Når et smykke bliver til

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Ja hvad gør i når i skal lave smykker..

Sætter i jer med tingene og prøver jer frem, skitserer i ideerne eller?

I forbindelse med fx. konkurrencerne, da har jeg skitseret smykkerne og så prøvet at lave dem ud fra det.. inden da har jeg måske googlet emnet for lidt inspiration, kigget i en bog eller?... - skitserer somregel flere ideer

Andre gange har jeg en ide i hovedet, sætter mig så med materialerne og prøver mig frem..

Har min lille smykke bog til skitser, materiale liste og ønskeseddel.. :)
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Pia
Opal
Opal
jeg laver aldrig skitser- og alligevel, måske skitser i hovedet
tror ofte det er ønsket om at få brugt en streng eller blot dele af den og så begynder processen. dvs. der er tilfælde hvor jeg blot monterer en streng og så er historien slut. men, de smykker der har forskellige slags sten/perler udvikles undervejs. det er faktisk ikke til at forudsige resultatet for jeg har ikke længere overblik over min samling og slet ikke orden i den. men selve grundforrmen i smykket vil ofte ligge fast fra starten.
jeg er begyndt at lege med tiger tail og her bliver udkommet fuldstændigt uforudsigeligt, fordi tråden har sin egen markante vilje og sætter i en vis udstrækning kursen for smykkets udvikling.
men jeg arbejder ikke i metal (kun i stålwire) gjorde jeg det, så ville jeg nok lave en håndgribelig skitse.
spændende tråd
Billede LOKE'S GHOST
dimsedutten
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: Frederiksberg
jeg gør lidt forskelligt..
jeg har snart mange mystiske stykker af alle slags med tegninger på. (kaffefilter, papir, kuverter, regninger osv.osv........
det er ikke altid jeg tegner hele kæder mest brudstykker.
hvis jeg ikke tegner skitser så sidder jeg og rydder op i mine kasser og så finder jeg frem til nogle aha oplevelser, hvor jeg så ser nogle ideer som jeg ligger på min perlebakke. der kan de godt ligge nogle dage, hvor jeg går og flytter rundt på perlerne. nogen gange smider jeg det hele ned i min rode kasse, og så kan de ligge og skamme sig til jeg en dag rydder op i kassen.
Mange perlehilsner Ann
Billede
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Hvis det er metaler jeg skal arbejde med prøver jeg at lave en skitse men hvis det er perlene så går det bedst hvis jeg har mange slaks dynget op på mit bord. jeg bruger meget sjelendt en hel streng af de samme perler jeg setter meget sammen af forskelige ting og lava er stadig et hit hos mine kunder.sammen med koraler og so støre jo bedre.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Jeg har det lidt som Havfruen. Perler er sjovest bare at sidde og lege med, men hvis der skal gang i "smedeværkstedet", skitserer jeg næsten altid. Ikke mindst, fordi det er sjovt at skitse.

Som inspiration bruger jeg ofte denne:

Billede

- min idébog. Her samler jeg alt muligt jeg kan lide eller finder interessant, billeder, fotokopier, tekst, skitser, vejledninger - altså alt, som jeg mener kan inspirere på et senere tidspunkt.

Inden i bogen ser der sådan her ud:

Billede

Billede

Når et projekt så er lige oppe over, bruger jeg min skitseblok til at finpudse ideerne:

Billede

Nye skitser jeg kan lide, men ikke lige har brug for, kan så ryge i idébogen til senere brug.
På den måde har jeg altid ideer på lager - og endnu vigtigere,
jeg kan huske dem - eller rettere bogen kan :-D

Billede
Senest rettet af BlueRaven man 25. okt 2010 00:50, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Nååe men ka da se jeg ikke er den eneste der helst bare skal sidde og lege med perlerne for at finde ud af hvilke venner de skal have hehe...

Men sys nu os det er smadder hyggeligt at skitse til større ting
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Pia
Opal
Opal
det er en god ide med din skitsebog/idebog BR
som du siger: så glemmer man ikke, når jeg tænker på alt det vi konceptuerer (findes vist ikke på dansk) og glemmer efter en halv dag eller hurtigere.
jeg mødte et af medlemmerne herfra og hun havde virkelig lagt krudt i sine mangfoldige ide-bøger- det var en fin ide.
Billede LOKE'S GHOST
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
det med bogen vil jeg da lige snuppe jeg seder altid og laver små krusedule tegninger og så glemmer jeg det igen og væk er de .så jeg skal have købt mig en stor hæfte næste gang jeg kommer til en stor by.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Jeg har en skitsebog :-D Det er mest til komplicerede designs, de mere abstrakte designs er fri fantasi...

Billede

Billede

Billede
Becca T
Safir
Safir
Geografisk sted: Studstrup
Kontakt:
for mig er det også lidt forskellig... jeg skitser en hel del, specialt store projekter men andre gange for jeg så utrolig mange ideer og jeg ved det er for meget at laver på en gang og jeg har en dårlig hukkomelse så laver jeg en hel del skitser.

men det sker også at jeg bare ligger min materialer på bordet og bare går i gang :D
Besvar