæve priserne, for der sendes jo flere og flere pakker i takt med at folk køber meget via nettet. Det burde jo være muligt for dem at holde fortjenesten hjemme, med alle de pakker, der sendes. Selvfølgelig kan man sende som maxibreve, men så er der jo ingen garanti, sådan som der er med pakker. Derfor kan folk også selv vælge i min webshop om de vil have sendt som pakke eller brev.
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
butler
Opal
Opal
Indlæg: 1463
Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
Læste eller hørte faktisk her den anden dag at Post D har et meget dårligt regnskab, da der ikke sendtes så meget pt. grundet finanskrise
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Det er nemlig rigti butler der sendes ikke nær så meget post som før og de fleste af vores levrandøre sender med fragt manden eller andre former for levrangser. og det med at der handles meget på hjemme sider kan jeg ikke bekrefte. Vi har da handel på vores hjemme side men det er ikke der vi tjæner vores penge det er i den fysiske butik. og da er det jo også kunden selv som betaler for porturen så det er jo også kunden som afgøre hvad og hvor de vil handle.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Besvar