Jeg har et blandet forhold til blisterperler. de har en forside og en bagside. de er svære at anvende og det har virkeligt været et pillearbejde at få dem på plads, så perlerne er i ballance og ikke kurrer rundt eller stritter alt for vildt. men de er nu tæmmet, så de ligger sig pænt ind til halsen og fremviser deres forside, jeg håber de vil forskåne mig for alt for meget oprør - for jeg er svært glad for deres forside ; ) alle mellemperlerne er anbragt for at stabilisere dem.
et andet tilbagevendende punkt er graden af deres 'menneske-skabthed'. Har de overhovedet set en musling eller er de nuklei og lak fra yderst til inderst? uanset hvad de er, så er jeg dog meget glad for deres viltre look
Meget flot kæde, som jeg godt kan forstå du er glad for Jeg ved heller ikke om det reelt har noget med muslinger at gøre, men det er uanset hvad nogle flotte perler.
Såvidt jeg har læst min til, så er det små plastic eller metalstykker, der har ligget i en musling og har dannet den sjove og skæve facon. Mange steder især i Kina, har man store perlefarme, hvor der bliver lagt noget i muslingerne, som de så danner perlemor omkring. Når de så bliver høstet, bliver de sorteret i størrelser og faconer og efter følgende indfarvet i forskellige farver.