ørestikker

Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling

Redaktør: rumlebumle

rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave nogle ørestikkers.. Nu har jeg så været HELE nettet igen. Ej måske overdriver jeg lidt, men jeg har i hvert fald brugt meget tid på at søge..

Jeg har fundet 3 stikkers som kunne have interesse for mig. Den ene er helt flad, den anden er med en skål og den tredje er med en skål, samt en lille stav indeni. Jeg formoder at den sidste er til anboret perler, har jeg ret?

Når og hvis I skal bruge anboret perler, laver I dem så selv eller køber I dem. Jeg har nemlig været rundt og kigge forskellige steder og jeg kunne godt tænke mig noget i enten sort eller krystal lignende på blot 4 mm måske 6, men det er da ikke til at få nogle steder.. Eller har jeg bare ikke været det rette sted endnu?

Nå, men flere spørgsmål.. Den stikkers man kan få med den flade ende, hvad gør man lige med den? Findes der flade perler? :think:

Jeg vil I det hele taget bare gerne igang.. Er der nogle der har nogle links til evt købemuligheder og vejledninger?

Hvis jeg nu feks køber dem her:

http://www.cyberimport.dk/materialer-ti ... -flad.html

Hvordan kommer jeg så igang, hvad skal jeg bruge?

Ihhh hvor var det i grunden mange ting på en gang. Jeg er altså ivrig efter at få prøvet noget nyt. 8-}
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
De øre stikker du henvisert til fra Lene kan bruges til at lime noget på og når jeg skriver noget kan det være hvad som helst du har lyst til.Butler har set nogen med knapper limet på og nogle har fådet lavet fimo plader til at sette på. Og ja der findes flade perler uden hul. Andboret perler er som du skriver til at lime på en lille stift. Du kan prøve at kikke hos http://www.ravstedhus.dk de har mange ting deres hjemeside kan være lidt rodet. og prisen være lidt dyrt. Vi har nogle links likkend under links jeg ved ikke om der er nogen du kan bruge. ;)- Du kan også finde noget i you tube der er der mange forskellige vidio klip men de er på engelsk jeg er ikke stærk til engelsk men kan dog få en del ud af at se vidioene. bibloteket har også fler bøger med hvordan der kan laves forskelige smykke ting. Og så er der med at prøve sig frem og vise dine ting frem her inde så vi kan se hvad du laver og her kan du bede om kretik eller vejleding vil jeg heller sige. :-D
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Når du skriver at jeg ved dem jeg henviser til fra Lene, bare kan lime perler på, mener du så bare alle slags perler? Ser det ikke dumt ud, hvis der er hul igennem perlen? du ved som på helt almindelige perler?

Hvor kan det bedst betale sig at købe sådanne øreringe? Jeg vil helst købe dem i mængder af min. 10 stk?

Jeg så på nettet den hvor der var en lille spids til den anborede perle, men nu kan jeg ikke finde stedet og så er det man for fremtiden husker at lægge sine sider i foretrukne!!
Havfruen
Opal
Opal
Indlæg: 1924
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Kontakt:
Jeg ville heller ikke lime nogen perler på med huller i når det er på en ålade er bange for at det ser lidt få hjemmelavet ud.
Hvis det er kiruiskstål eller andet uden egte sølv er Len den der er biligst og ellers bruger jeg selv Ravstedhus men jeg bruger kun sølv da jeg har en butik hvori jeg sælger mine ting og vi har vedtaget at det skal være sølv eller forgylt sølv. Men det er vores valg mange bruger de andre ting som kan købes hos Lene.
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
NatasjaA
Safir
Safir
Indlæg: 330
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Geografisk sted: København
man kan fx. i smyks få nogle flade ferskvands perle i blomst uden hul til at lime på de ser rigtig rigtig søde ud...
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
NatasjaA skrev:man kan fx. i smyks få nogle flade ferskvands perle i blomst uden hul til at lime på de ser rigtig rigtig søde ud...
Tak, dem vil jeg da straks gå ind og se om jeg kan finde. Med mindre du lige på hånden har et link til dem? ;;)
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Nej nu må jeg have hjælp. Jeg kan slet ikke finde de ørestikkers med en dims i "skålen" til anboret perler.. Nu har jeg fundet de perler jeg skal bruge, men nu kan jeg sgutte finde de stikkers!
NatasjaA
Safir
Safir
Indlæg: 330
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Geografisk sted: København
hmm har ikke lige linket men det er på smyks hjemme side de har også de ørestikker du søger.. men bor du tæt på islandsbrygge kunne det være du skulle et smut derind der kan du også spørge om en masse.. og der har de fået de flotteste (syntes jeg) roser til de ørestikker med skål og en "pind" til de anboret...
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Indlæg: 2269
Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Geografisk sted: falster
Prøv at gå ind her og se der er måske noget du kan bruge
http://www.smyks.dk/product.asp?product=6877
Billede I LOVE CATS
rumlebumle
Opal
Opal
Indlæg: 1417
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Geografisk sted: Virum
Jeg har været inde og kigge på smyks og fundet nogle jeg evt ville kunne bruge. Der var også nogle hos halling, som var interessante.. Bare ærgeligt at man ikke kan få det hele et og samme sted. Jeg har fundet perlerne jeg skal bruge ét sted og materialerne et andet..

Måske Lene kan skaffe dem hjem med skål og stik :dance: Eller forklare hvad for nogle perler jeg skal bruge til de stikkers der bliver solgt hos cyberimport.. Helst med billede, så jeg kan se hvordan de KAN se ud.. :whistle:

/Lotte, som skal have alt skåret ud i pap!
Besvar