Sp til vikle mestrene. ang perler i viklede vedhæng med foto

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Har lavet et lækkert smykke der er viklet og har en dråbe inde i en cirkel. Men den tråd den sidder på er knækket. gør i noget for at "styrke" omkring en perle på tråden?

Billede
Senest rettet af Susanne i nord man 28. feb 2011 19:42, rettet i alt 1 gang.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Når du arbejder med de helt fine 0.4mm tråde til perlerne, så kan de desværre godt knække, hvis du hiver for hårdt i dem. Dit problem kunne være at du har arbejdet for længe med tråden, og at den på den måde har fået nogle knæk undervejs, der til sidst har arbejdet sig helt igennem den. Hvis en tråd driller dig, er det bedre at skifte den ud og starte helt forfra, end at knokle videre med den... Er det sølv eller kobber du har arbejdet i og hvor tyk er tråden? Hvis du viser et billed kan jeg måske give dig et mere grundigt svar :-D
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Ok, dit problem er at tråden perlen sidder på er alt for lang. Når du fastgøre en perler så stor som denne, skal den fastgøres så tråden passer i længden med det den skal fastgøres til, ellers er der for meget pres på den tynde tråd der hænger frit, og nemt kan få nogle slag.

Billede

På dette design ville jeg fastgøre perlerne ved de to røde prikker eller ved de to sorte, på den måde er der ikke så langt imellem de to steder hvor perlen er fastgjort. Desuden ville jeg bruge en 0.6mm tyk tråd
Brugeravatar
Susanne i nord
Opal
Opal
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Tak for hjælpen.
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.
Besvar