Post DK´s nye priser

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
Shawnee
Opal
Opal
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:
Jeg sidder her med post dk´s nye folder - og priserne stiger jo her pr. 1. april..
MEN... Når man skal sende en pakke - er der nu 2 valgmuligheder..
Postpakker uden omdeling og postpakker med omdeling. (med omdeling er den vi har i dag) For en pakke op til 5 kg, er forskellen 15,-

For at spare de 15 kr. kunne jeg da godt lide at vide, hvordan det virker i praksis?? Altså med postpakker uden omdeling...
Jeg er alligevel aldrig hjemme når posten kommer - så skal alligevel hente på posthuset. ;)-

Nogen kloge hoveder??? :D
De bedste hilsner
Mette

:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
Hej Mette.

Pakker uden omdelling kommer til at ligge i en boks ved posthuset, men du får en seddel tilsendt om din pakke ligger der og der er vejledning på boksen, og du kan hente pakken når det passer dig. :D
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Der findes også det der hedder Modtagerflex ,som er en mærkat som du sætter på din postkassen og hvor du har været på posthuset og udfyldt en blanket , hvor på matriklen du vil have at postbudet ligger dine pakker når du ikke er hjemme f.eks i garagen,udhuset osv og det koster ikke noget og så kan du få dine pakker hjem når du ikke er hjemme :-D
Du kan også tilmelde der her
www.postdanmark.dk
Billede I LOVE CATS
Brugeravatar
Shawnee
Opal
Opal
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:
anna-edith skrev:Hej Mette.

Pakker uden omdelling kommer til at ligge i en boks ved posthuset, men du får en seddel tilsendt om din pakke ligger der og der er vejledning på boksen, og du kan hente pakken når det passer dig. :D
På min liste fra post dk, er der også en mulighed der hedder døgnpostpakken.. Og der er max mål på, og den er endnu billigere op til 10kg... kun 60,-

Så det kan vel ikke være den samme de reklamerer for, eller???

Lisbeth - jeg har godt set den mulighed.. Men har ikke valgt den, for vi har ikke et nemt tilgængeligt sted de kan lægge pakken.. :-\ desværre...
De bedste hilsner
Mette

:angelic-little:

Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan. :angelic-flying:
Brugeravatar
anna-edith
Opal
Opal
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Kontakt:
ja Mette det er døgnboks jeg mener. men ved ikke hvad det koster. jeg er jo som regel hjemme når possten kommer
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk
Charlottes
Opal
Opal
Geografisk sted: Amager
Jeg sidder lige og skal sende et storbrev men kan ikke finde prisen i Post Danmarks nye prisfolder, som I kan finde her:
http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/fil ... derA64.pdf
Men så var der en livechat og dem har jeg spurgt og deres svar er at standardbreve, storbreve og maxibreve udgår så der kun er en slags brev. Så det hele skal frankeres ens og det kommer så kun an på vægten. Men de har været så "smarte" at lave forskellige priser alt efter hvordan brevene er frankeret. Det er dyrest når man frankerer med frimærker. Og så har de ikke sat prisen med frimærker øverst i folderen. Det skal nok forvirre mange her i starten. :-l
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
Besvar