Er der nogen der kan hjælpe? Gaver modtages med kyshånd..
Pinligt..
Redaktør: rumlebumle
-
rumlebumle
- Opal

- Geografisk sted: Virum
Helt udenfor Kategorien smykker.. men jeg bliver nødt til at spørger. jeg er Alene med mit barn på 5½ år. Går sygemeldt på 3. år og ser med frygt frem til julen. jeg har absolut intet at gøre godt med til gaver. Vigtigst af alt mit barn! Alle de andre er sådan set lige meget. Jeg har været inde på forskellige hjemmesider for at se om der var nogle links til steder hvor man evt kunne søge om julehjælp, men de sider jeg henvises til ( kirkens nødhjælp, Frelsens hær, børnenes kontor, mødrehjælpen osv osv kan jeg ikke finde nogle sider hvor man kan SØGE om hjælp. Jeg kan kun finde sider hvor man kan GIVE og det kan jeg ikke rigtig bruge til noget..

Det er ikke spor pinligt Rumle, for der er mange der er i samme sitiuation som dig både enlige mødre og fædre og du er bare ærlig og stå frem og fortælle om din sitiuation
,men jeg ved ikke om det er noget man kan evt søge om i kommunen?eller man kunne ringe til Frelsens hær og forklare sin sitiuation ,?Lige nu ville jeg gerne have boet tættere på dig Rumle ,for så kunne jeg lige komme og få en snak med dig,men jeg håber inderligt at du får din juleglæde frem
,men jeg sender dig lige en pb
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Det er ikke pinligt. Som Lisbeth skriver er der flere og flere i samme situation som dig. Der må være nogle steder der kan give lidt men du skal nok søge så hurtigt som muligt. Jeg kender desværre ingen steder. 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Som de andre skriver er det ikke spor pinligt at fortælde om hvordan det står til hos dig . Deavære er der mange som havner i den klemme hver år op til jul. Og det er rigti at det er synd for dit barn. Så hvidt som jeg hved skal du have en blanket hvor du skal søge om hjælpen og det skal du nok have en af de steder hvor de giver julehjælp. Jeg håber at det lykkes for dig Knus fra mig 
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
-
rumlebumle
- Opal

Jeg sidder her med tårer i øjnene og læser jeres indlæg. Hvor er I dog søde. Tak for jeres opmuntringer.. Jeg ved det nok skal lykkedes for os på den ene eller anden måde. Jeg husker bare julen sidste år, som noget rædselsfuldt og har besluttet mig for at sådan skal året ikke være igen..
jeg skal nok holde jer opdateret..
Tak igen.. Det varmer utrolig meget..
jeg skal nok holde jer opdateret..
Du kan i hvert fald få en julepakke med mad fra Kirkenskorshær, prøv at læse denne artikel; http://www.gratis.dk/gratis-julehjaelp- ... nerne.html - Den er informativ, se dog bort fra kommentarer til sidst, der er nogen idioter imellem.
Det er nok primært hjælp til mad, men så kan du jo bruge lidt flere penge på gaver når du spare maden. Vi har i nogle år hentet en sådan pakke til en af min mors veninder, og det er simpelthen super godt.
Det er nok primært hjælp til mad, men så kan du jo bruge lidt flere penge på gaver når du spare maden. Vi har i nogle år hentet en sådan pakke til en af min mors veninder, og det er simpelthen super godt.
-
Smykkeunivers
- Opal

- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Rumler det er slet ikke pinligt, jeg kende een hun fik engangshjælp fra kommunen den gang hun havde det svært økonomisk. Har du kontaktet din sagsbehandler?
Camilla, din link er genielt
Camilla, din link er genielt
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Vi har alle sammen lavvande i kassen engang imellem. Og jeg kan kun tænke mig til hvor frygteligt det må være med et barn i huset op til jul. Så vi forstår dig da og støtter gerne. 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
-
rumlebumle
- Opal

Tak igen.. mange gange.. Tak for linket. Man kan sige jeg har et stort problem, for de fleste af de steder man kan søge, skal man møde personligt op og bede om et ansøgningsskema. Mit problem ( min sygdom ) gør at jeg ikke baaaare sådan lige kan komme afsted.. Så jeg skal helst kunne søge om det online.
jeg har ikke prøvet at kontakte min sagsbehandler. Hende skulle jeg måske nok lige få fat i. jeg har skrevet til vores lokale kirke, så må vi se hvad de siger og så jeg har fundet en online skema man kunne ansøge om hos frelsens hær.
Charlotte: Tak endnu engang. Det betyder rigtig meget for mig..
-og Lisbeth, du har ingen anelse om hvor betydningsfuld jeg synes du er. Tak for din PB..
jeg har ikke prøvet at kontakte min sagsbehandler. Hende skulle jeg måske nok lige få fat i. jeg har skrevet til vores lokale kirke, så må vi se hvad de siger og så jeg har fundet en online skema man kunne ansøge om hos frelsens hær.
Charlotte: Tak endnu engang. Det betyder rigtig meget for mig..
-og Lisbeth, du har ingen anelse om hvor betydningsfuld jeg synes du er. Tak for din PB..