Tråd

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
cagerbaek
Perle
Perle
Geografisk sted: Sydvestjylland
Ja, så kommer der lige flere spørgsmål fra begynderen :-?

Har set lidt på de ringe, nogle af jer laver. Men altså jeg kan simpelthen ikke finde ud af det her med tråd..
Kan se I har skrevet størrelsen, men jeg ved altså ikke, hvad slags tråd I bruger?

Måske dette er et dumt spørgsmål, men hvad er forskellen på diverse kobbertråd (forsølvet fx) og så smykkerwire og tigertail? Hvad bruger i fx de forskellige til??
Ord er ikke andet end bobler på vand men gerninger dråber af guld.
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Der er ikke nogen dumme spørgsmål og du skal endelig bare spørge for vi er her for at hjælpe hianden. Smykker weier og tiger hale er til at sette sten og perler på så du kan lave halskæder og armbånd de er tynde og fleksibler . Tråd er metald tråd i forskellige metalder og tykelser og de kan formes til ringe ig andre ting man har lyst til . man kan selv lave perlestik til ørering og ringe og forskelige ophæng.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
cagerbaek
Perle
Perle
Geografisk sted: Sydvestjylland
ok - tak for svaret.. Så er jeg mere med:0))
Ord er ikke andet end bobler på vand men gerninger dråber af guld.
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Det er ikke et dumt spørgsmål. Jeg kunne heller ikke finde hoved og hale på det i starten og de netshops der er, skriver ikke hvad der er til hvad så jeg fik købt noget vikletråd da jeg skulle købe tråd til armbånd og halskæder. 8-|

Som Kirsten skriver er tigertail blødt så det bøjer når du tager det om håndledet eller halsen. Metaltråd (f.eks Zebrawire) er til wirewrapping som du skal bruge når du f.eks laver ringe.
Her er et link så du kan se de farver og tykkelser man kan få zebrawire i hos fmg.
http://www.firemountaingems.com/zebrawire.asp

Jeg kan ikke huske om der er blevet linket til den før, men her er et rigtig godt link til hvordan man laver fingerringe:
http://www.youtube.com/watch?v=1DfFhKWh ... re=related
Jeg fandt det igår og har indtil nu prøvet at lave 3 ringe (men med for tynd tråd, det var bare for at øve). Hun anbefaler 0,8 mm tråd (20 gauge) og siger at du kan bruge 1 mm tråd (18 gauge) hvis du er øvet i at vikle. Og så skal du bruge ca 76 cm på den første ring (2½ feet). Jeg har ikke en ringmandrel så jeg prøvede med håndtaget på mit piskeris og et sterinlys. De blev dog for små og store så jeg skal have snittet lidt i lyset så jeg kan lave en rigtig god ring idag. :)-
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Besvar