Jeg spekkler
Eks en ametyst, Ø6 til 5 kr der er nok ikke meget ædelsten i den
Hvordan for po..... ser I forskel
Venlig hilsen
Ivan
Redaktør: rumlebumle

LOKE'S GHOST
LOKE'S GHOSTHi hi - jeg er her skam stadig, men har haft lidt travlt, så der har ikke været meget smykketid/forumtid det sidste halve år. Men nu er der så småt begyndt at blive lidt tid igen - er pt ved at læse op på alt det jeg er kommet bagefter.Pia skrev:den største kender, jeg kender, er blueraven, men jeg tror ikke hun er meget på forum pt., men hun er medlem, stadigvæk - tror jeg

Det er da osse for dårligtIvan skrev:Det her er til gengæld ikke til at forså, atomgitter jeg har desværre ikke et atom mikroskobBlue skrev:Krystaller - har en ordnet gentagende atom-/molekylestruktur.![]()
Og her hænger pris og kvalitet ofte sammen. En mørk klar ametyst er dyrere end en lys, en stor sten er dyrere end en lille (i samme kval), og efterhånden som klarheden forsvinder, daler prisen. Men da der er tale om en en ret almindelig sten, kan man godt finde små klare slebne ametyster i god kvalitet til en acceptabel penge.Ivan skrev:Den kan så købes til mange forskellige priser.Blue skrev:Mht til ametysten, så betragtes den som en halvædelsten, den er en krystal i kvarts-gruppen, et mineral og frem for alt - en sten...